@ernkrans @AsaWestlund Installerar Sverige ny vindkraft som levererar ytterligare 5 TWh så kommer Sveriges nettoexport att öka med ungefär 5 TWh, men effektbristen som gör att industrier inte kan investera kvarstår!

Vi sparar allt, även det som raderas.
@ernkrans @AsaWestlund Installerar Sverige ny vindkraft som levererar ytterligare 5 TWh så kommer Sveriges nettoexport att öka med ungefär 5 TWh, men effektbristen som gör att industrier inte kan investera kvarstår!

Spridda skurar i den rödgröna röran , energiförsörjningen är rätt viktig. Varför skall man rösta på er politik @TobiasBaudin noll trovärdighet.


Vänstersidans regeringsunderlag vill inte sänka skatten på bensin och diesel i dessa orostider. Det är en viktig sakupplysning till Sveriges väljare.


Ställde i mars en fråga till migrationsministern om huruvida utlänningar som har samröre med extremistiska moskéer, såsom Imam Ali Islamic Center, kommer att anses ha bristande vandel, vilket kan leda till att uppehållstillstånd återkallas eller vägras.
Visa på X →Larvigt. Sprängningar och gängvåldet har byggts upp under decennier av din sidas misslyckade invandringspolitik och naiva kriminalpolitik. Problemen exploderade under Socialdemokraterna, långt innan Tidöavtalet. Skjutningar har halverats under Tidöregeringen, medan barnrekryteringen (som ni ignorerade) är en direkt följd av att gängen fått fritt spelrum i era “utsatta områden”. Det är ert arv. Tidö städar upp efter era katastrofer. Såväl Brå som Polisen visar en betydligt mer nyanserad verklighet: våldet minskar på flera fronter trots er tidigare laissez-faire. Sluta ljuga för att vinna poäng. Sverige har fått nog av era ursäkter.
Visa på X →👏👏👏
Visa på X →Ja! ”Det bryter mot internationella konventioner” var en vanlig invändning om man ville rädda våra barns framtid.
Visa på X →@TobiasBaudin Och du skall be svenska folket om ursäkt för det samhälle er politik skapat .
Visa på X →@OlssonKarin Ja, men de är ju skandaliserade av er, Expressen. Lång står alltså på plats 35 regionlistan nordost. Plats 1 och 2 förväntas komma in.
Visa på X →@emmafastesson @johanssonmorgan Nog har vi vänt skutan alltid! Vi har nästan helt stoppat inflödet av nya klanmedlemmar till de kriminella gängen, polisen har fått massor av nya verktyg för att få fast klanmedlemmarna. Dödsskjutningarna har ungefär halverats och sprängningarna har just nu en trend åt rätt håll.
Visa på X →@micke_sd @Ygeman 😂
Visa på X →Det har i vanlig ordning varit en full vecka för riksdagsman Hellsborn. Veckans stora snackis i Riksdagen har förstås varit voteringen om övergångsregler gällande medborgarskap. De rödgröna har kallat SD för fuskare och odemokratiska. Läs mitt inlägg från i torsdags om varför detta är en felaktig verklighetsbeskrivning. Under veckan var jag tillsammans med resten av Skatteutskottet på besök hos Kronofogden. Trevlig att höra att dom ser positivt på de lagändringar vi genomfört och de resurser vi tilldelat dem. Jag bevistade även ett Visita-möte på Gröna Lund. Även här fick vi positiva omdömen för den (arbetsmarknads)politik vi för. Också roligt att få provåka årets nyheter innan de öppnar för allmänheten. Hann också med att skriva en ny insändare om sossarnas mjäkiga kriminalpolitik. Läs den i ett separat inlägg från i tisdags. Hemma i Varberg är valrörelsen nu i full gång. Fredagen spenderades på motorträffen/loppmarknaden i Väröbacka, där nya medlemmar värvades. Lördagen startades med att packa upp och sortera allt valmaterialval vi beställt. Hundratals kilon av vattenflaskor, flygblad, doftgranar, pennor och annat gicks igenom. Med det avklarat var det sedan dags att ta kandidatfoton för kommande annonser och lokal blad. Slutligen så avslutades veckans politiska gärning på söndagen med en flygbladsutdelning där 600 hushåll fick ta del av det Sverigevänliga budskapet. Imorgon bär det av till huvudstaden igen för en ny vecka i fosterlandets tjänst.

Klockren genomgång av @DickErixon om kvittningshistorien. https://erixon.com/2026/05/kvittningen-linda-lindberg-sd-raddade-demokratin/
Visa på X →Det här tror jag är rätt väg att gå, eller rättare sagt, jag har tyckt så efter Grönlandsintermezzot. (Eller redan innan det). https://omni.se/sd-vill-se-starkt-militart-samarbete-i-norra-europa/a/ArRww5 "Sverigedemokraterna vill att Sverige ska fördjupa det militära och civila samarbetet med de andra nordiska länderna, Tyskland, Polen, Lettland, Estland och Litauen."
Visa på X →Det är slavmarknadsdag i muslimland. Dessa avskum sitter och diskuterar priset på tillfångatagna yazidiska flickor, tilltänkta som sexslavar.
Visa på X →ANGÅENDE SKOGENS UPTAG AV CO2 Sverige beräknas just nu släppa ut 47,5 miljoner ton exklusive skogens. Detta är lägre än skogens upptag sett till det långsiktiga genomsnittet för 1990–2024, som beräknas ligga på 53–56 miljoner ton. 2018-23 var dock en dipp på grund av väderhänder. Nu är vi dock tillbaka på mer normala nivåer! @kvartal hade rätt, @DanielHellden med sällskap hade fel.


@jowesterberg @kvartalet Nog brukar man exkludera skogen alltid… dessa människor gör allt för att späka Sverige och svenskarna. Så här ser upptaget ut. Som politiker är väl bara medelvärdet särskilt intressant då vi inte, vilket MP tror, kan styra vädret.


GP har Sveriges mest intressanta ledarsida! Nyfiken och undersökande i ofta obruten mark. Tack @susbirgersson ”Det talas så oerhört mycket om den ideologi som smeker egot på vilsna, unga, arga män. Där finns det inga gränser för hur mycket man kan psykologisera. Men aldrig att någon problematiserar hur den utopiska vänsterretoriken sugs upp av stressade, sömnlösa, oroliga sinnen på unga sociala-medier-präglade kvinnor. Ingen talar om hur 2020-talets internetfeminism med dess krav på unga kvinnor att vara sig själva fullständigt nog, har skadat både det egna självförtroendet och tilliten till andra människor. Alla problematiserar unga mäns politiska åsikter, ingen problematiserar kvinnors partisympatier. I vanlig ordning är det som kvinnor gör rätt, gott och lite bättre.”
Visa på X →”Men aldrig att någon problematiserar hur den utopiska vänsterretoriken sugs upp av stressade, sömnlösa, oroliga sinnen på unga sociala-medier-präglade kvinnor.”
Visa på X →@susbirgersson Nej snarare ett självskadebeteende...
Visa på X →Jimmie har helt rätt! Helt ointressant att debattera med Magdalena Andersson. Så länge hon får sitta vid makten är det ju MP, V och C som kommer bestämma politiken. Så har det varit tidigare. Och så lär det bli igen. Vad Magdalena och sossarna säger sig stå för är ointressant.
Visa på X →Klokt och balanserat!
Visa på X →@kaptengrodhavet @NuFanRackerDet @Jeff_Ahl Jag vill också att vi ska göra mer, men vi gör vad vi kan givet förutsättningarna. Jeff har jag alltid gillat, även om jag ställde mig kritisk till att han valde att lämna partiet och sedan sitta kvar.
Visa på X →Vinner!🥇


@johanssonmorgan Hur intressant är det att debattera med en sosse som låtsas tycka som en själv, samtidigt som hon ska samarbeta med partier som tycker det som Sossar egentligen tycker; högre bränslepriser, större invandring, lägre straff för mördare och kriminella?
Visa på X →