@Kallelj1 Ja det var en katastrofal rekrytering vilket det finns lärdomar att dra av. Alla de löften om att vara en lagspelare och prestigelöst vara beredd att jobba med vilka frågor som helst sveks redan under första dagarna på jobbet.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Undrar just vad som låg i potten till vildarnas parti..? Ett generöst bidrag till valfonden?
Visa på X →Aldrig varit med om en så svår ledamot att jobba med och som man aldrig kunde lita på skulle dyka upp. En gång lämnade hon återbud till utskottet samma morgon för att katten Sigge fångat en fågel. Hon fick i uppdrag att utveckla partiets energipolitik inför valet. Kom inte på ett enda förslag vi inte redan drev. Roger var kompetent för en del år sedan. Händer saker på ålderns höst.
Visa på X →Elsa visade noll intresse för klimat i riksdagsgruppen. Fullt fokus på ett FN-organ som helt saknar makt i Sverige. På energiområdet var hon tidigare för kärnkraft men röstade för förbud mot uranutvinning i riksdagen. Ett parti saknar inflytande i riksdagen om man inte jobbar som ett lag. Vi agerar precis som alla andra.
Visa på X →@LudwigWassmannn Ja, det är domen som är styrande.
Visa på X →Stort grattis till vår käre Konung på Hans 80-årsdag! https://www.kungahuset.se/ovrigt/temasidor/h.m.-konungen-80-ar
Visa på X →@owenil Är du nykter? Är det skillnad på informella överenskommelser och lagar?
Visa på X →@AsaWestlund Vi ökade precis säkerheten i landet genom att driva igenom det omtalade beslutet. Ni har undergrävt säkerheten i decennier genom alltför slappa regler.
Visa på X →"vetenskapen kring lagstiftningsläran"🤡 Återgå nu till foliehattspolitiken och sluta sabba arbetet med att genomföra politiken SD gick till val på.
Visa på X →Hirvonen: ”– Nej, vi har inte gjort någon deal. Jag har pratat med många vildar och visste innan omröstningen att Elsa Widding med all sannolikhet skulle stödja vårt förslag.” Det här stämmer ju inte med vad Widding säger i samma artikel. Och hur kunde ETC ha koll på det hela?
Visa på X →@ernkrans Det är just demokratin som säkrades. Men det förstår uppenbarligen inte Socialdemokraterna.
Visa på X →Bara lite hyckleri.
Visa på X →Märklig kritik av @BenjaminDousa från @vansterpartiet. Sida 2 i Ung Vänsters principprogram: ”Vårt mål är upplösandet av könsmaktsordningen och klassamhället: ett kommunistiskt, det vill säga ett klasslöst samhälle” Tar Vänsterpartiet avstånd från sitt eget ungdomsförbund?
Visa på X →@HasimM3958 @Karlssonsskala @FriaNord Det bästa vore om du flyttade tillbaka till din efterblivna del av världen. För om nu islam är så bra, vad gör du här?
Visa på X →Jag noterar helt sanslösa reaktioner efter gårdagens votering i riksdagen. Sossarna och övriga oppositionen hävdar "kupp" och "fusk". Det är förvisso både väntat och en del i spelet, men samtidigt bör man vara lite försiktig med hur man väljer orden. Det finns inget perfekt sätt att hantera en situation som den igår. Låt oss vara klara över det. Låt oss också vara klara över att omröstningar i riksdagen ska spegla valresultatet. Det måste vara den rimliga utgångspunkten, och det är också skälet till att vi har ett kvittningssystem som kompenserar för sjukdom, tjänsteresor och så vidare. I de allra flesta fall fungerar detta utan problem, men det har funnits tillfällen då det uppstått falska majoriteter, exempelvis till följd av att någon ledamot tryckt fel. Eller, som igår, att oppositionen utnyttjar partilösa vildar för att kapa systemet och fälla regeringens förslag. Är det då rimligt att tala om "fusk" och "kupp" när regeringssidan väljer att kompensera i bänkarna för att hedra valresultatet? I så fall är det naturligtvis lika rimligt att kasta samma beskyllningar på dem som väljer att göra upp med de partilösa vildarna för att nå en falsk majoritet. Jag väljer dock att helt avstå från sådana beskyllningar. När demokratin kapas av hämndlystna och ansvarslösa individer utan respekt för konsekvenserna, så måste vi agera på det ena eller det andra sättet. Om vi gjort annorlunda, så hade uppemot 100 000 utlänningar fått svenskt medborgarskap utifrån de gamla, pinsamt låga kraven. Det vore betydligt värre än lite buller från dem som vill tillbaka till kaoset som rådde före maktskiftet.
Visa på X →@bravemaster3 Arbetslösheten bland utrikes födda ligger runt 15% men är inte jämt fördelad. Personer från Afrika och Mellanöstern har mycket högre än så.
Visa på X →@bravemaster3 Ja och det är inget negativt.
Visa på X →@Johans_tweetz Vem vet. Var i alla fall helt ointresserad av att bidra till klimatpolitiken när hon var med i SD.
Visa på X →@kaydagecmesin Tvivlar på att vi behandlar dig som brottsling. Man kan normalt inte twittra från anstalter.
Visa på X →@littlecativy Då är du i princip hemma, grattis du kan bli medborgare.
Visa på X →@Bagzadas Egenförsörjning är inte ett krav nu. I övrigt får du läsa proppen.
Visa på X →Ivriga kontakter mellan Widding och MP. ETC hade en färdig förnedringsartikel med en jublande Hirvonen. Som de t.o.m. publicerade INNAN voteringen. Men det demokratiska problemet är alltså kvittningssystemet?
Visa på X →Hela intervjun med mig om att jag eventuellt ingår i en rysk desinformationskampanj emot vindkraft! https://youtu.be/ZJVxUppBUL8?is=2J-l6RX0BMeAiAbJ


@Gary80218942 Jag slängde inte henne under någon buss. Jag undrar fortfarande varför åklagaren drar ut på beslutet. Men det spelar ingen roll längre.
Visa på X →@Jeff_Ahl Verräter!
Visa på X →