@PrinceGothrian Nej det har dom inte gått till? Dom har gått rakt av till dom skattesänkningar som genomfördes från 2008.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@miztlur Ja först är man tyst, sen när man tömt försäkringarna, vill man till sist verka förvånad o avskaffa. Den har ökat i alla år sedan den infördes. Dags att fylla försäkringarna igen o gå åt andra hållet.
Visa på X →Först tömmer högern arbetarnas försäkringar för att finansiera skattesänkningar främst till toppen genom den ”allmänna löneavgiften” sen går samma höger ut o klagar på den ”dolda skatten” dvs den allmänna löneavgiften som är det som finansierar hela kalaset. Nu vill dom ha en winwin, låga pensioner o trasiga socialförsäkringar, samtidigt som arbetsgivaren ska få en skattesänkning genom sänkta sociala avgifter. Arbetarna ska alltså förlora dubbelt.
Visa på X →Visst kan vi prata om ”den allmänna löneavgiften” som växt i samma takt som högerns skattesänkningar, avskaffa RUT-avdraget mm, och se till att pengarna återigen öronmärks till löntagarnas försäkringar! https://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/ingen-politiker-vill-prata--om-den-dolda-skatten/
Visa på X →Hårt arbetande mångmiljonärer i Danderyd
Visa på X →Bryter den vanliga sändningen för ett viktigt meddelanden till allmänheten: Den inte så välmående monsteran får ett nytt blad! Ljuset och våren är här!

Dessutom åt vi på heraldiskt porslin såklart!

Igår var de skånska ledamöterna hos landshövdingen och fick en av de bättre genomgångarna av civil beredskap (men mest civilt försvar) på länge. Det går framåt nu och det är väldigt bra!


Något annat som inte är tyst är, den numera i hela Skåne mycket kända, Apachen. #aurora26
Visa på X →@paducah1234 @PerRosencrantz Vi får se om denna eller nästa regering tar initiativ för att förändra ledamöternas personliga mandat. Det skulle ju också påverka personalvalssystemet.
Visa på X →Siste april i Lund med ett stort gäng gamla studentlivsaktiva. Tillsammans har vi suttit typ 100000 år i olika styrelser (endast ett fåtal på bilden). Två saker folk ville prata om: Riksdagens kvittningssystem och Vänsterpartiets partiskatt. Man älskar ju organisationsnördar!

Siste april i Lund med ett stort gäng gamla studentlivsaktiva. Tillsammans har vi suttit typ 100000 år i olika styrelser (endast ett fåtal på bilden). Två saker folk ville prata om: Riksdagens kvittningssystem och Vänsterpartiets partiskatt. Man älskar ju organisationsnördar!


@lindgren_p För att det var stor kris i samhället, många människor dog, blev arbetslösa och drabbades på andra sätt. Det fanns stort behov av att hitta lösningar i ett mycket osäkert läge.
Visa på X →@lindgren_p Detta användes bara under pandemin
Visa på X →@Milan9215 Detta användes bara under pandemin
Visa på X →@PerRosencrantz Detta användes bara under pandemin
Visa på X →@beckmansasikter Detta användes bara under pandemin
Visa på X →@BrunduChristian Detta användes bara under pandemin
Visa på X →@ca_wald @PerClareus @TeodorKoistinen Det fanns bara två då, och det var väl bara Amineh som var intresserad av att vara inne och rösta.
Visa på X →@AndersWJonstorp @PerClareus För att alla ledamöter är valda på personliga mandat. Vissa inskränkningar kan tänkas göras i kristider som pandemi, men inte permanent, med nuvarande grundlag/ordning.
Visa på X →@PerClareus Detta var endast under pandemin.
Visa på X →Tur att det finns de som orkar titta på partiledardebatter och kan sammanfatta för oss andra. https://www.dn.se/sverige/tomas-ramberg-debatten-blev-inte-den-knall-kristersson-behovde/
Visa på X →@karltulipan Jag tänker att fartyg som är bekvämlighetsflaggade, knappt sjödugliga, med dåliga arbetsvillkor och som transporterar rysk olja och gas eller stulna ukrainska grödor inte ska få segla genom Östersjön.
Visa på X →@dalilaalibasic1 Hårt arbetande människor med över 2-3 miljoner på isk ja
Visa på X →Det var när pandemin gjorde att vi bara var 55 o ej 349 som röstade. Då hade vilden haft många fler röster än en om den tryckte på knappen o pga smittspridningen kunde vi ej kräva kvittningsförbud så ofta. Ök gjordes med vildarna själva pga extrema förhållanden inte pga sittande regering förlorat majoriteten
Visa på X →