Standing with the People of Georgia.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Stort grattis @Malmo_FF. Man behöver inte vara MFFare för att erkänna att det är ett välförtjänt guld till svenska mästarna. Nästa år är ett nytt år, då närs nya drömmar om guld. Kanske till Solna.

Bad news really. Banning #UNWRA means banning humanitarian support to #Gaza. But also to the Palestinians in the westbank and Eastern Jerusalem. Re-examine this.
Visa på X →@Pargol2020 Yes, they are cowards. 😡
Visa på X →Once again, the Islamic Republic reveals its true face as a rogue and criminal regime with no regard for fundamental human rights or international law. Just this year, hundreds of people—many of them political prisoners—have fallen victim to this regime’s machinery of repression and execution. Today, Jamshid Sharmahd, a German citizen and U.S. resident, was murdered by this regime. His daughter, a close friend, has devoted years, tirelessly working day and night to amplify his voice. It is heartbreaking and painful that her calls for help have gone unanswered. بار دیگر، جمهوری اسلامی با بیشرمی چهره واقعی خود را بهعنوان یک رژیم یاغی و جنایتکار که هیچ ارزشی برای حقوق بنیادین بشر و قوانین بینالمللی قائل نیست، به نمایش میگذارد. تنها در سال جاری، صدها نفر - بسیاری از آنها زندانیان سیاسی - قربانی ماشین سرکوب و اعدام این رژیم شدهاند. امروز، جمشید شارمهد، شهروند آلمانی و مقیم آمریکا، به دست این رژیم به قتل رسید. دختر او، که از دوستان نزدیک من است، سالها با خستگیناپذیری و تلاش شبانهروزی کوشید تا صدای پدرش را به گوش جهانیان برساند. این حقیقت تلخ و دردناک است که درخواستهای او برای کمک بیپاسخ ماندهاند.
Visa på X →2022, samtidigt som Musk hade direktkontakt med Putin, så beskrev han sin sannolika väg till "fred" mellan Ukraina och Ryssland. Nu står han bredvid Donald Trump, med valet bara runt hörnet. Vägen till fred kan bara uppnås på ett sätt, genom att Putin förlorar.

Samtidigt som Ukrainska soldater kämpar för vår frihet så närmar sig valet i USA. Vinner Trump så ser också Putin sin chans. Trumps vapendragare, Elon Musk, har redan direktkontakt med Putin. https://svenska.yle.fi/a/7-10066191
Visa på X →Drönare svärmar som mördarinsekter och få orkar tänka på det andra stora hotet: Vad händer om Trump vinner USA-valet? Läs @niklasorrenius reportage med männisorna som just nu slåss för både sin och vår frihet. https://www.dn.se/varlden/ukraina-tappar-by-efter-by-pa-ostfronten-vi-har-lagt-vara-oden-i-guds-hander/
Visa på X →پاسخی که جهان در انتظارش بود، دیشب در سه موج پیاپی اجرا شد. اهداف نظامی، از جمله پایگاههای سپاه پاسداران، با دقت انتخاب شدند تا از تلفات غیرنظامی جلوگیری شود. این حملات نه تنها رژیم را تضعیف میکند، بلکه به امنیت بیشتر در خاورمیانه و حتی اوکراین کمک میکند؛ با کاهش ارسال موشکهای ایران به روسیه. پاسخی هوشمندانه و حسابشده که پیام روشنی داشت اما با خویشتنداری همراه بود تا از تشدید تنش جلوگیری شود. این دور به پایان رسیده است. بسیاری انتظار حملات سنگینتری داشتند و برخی حتی آماده بودند بلیت پرواز به تهران بگیرند. اما آنچه که روشن است، این است که هیچکس وظایف ما را به جای ما انجام نمیدهد. پس به جای حمله به یکدیگر یا انتظار معجزه، کاری سازنده انجام دهید و در مسیر آزادی گامی بردارید.

Bra men på tok för lite https://omni.se/a/KMGlrX
Visa på X →En kommentar på den interpellationsdebatt jag hade i riksdagen med Gunnar Strömmer om ChatControl i torsdag.
Visa på X →Alla svenska partier är inte vertikalt styrda med order uppifrån. Det är en styrka att vara en folkrörelse, inte en svaghet, att våga lita på medlemmarna och @MuharremDemirok har allt stöd när han gör det, det är så det ska vara. (2/2)
Visa på X →Det är slående att varenda gång som C organiserar öppen intern dialog om olika vägval 1) någon i media misstolkar det som svaghet och 2) förvånas över att alla som deltar inte tycker exakt samma. Det kallas folkrörelse. (1/2)
Visa på X →@JonssonChrister @Aftonbladet @Centerpartiet Exakt så är det. Några som försöker öppna upp för SD samarbete bakvägen. Kommer inte hända. Över min döda kropp som jag sa hösten 2018. Vi gjorde vårt vägval då. Dags för folk att acceptera.
Visa på X →@SamStromersten Precis. Det är mycket enkelt att säga vad man inte vill. Svårare att säga vad man vill. Och det är en viktig diskussion vi behöver föra på alla nivåer.
Visa på X →Slutligen: Vi har inte valt statsminsterkandidat. Däremot har vi valt partiledare. Jag ser ingen anledning att byta ut honom och hör inte heller några sådana krav. Mitt fokus är på att pressa regeringen. Det fokuset bör fler ha. För det behövs! Slut.
Visa på X →Att både vilja vara fristående och ha höga förtroendesiffror är mycket svårt i dagens politiska landskap. Jag har svårt att se att ett partiledarbyte skulle lösa det. Hela den processen skulle snarare ta ännu mer fokus från vår sakpolitik. 7/X
Visa på X →Förtroendet för vår partiledare (och för oss i sakfrågor) är lågt. Det är till stor del en effekt av att inte tillhöra något ”lag” och därmed inte få stöd från andra partiers väljare också. Lösningen på det är inte att byta partiledare. Den som tror det lurar sig själv.
Visa på X →För mig är det självklart att vilja genomföra vår politik. Det är därför jag är engagerad. Att gå till val på att sitta i opposition är att gå till val på att vilja förlora och inte genomföra sin politik. Det är en dålig strategi. Sen kan valresultatet ge något annat. 5/X
Visa på X →Om det är något jag lägger tid på så är det sakfrågor. Att mejsla ut de allra viktigaste kraven när vi vill ha inflytande efter nästa val. Vi har ett antal reformgrupper tillsatta som gör just det. På så sätt har en källa rätt. Vi ska ha kraven först. Så jobbar vi också redan.4/X
Visa på X →När det gäller vindkraften så var det enkelt. Övriga 3 partier har kommit till samma slutsats som vi. Stamnätet måste byggas ut till havs. Då är det tämligen självklart att skriva under på det när frågan ges. Alternativet vore att inte stå upp för vår politik. Det är korkat. 3/X
Visa på X →I det arbetet behövs både bra underlag och genomtänkta resonemang. Jag hör många olika tankar, vilket är bra och gör mig och andra klokare. Att det bara finns en slutsats att dra stämmer inte och det får i så fall stå för källan som själv inte kunde se fler vägar. 2/X.
Visa på X →Det här är faktiskt rent struntsnack. Självklart pratas det strategier inför 2026. Men inte om att byta partiledare. Jag lyssnar på många medlemmar. Mitt fokus är att vi ska få inflytande över politiken efter nästa val. 🧵 1/X

Vilken fars! Regeringen efterlyser hög effektivitet, men man har med kirurgisk precision monterat ned det som är mest effektivt, med skenande utsläpp som följd. Svaret från regeringen är en utredning vars förslag inte kan bli verklighet förrän nästa mandatperiod.

@AppelgrenHenric Om de gör något vettigt så lovar jag att vara glad. ☺️
Visa på X →