Förra veckan talade jag på en Irandemonstration i Stockholm som hade arrangerats av anhängare till kronprinsen Reza Pahlavi.
Något jag betonade var att när det iranska folket har tystats av regimen behöver de en röst i världen, och att den rösten är kronprinsen Reza Pahlavi. Detta borde erkännas av alla partier i den svenska riksdagen.
Samtidigt såg jag igår att Folkets mujahedin, en del av den iranska oppositionen som är avskydd av nästan alla iranier, demonstrerade med sina flaggor i Socialdemokraternas 1 maj-tåg. Det var alltså samma tåg som Magdalena Andersson deltog i.
Jag förstår att det kan vara svårt att hålla reda på allt. Vem är den ena och vem är den andra? Har vi inte egna problem i Sverige? Jo, det har vi. Men Folkets mujahedin är en organisation som har samarbetat med Saddam Hussein och begått övergrepp mot sina egna medlemmar.
I ett land med normala medier, som inte är partiska, hade någon ställt frågan till Socialdemokraterna varför de låter Folkets mujahedin demonstrera med dem. Men den enda mediekanal som skrev om detta var Kvartal. Såvitt jag vet har ingen annan rapporterat om det, förutom enstaka opinionsbildare.
Att Socialdemokraterna demonstrerar med Folkets mujahedin och bojkottar kronprinsen Reza Pahlavis besök i riksdagen säger mycket om vad som kan följa om de får regeringsmakten.
Det verkar finnas en och annan naiv person som tror att Socialdemokraterna inte har förstått vilka Folkets mujahedin är. Socialdemokraterna har många sakkunniga inom sin organisation som vet mycket om iransk politik. Det finns flera socialdemokratiska riksdagsledamöter med iransk bakgrund. De vet vilka Folkets mujahedin är. Vet inte Ardalan Shekarabi vilka Folkets mujahedin är? Nej, Socialdemokraterna vet precis vad de gör och vilken ståndpunkt de har intagit.
Vad Socialdemokraterna gör är att de bojkottar kronprinsen Reza Pahlavi, som har ett massivt stöd bland iranier i exil och i Iran, och istället väljer att stödja en islamo-marxistisk sekt vars dåliga anseende endast överträffas av regimens.


Visa på X →@johanssonmorgan När jag kom in i riksdagen 2014 trodde jag att man skulle få möta dom bästa politikerna i debatten, blev ganska förvånad hur mediokra dom var . Framför allt från sossarna, och du va och är sämst av alla och då inkluderar det både Strandhäll o Ygeman samt tomhylsan Hultqvist. 🤡🤡
Visa på X →Gåsleversocialisten sitter på sin piedestal och pekar finger.
Visa på X →@emmafastesson @johanssonmorgan Beror sprängningarna på något som SD och denna regering gjort? Iaf vadå?
Visa på X →Superlyckad dag för SVT Småland! 🎉🥳☀️
Visa på X →@johanssonmorgan Viktigt inlägg!
Visa på X →UPPVISNING I GUBBGISSNING
@kvartalet:s intervjuserie med Partiledare+1 är grymt bra. Daniel Hellden tar med Peter Eriksson och när de båda herrarna får lite småkritiska frågor blir det helt uppenbart att MP gissat och känt fram sitt partiprogram. 😂😂
Visa på X →Jag och @ArinKarapet är förband åt Jimmie inför hans traditionsenliga vårtal på Långholmen.
Redan fullsatt med blågul solig himmel!
Visa på X →@PEverhill På medellång sikt. När vi byggt 5-6 nya KK-verk på rätt ställe så kan de som vill ägna sig åt VK och sol ha det som hobby. :)
Visa på X →Märkligt resonerat. Sverige behöver sin energi i störst omfattning på vinterhalvåret för uppvärmning. Solceller i Sverige producerar ca 85 % av den årliga energin april-sept, d.v.s. totalt omvänt efterfrågan. Solceller är värdelöst, eller har till och med har ett negativt värde, på våra breddgrader. Minuspriser är ett fett marknadsmisslyckande.
Visa på X →Om just detta är modellen för oss vet jag inte, men vi behöver också ta oss an frågan om det låga barnafödandet. Fler familjevänliga bostäder (villor/radhus) måste byggas där arbete finns och där folk vill bo, olika former av ekonomiska incitament samt en kulturell förändring där barn inte framställs som en börda.
Visa på X →@PEverhill Dystert att Sveriges energisystem misshandlats så...
Visa på X →Är det verkligen någon som förvånas över att Socialdemokraterna marscherar tillsammans med kamrat islamist?
Visa på X →1 maj spenderades på motorträffen i Väröbacka. Att SD har stort stöd bland motorfolket märktes tydligt. Nackdelen med detta är förstås att det finns färre nya potentiella väljare att värva, men vi lyckades å andra sidan värva några nya medlemmar till partiet. 🙂
Visa på X →@Spesam Trams. Vi säkrade det mandat väljarna gett riksdagen på valdagen.
Det kallas demokrati.
Visa på X →Detta stämmer bra! Under April 2022 uttalade Åkesson att han svängt i Nato-frågan och när Sverige sökte medlemsskap i maj 2022 stod SD bakom ansökan. Den som inte kunde leva med detta beslut hade flera månadernas sig att lämna partiet.
Visa på X →“Ibland måste man bli färre för att bli fler”
/Jimmie Åkesson
Visa på X →Känner jag har kunskapsluckor gällande de forskningsområden denna kvinna har specialiserat sig kring. 🤓
Visa på X →Svenska kyrkan har blivit en av Socialdemokraternas starkaste kommandohöjder! 😡
Visa på X →@NuFanRackerDet @Jeff_Ahl Jeff vet att vi gör vad vi kan, inom de ramar vi har möjlighet att verka.
Visa på X →@MatsiniZ Vi är helt överens. Islam är inte kompatibelt med vår demokrati och de värderingar den bygger på.
Visa på X →De föraktar och ser ned på oss. De hånar och skrattar åt oss. De utnyttjar vår trygghet och välfärd, det som har tagit generationer att skapa. Vi skapar, de sliter sönder. Och ni går på det varje gång.
Visa på X →@loving_kangan Räcker med 4 för personer med flyktingstatus
Visa på X →I’m deeply honored, @Tsihanouskaya! Thank you! 🙏 ♥️ #WeStandWithBelarus
https://reform.news/en/united-transitional-cabinet-awards-medals-and-cross-of-good-neighbourliness-to-nine-people
Visa på X →Idag, på Första maj, höll jag tal i Tomelilla. Eftersom sossarna sedan länge har förrått de 🇸🇪 arbetarna är det numera Sverigedemokraterna som står upp för 🇸🇪 arbetare och driver deras intressen. En röst på sossarna i höstens val är en röst på fortsatt svek mot 🇸🇪 arbetare.
Visa på X →