Svenska pappor är världsunika. Pappor tar ut närmare 30% av föräldraförsäkringen. Vi vet att den utveckling hänger i hop med pappamånaderna. Andra länder tar efter oss. I Danmark tar papporna ut ca 9%, de har inga pappamånader. #agenda
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
100 000 fler arbetslösa och Jimmie Åkesson skyddar de rikaste
Visa på X →POV Känslan när du är priviligerad och inte bekymras av orättvisor.
Visa på X →@MariaStenergard @ernkrans När gjorde vi det menar du? Kan du vara snäll och hänvisa till vilket beslut du syftar på?
Visa på X →Ett av @SwedishPM största misslyckanden som statsminister, bland många, är ändå att man vi inte har en bred energiöverenskommelse och att det är så tydligt att man inte vill lyckas. Man sätter partitaktik före Sveriges bästa, det är dåligt av en statsminister.
Visa på X →Vi behöver en bred energiöverenskommelse precis som Magdalena Andersson säger som satsar på alla energislag. #agenda
Visa på X →Så oerhört pladdrigt från Ebba Busch, pratar hon för alla regeringspartier? Väljarna som lyssnar måste verkligen vad som stämmer. Och Ulf inleder som vanligt som helt osynlig. Alla minns deras spadtag inom 100 dgr för ny kärnkraft. #agenda #pldebatt
Visa på X →@dalilaalibasic1 @johanpaccamonti Det där är ju skitsnack. Ta en glass istället
Visa på X →När SD och M får styra blir sjukvårdsköerna olagligt långa, t ex i Skåne. I S-styrda Stockholm minskar istället sjukvårdsköerna. Vi gör upp med marknadskaoset.

Fyra förlorade år på såväl miljö, klimat och energiområdet med Tidöregeringen skulle vara en katastrof ifall det blev 8 år.
Visa på X →Ebba har fel! Eller rent av medvetet vilseleder. Alla får inte del av elstödet. https://www.bostadsratterna.se/nyheter/artiklar/2026/800-000-hushall-far-inget-elprisstod
Visa på X →Det var kanske inte så smart av Kristersson att låta Åkesson föra krig mot grön teknik och försena och försvaga elektrifieringen av Sverige. Sverige hade behövt mer motståndskraft. Svenskarna varit tryggare.
Visa på X →Självklart behöver Sverige elektrifiera trafiken snabbare. För att ställa om men också för att våra tre stora fordonsföretag ska ha en stark hemmamarknad för ny teknik.
Visa på X →Sjukvård är äntligen ett tema i kvällens debatt. Framför allt hur SD-regeringen svält ut sjukvården genom att inte räkna upp generella statsbidrag i takt med att kostnaderna ökat. Och jo det är statens ansvar - regioner kan inte parera sådant själv med bibehållen kvalitet.
Visa på X →I SD- och M-styrda Skåne är vårdköerna olagligt långa. I S-styrda Stockholm minskar köerna. Skillnaden spelar roll. När marknaden får styra växer kaoset. Vi vill investera i sjukvården och bygga en jämlik vård. 🏥


På valborgsmässoafton sköts en till döds i Norrköping. Igår var det dubbla explosioner, ytterligare en i natt. Och idag rapporteras det om 10.000 tjejer i gängkriminella miljöer som tidigare gått under radarn. Rubriken i dagens SvD är således inte förvånande.

@LitenDuva Du menar att du är för barnarbete och emot semesterlagstiftning och arbetsmiljölagar?
Visa på X →@FritiofA @KattisTolgfors Ja exakt därför har vi lagstiftning som förbjuder det
Visa på X →@jimmieakesson har 94% frånvaro i riksdagen, gör inte det han ska och som skattebetalarna betalar honom för. Nu vägrar han också debattera Magdalena Andersson i valrörelsen, hon som är hans största politiska motståndare. Vad sysslar @sdriks med? Och framförallt vad gör Åkesson?


Jimmie Åkesson lyckas på bara några dagar visa upp att han är feg, lat och gärna fuskar. Imponerande på sitt sätt.
Visa på X →Förutom att han fuskar är han feg också. https://omni.se/a/pBM21G
Visa på X →Jimmie Åkesson vågar inte debattera mot Magdalena Andersson. Han är rädd, och väl medveten om att hans svek mot Sveriges löntagare då skulle bli tydligt. Men han kommer inte att kunna huka hela valrörelsen.
Visa på X →@KattisTolgfors Jo för det är ett gigantiskt problem i Sverige 2026. Vi har redan förbjudit tvångsäktenskap för god tid sedan.
Visa på X →Lägg till det att SD har en historia av att odla kontakter med både Orban och Putin. SD har dessutom öppnat upp för kärnvapen i Sverige, vilket ytterligare skulle öka de säkerhetspolitiska spänningarna i Norden. Mycket farligt för Sverige.
Visa på X →Maria Malmer Stenergard (M) kan börja städa ut arbetsrummet, för oavsett vem som vinner valet lär hon inte få vara kvar. Om högern vinner valet så blir det SD på UD. -> https://www.sverigesradio.se/avsnitt/aron-emilsson-sd-har-beredskap-att-axla-uppdraget-som-utrikesminister
Visa på X →