Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 846inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Skulle såklart använt det här fotot istället! Tack Försvarsmakten och C I21, FortV, Soldathemmet och de värnpliktiga PB för mycket innehållsrikt besök och rundtur på Torråsen och Grytan!

Visa på X

Var SDs kvittningsfusk denna valrörelses ”augusti-överraskning” redan i maj? Oerhört intressant att följa klassiska borgerliga debattörers kommentarer.

Visa på Bluesky

Var SDs kvittningsfusk denna valrörelses ”augusti-överraskning” redan i maj? Oerhört intressant att följa klassiska borgerliga debattörers kommentarer.

Visa på X

Östersund över dagen igår! Nattåg dit, eftermiddagståg hem! Mycket bra studiebesök på I21 i Östersund med fokus på nybyggnationen. Inget Storsjöodjur.

Visa på X

@silfverbahne @strombergmikael @svtnyheter Du menar C o tidigare L? För övrigt gällde tyvärr SD o M-budgeten hela det året innan, eftersom den vann i riksdagen.

Visa på X

Det är nästan omöjligt. Folk som haft tur o köpt en bostad billigt som ökat i värde ser det som sin ”pensionsfond”, det är ju det som är så orättvist, att kapitalvinster beskattas mycket lägre än löneinkomster, och isk över 2 milj ännu lägre. Jag har haft pensionspngest sedan jag blev tonåring. Jag har tidigare försökt spara lite, men det har varierat beroende på min inkomst. Jag sitter i pensionsgruppen och V har flera förslag på hur man snabbt kan höja pensionerna. Förhoppningsvis kan vi skapa ett tryck så V får gehör. Jag är ledsen för att jag inte har nåt supertips, båda mina föräldrar har också jobbat hela liven i arbetaryrken o har idag det tufft ställt. Jag ska göra vad jag kan för att ändra o höja pensionen, mer än så kan jag inte säga.

Visa på X

Nej? Det är 3 procent av spararna som har över 2 milj. Så tror du får spara några generationer innan du kommer upp till det. Och det är ju bara 3 procent då kan du ju inte tro det är många? Dessa ska också enbart enligt vårt förslag betala samma skatt på kapitalvinster som andra redan gör idag.

Visa på X

Helt fel du ska ha hög pension, och har du nu 2 miljoner? Har du över 2 miljoner, dvs du tillhör 3 procent av spararna i befolkningen, då är det fortfarande bara så att vinster på kapital som görs utöver 2 milj beskatta som det görs idag med vinst skatt på kapitalinkomster. Tror inte min pension kommer va hög heller, fattar ångesten o att man sparar, det gör jag med o mina föräldrar, men ingen av oss har över 2 miljoner årligen på isk

Visa på X

@strombergmikael @svtnyheter Driver du? Tror du att statistiken är falsk om att marginalerna är utraderade för många familjer? Och att det har varit så länge? Det är väl ni som styr staten nu så då är det väl eran statstelevision?

Visa på X

M-politikerna kör nu allt dom säger i ramen ”valet ska bli en folkomröstning om…” Är dom så oroade för att valet blir ett helt vanligt val o ingen ”folkomröstning” o att dom tyvärr måste ställa upp i valet o försöka samla röster på det egna partinamnet o på regeringsåren ändå.

Visa på X

Ånej, nu äre kört! Tidömoderaterna o samarbetspartierna kommer vinna valet med denna genialiska plan!

Visa på X

@KarlssonMax Wow! Undrar hur mycket tankekraft som lagts ned alternativt pengar för att komma fram till detta omstörtande innehåll o koncept?

Visa på X

Är det inte det konstigaste med att S kämpar för AiP-kontona att innehållit inte ens är särkilt skojigt? Hade det varit sjukt kula grejs så hade man ju hajat.

Visa på X

@LarssonMarty Haha, du tror att alla har familj och vänner som kan ta hand om ett litet barn i flera dagar?!

Visa på X

@LarssonMarty Tråkig inställning till barn, Marty! Ja, det är ganska allvarligt eftersom det ju innebär att den andra föräldern lite hipp som happ måste ansöka om föräldraledighet på sitt arbete.

Visa på X