Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 847inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@LarssonMarty Det hade den. Ersättaren hamnade på sjukhus. Den föräldralediga fick komma tillbaka tidigare än planerat.

Visa på X

@olleAlbins Hur tänker du då? Svårt med listor på vilka sjukdomar, konferenser eller medier som är tillåtna för kvittning. Systemet vi hade innan sd kraschade det funkade bra för alla.

Visa på X

@GbgBluewater Mina siffror är korrekta, drygt 40 procent av spararna har under 50.000 på ISK. Dom totala tillgångarna på ISK är en annan fråga och där innehar en liten andel av befolkningen en stor del av tillgångarna.

Visa på X

Knappt hälften av dessa har under 50.000, 3-4 procent av spararna har över 2 milj där V vill sätta taket. Dom innehar 60 procent av tillgångarna i denna ”subventionerade sparform”, dom kan gott betala den skatt som gäller för kapitalvinster såsom alla andra med höga kapitalinkomster/vinster får göra.

Visa på X

Upp till kamp, rädda ISK från mångmiljonärer. Småsparare ska premieras, därför är det helt orimligt med subventioner som idag till största del går till 0.4 procent av spararna. L menar att sparande är en ”folksport” men riggar reglerna så smalt att hästpolo är den enda grenen.

Visa på X

Nej, jag kan inte förstå det. Det är inte bara arbetsordningen i sig utan tilliten mellan partierna som ju fått sig en rejäl törn. Kvittningen gynnar alla, och framförallt regeringen. Och ett parti som Sd som vill sitta i regering gynnas verkligen inte av att orsaka kaos.

Visa på Bluesky

Jag anser att man ska följa den överenskomna arbetsordningen ja. Nu var det ett medvetet fusk på en enda votering den dagen, alltså inte bara något som hände utan planerat för just där och då.

Visa på Bluesky

M och Kd (och L om de klarar sig kvar) vill alltså sitta i regering med Sd. Senaste veckan har Sd kraschat riksdagens arbetsordning och tvingat in sjuka och föräldralediga ledamöter samt hotat en ledamot från oppositionen utanför ett möte. Helt orimligt på alla sätt.

Visa på Bluesky

M och Kd (och L om de klarar sig kvar) vill alltså sitta i regering med Sd. Senaste veckan har Sd kraschat riksdagens arbetsordning och tvingat in sjuka och föräldralediga ledamöter samt hotat en ledamot från oppositionen utanför ett möte. Helt orimligt på alla sätt.

Visa på X

-> … och under mötets gång såg det ut såhär med flyglarmen på plats i Ukraina (rött = pågående flyglarm): ->

Visa på X

Besök av Ukrainas sedan i januari nya försvarsminister och hans vice i riksdagen idag. Vi fick en riktigt bra presentation och efterföljande samtal om läget och behoven och det svenska stödet. ->

Visa på X

@MaxHeadroom35 @AliceLund7 @Tnalsen 14 år sedan, då hade vi en annan typ av system. Förändrades till ett kvotbaserat system efter pandemin.

Visa på X

@WolfNilsson Jag sitter i försvarsberedningen där samtal pågår mellan alla partier, såatteh… men vildarna har ju lämnat sina partier.

Visa på X

@Swedforce Du vet inte vad du pratar om och hittar bara på hej vilt. Jag ansvarar för kvittningen för V. Så, sluta prata om saker du inte har en enda aning om. Folk kan bli sjuka under dagen, får ett mediaframträdande etc.

Visa på X

@AliceLund7 Nu behöver alltså sjuka ta sig till riksdagen och rösta. Blir säkert jättebra att sitta där med feber.

Visa på X

@WolfNilsson Detta drevet är så konstigt. Man får prata med folk i andra partier. Även om omröstningar.

Visa på X

@Swedforce För att det inte går att kalla in någon från Malmö under dagen om någon bli sjuk. Inställelsetiden är för lång och orimligt att någon ska lämna sitt jobb hals över huvud. Ersättare kallas in för minst en månad.

Visa på X