Pressträff fredag eftermiddag innan höstlovet. Klassiskt för att leverera obekväma nyheter.
Är det nu de lägger ner/gör om Fossilfritt Sverige till en tandlös utredning som inte ska vara klar förrän nästa mandatperiod?
Vore ännu ett hårt slag mot industrins omställning.
Visa på X →Det här är inte bra
Visa på X →Noting that #AtlanticCouncil and family members, including children’s, technology have been targeted by authorities in #Georgia. Remarkable is the least to say today. To be followed.
Visa på X →Tidöregeringen raserar svensk klimatpolitik och bromsar tillförseln av grön energi https://omni.se/a/o3wKoa
Visa på X →Ingen är förvånad. Alla är förbannade. Regeringen låtsas som det regnar.
Det här är skandal som inte kan underskattas. Det är skadligt både för vårt klimatet och för Sveriges konkurrenskraft. Tusentals jobb hotas bara i Västsverige när regeringen negligerar omställningen.
Visa på X →Det här var på tiden. Hade det kostat 5kr mer vid pumpen för diesel hade det varit ”alle man på däck” från regeringen. Nu har det dragits i långbänk. Vi har hela tiden pushat för förändring och gett lösningar.
Nu måste beslutet genomföras omgående!
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/10/sverige-aterfar-sin-skattebefrielse-for-biogas/
Visa på X →@Alexanderkerman De anger ju två skäl. Fokus på nya fyndigheter och infrastruktur. Det senare är ju i allra högsta grad elsystemet.
Visa på X →Ett efter ett ser vi hur stora industriprojekt senareläggs eller till och med faller/flyttar. När regering lutar sig tillbaka, sänker ambitionerna och säger att allt ska ske sen är detta resultatet. Det är djupt skadligt för såväl klimatet som Sverige.
https://www.di.se/nyheter/lkab-satter-hybrit-i-kiruna-pa-paus-gruvproduktion-prioriteras/
Visa på X →@nikahang 💔
Visa på X →@PEverhill @LinusLakso Well. Det är ju knappt enda skälet till att det inte byggs vind.
Visa på X →نسخه سوم این شبنامه در حال حاضر توزیع است. #خبر_مرگش
Visa på X →Och skål alla el-konsumenter sedan regeringen chockhöjt elskatten. Att energipriserna gått globalt ner ska vi nog skåla med någon annan än Tidö för…
Visa på X →Skål alla arbetslösa, på två år har Sverige fått Europas tredje högsta arbetslöshet, medan arbetslösheten fallit i EU har den stigit i Sverige. Skål alla borgerliga, med högre skatter på företag och lägre tillväxt än EU-snittet
Visa på X →@Mahdieh145 @khamenei_ir Onam be zodi.
Visa på X →عاقبت هر تروریست مرگ است.
#yahyasinwar
Visa på X →روشن و قاطع میگویم: این سه جزیره، ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس، متعلق به مردم ایران هستند. این جزایر نه فروشیاند و نه کسی حق تصاحب آنها را دارد. تمام.
Visa på X →Tänker att vi som står upp för rättsstatens principer borde vilja se att terroristbrott tas till domstol. Avrättningar utan dom är inte vad jag ser som rättsskipning i rättsstat.
Visa på X →@FredrikKopsch Tack för en mycket trevlig dag, hoppas vi fick till ett bra stopp på den liberalkulinariska resan.
Visa på X →En mycket tänkvärd text av @Edward_Blom. Tack för klokskapen.
Visa på X →Took a couple of weeks to get the confirmation.
Visa på X →Discussion on Democracy and the Situation in Ukraine during Russia's War of Aggression.
Amid the ongoing Russian aggression in Ukraine, a critical question arises: How can we ensure the continuation of democratic development in the region under such challenging circumstances? Supporting Ukraine’s democratic institutions, fostering civil society, and maintaining international support are key to protecting and promoting democracy even in the face of war. Exploring strategies for safeguarding Ukraine's democratic progress during this turbulent period is essential for the future stability of the region.
Visa på X →Det är ett år sedan terrorn åter slog till. Två svenskar mördades och en ytterligare skadades. Utvalda för att de stolta bar den svenska flaggans färger. Ett dåd mot dem var därför också ett dåd mot hela Sverige. Idag går mina tankar till deras familjer och anhöriga.
Visa på X →@anderslindberg Åtminstone en expertpanel efteråt som kan granska påståenden i sak och döma av. Det måste kosta att ljuga/hitta på/skarva oavsett vilken fråga det är.
Visa på X →@LeifEricsson8 Just därför är det bilar som kostar under en halv miljon och bara de som får bonusen, samtidigt som vi inkluderar begagnade laddbara och gas, samt leasing och lån i bonusen
Visa på X →Artikel om min interpellation till Gunnar Strömmer om Chat Control och Sveriges digitala motståndskraft. ⬇️
Visa på X →