Gör om, gör rätt! Tack Ebba. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/busch-riv-upp-konstillhorlighetslagen/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@KristerThelin I rättvisans namn så är detta inte ett regeringsförslag. Det drevs i riksdagen av ledamöter från M och L. Sedan gillades det av UK.
Visa på X →Important statement by Pope Leo XIV: "Christians must be given the opportunity, and not just in words, to remain in their native lands with all the rights needed for a secure existence. Please, let us strive for this!" https://www.vatican.va/content/leo-xiv/en/speeches/2025/may/documents/20250514-giubileo-chiese-orientali.html
Visa på X →Igår firade vi Israels 🇮🇱 nationaldag och 250 år av judiskt liv i Sverige 🇸🇪

”Från försvarsdepartementets moderata ministrar är det tyst, men socialutskottets ordförande Christian Carlsson (KD) kräver att nedläggningen av strategiska vårdresurser, som i Sollefteå, stoppas.” Staten behöver ta över ansvaret för svensk sjukvård! https://www.svd.se/a/KMmOke/sjukvard-ar-en-del-av-beredskapen
Visa på X →Notera: Inte alla politiker. KD och SD röstade nej till den nya könstillhörighetslagen. Vi varnade för detta. Dags för resten att tänka om. Riv upp den nya könstillhörighetslagen.
Visa på X →Det är hög tid att skolan börjar värdera förmågan att följa skolans ordningsregler och att behandla de andra barnen med respekt på samma sätt som vi värderar förmågan att läsa, skriva och räkna. Skriver med @bangtsson (KD) i @Aftonbladet om behovet av ordning och reda i skolan.
Visa på X →KD: ”Vi vill införa riktiga ordningsbetyg” Vi kan inte tillåta en skolsituation där barnen härjar fritt likt ”Flugornas herre” och där frånvaron av moral gör att den starkes rätt råder. För varje regelbrott som passerar utan konsekvens, skapas otrygghet och mindre tillit.


Det är nog nu! Terrorromantik hör inte hemma i Göteborg – inte på våra gator, inte på våra scener och absolut inte i våra institutioner. Tillsammans med @IsaLann1 och @KalleBack markerar vi: gränsen är passerad. https://www.gp.se/debatt/goteborg-har-blivit-ett-skyltfonster-for-terrorromantik.7639ec6f-1811-4371-ac98-4f7624a36492
Visa på X →Riv upp den nya lagen om juridiskt könsbyte! Snart blir det möjligt att byta juridiskt kön, enbart efter ett digitalt samtal med vården. Det är allt som krävs enligt den nya lagen för att göra ett väldigt avgörande och stort beslut. För Kristdemokraterna är detta fel. KD och SD var de enda partierna i Sveriges riksdag som röstade emot den nya könslagen när den var uppe på riksdagens bord våren 2024.


5/5 Vad händer med skyddade boenden, fängelser, idrotten, statistiken – när kön kan bytas på känsla? Lagen öppnar för missbruk. Bara KD och SD röstade nej 2024. Nu försöker riva upp lagen 2025. Hög tid att de andra partierna vaknar. Stoppa könsbyteslagen – innan den hinner skada
Visa på X →Ett vårdbesök – sen får du byta juridiskt kön? Från 1 juli räcker ett digitalt samtal för att ändra juridiskt kön. Ingen diagnos. Ingen utredning. Ingen väntetid. Sverige har tappat förnuftet. Följ tråden🧵1/5 https://www.sverigesradio.se/artikel/socialstyrelsen-digitalt-vardbesok-kan-racka-for-juridiskt-konsbyte
Visa på X →Klubbat: KD ska bli ”bilvänligast” https://www.di.se/nyheter/klubbat-kd-ska-bli-bilvanligast/
Visa på X →Det är obegripligt att KD och SD var de enda som försökte stoppa lagen våren 2024, och att vi den här våren var de enda som försökte upphäva den nya lagen innan den träder ikraft. Det är dags för de andra partierna att vakna.
Visa på X →Den nya könstillhörighetslagen gör att det inte längre får krävas könsdysforidiagnos inför juridiskt könsbyte. Ingen vikt läggs vid hur länge någon identifierat sig med andra könet. Nu står även klart att ett digitalt vårdbesök kan räcka. Riv upp lagen! https://www.sverigesradio.se/artikel/socialstyrelsen-digitalt-vardbesok-kan-racka-for-juridiskt-konsbyte?
Visa på X →Den kvinnliga fäktare som avstod att fäktas mot en man vittnar: Det finns 200 män inom kvinnlig fäktning. - Jag har bestämt mig för att lämna sporten jag älskar, åtminstone för nu, eftersom Fäktningsförbundet i USA har främjat en miljö där jag är ovälkommen i min egen kategori
Visa på X →Det behövs lite mer jädra anamma i Sverige - radikala grepp krävs för att ge näringslivet förutsättningar att vara med i den samhällsupprustning som krävs. Bra där @BuschEbba https://www.svd.se/a/0VyrQ0/ebba-busch-byrakratin-ska-inte-hamma-sverige?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Habemus papam! Mina varmaste gratulationer till påve Leo XIV och till alla katoliker i världen!

Habemus papam! I pray and congratulate billions of Catholics around the world. May he be a force for peace in the world.
Visa på X →Mycket bra!
Visa på X →Grattis @_FriedrichMerz,Tyskland och Europa till valet av ny kristdemokratisk förbundskansler i Europas folkrikaste land och största ekonomi. Tillsammans får detta stor betydelse för Europas stöd till Ukraina och för vår gemensamma konkurrenskraft.
Visa på X →Debatterade matpriser idag.
Visa på X →@FredrikKopsch Sverige behöver ett värderingsdrivet parti och ett parti som tar sjukvårdsfrågan på allvar för framtiden. Kristdemokraterna drev igenom gårdsförsäljningen i regeringsställning. KD behövs och framgent ännu viktigare när andra försöker avskaffa vikten av värderingar.
Visa på X →@FredrikKopsch Vi tycker visst att Sverige ska bli lite roligare! https://www.di.se/debatt/kd-vi-forsatter-stenbecks-kamp-mot-krangel/
Visa på X →Borde vara självklart - för alla!
Visa på X →