På grund av kvittningskaoset var idag 348 ledamöter på plats i riksdagen för omröstning. Undrar när Åkesson var på plats senast…?

Vi sparar allt, även det som raderas.
På grund av kvittningskaoset var idag 348 ledamöter på plats i riksdagen för omröstning. Undrar när Åkesson var på plats senast…?

@strombergmikael Om man får ”avslag” är det då rätt att lura till sig en majoritet?
Visa på X →”Mittenväljarna” i traditionell bemärkelse är så pass få att det knappast kan behövas ett slag. Marginalväljare, dvs dom som funderar på att rösta Tidö eller rödgrönt är fler. Men har mycket lite med C o L att göra. Tror SVT att det är 2010?


@viktorbk Men äh, vi håller ju ej med om politiken. Man kan ju klaga på den? Alltså själva politiken.
Visa på X →@viktorbk Eller så kan man fokusera på Kristerssons regeringspolitik o diskutera den? Rent innehållsmässigt typ.
Visa på X →Det är ungefär lika tröttsamt som C:s breda mitten att utse ministerposter i motståndarlagets regering. Varför skickar inte L o C bara in sina respektive talepunkter till Aktuellt istället?
Visa på X →@zeilerlukas1 Tycker du att det skulle verka lockande att delta när du skriver såhär?
Visa på X →@MarlenesBlogg Men det hjälper ju inte om V behövs.
Visa på X →Prata innan valet kan alla göra, först när det väl gäller vet vi, C har inte behövt offra nåt för sin ”liberalism” ännu. Dom vill ha vinster i skolan, o marknadshyror, sänkt a-kassa o försämrad sjukförsäkring. När C väl tvingas kompromissa, står man då fast vid nej till SD?
Visa på X →@beckmansasikter @ABnyheter Men se till att regeringen stoppar det då Beckman!
Visa på X →@Johan_Gillman I den breda mitten
Visa på X →@kibialacannelle @KatarinaJohans8 Barnbidrag? Det är det nog ingen som skulle påstå. Kriminella gäng tvättar pengar på vårdcentraler dom uppfinner inte barn för att få några hundralappar i bidrag
Visa på X →@swejzan Varför? Tråkig diskussion. Vill debattera höjda pensioner
Visa på X →@HenrikEkestedt Aha han har snobbig stavning, fick för mig han stavades mer rejält dvs md y, men ska skärpa mig
Visa på X →@HenrikEkestedt Heter han inte Jimmy
Visa på X →@fadgadget66 Jag har tackat ja, men han är ju aldrig på jobbet. Hoppas han kommer innan valet.
Visa på X →Det Tidö-styret skryter mest om är deras reformer som försämrar stödet till vissa grupper, tänker dom då att andra barnfamiljer ska bli jätteglada över att Sverige inte höjt barnbidragen med en krona, pga andra familjer får sänkt?
Visa på X →Den främst skillnaden i kronor kommer vara att fattiga barnfamiljer inte får barnbidrag. Pengarna staten sparar på detta är nästan inga alls. Man vill bara signalera. Varför lurar ministrar medborgarna?
Visa på X →@zeilerlukas1 Jag är med i debatt i TV4 o SVD, SR och Expressen. Så formaten behöver jag inte komma på själv. Hoppas Dousa vågar sig dit!
Visa på X →@zeilerlukas1 Jag ställer bara upp i program jag själv hört talas om. Som tur var är jag redan inbjuden att debattera i flera. Fattar att du vill jag kommer till er, men man kan inte hinna med alla som frågar.
Visa på X →@RonnbergLevi Du menar återgå till som det varit innan 2025?
Visa på X →Ulf vill debattera mot Magda, men Magda tackar nej, hon vill inte debattera mot Ulf, hon vill istället bara debattera mot Jimmy, men Jimmy vägrar att debattera mot Magda o har även han tagit fram en egen lista med önskvärda motståndare. V gillar att debattera sakpolitik, vi tror väljarna gärna vill veta vad olika partier prioriterar innan dom går o röstar. Därför kommer vi att ställa upp i debatt oavsett vilken Tidö-partist det är. Vi är alltid redo!
Visa på X →@Aage87 Nej det gör att löntagarna betalar sina egna små o dåligt fördelade inkomstökningar, o trycket på lönerna hålls nere. Avstått löneutrymme är redan ens egna pengar, förut gick dom in i löntagarnas försäkringssystem
Visa på X →Expressen kanske skulle berätta att det är från löntagarnas försäkringar man tagit pengarna. Men nej, nu vill man ha dubbelt upp o istället ge pengarna till arbetsgivarna.
Visa på X →@connyan49170235 Du kan ju googla själv, men tex sjukförsäkringen, a-kassan, arbetskadeförsäkringen etc, var vad detta gick till. Vi hade också haft all möjlighet att avsätta mer till pensionssystemet o därmed hade löntagarna haft högre pension idag.
Visa på X →