@lundhsammeli Avskaffa regionerna och statligt ansvar för vården är lösningen. Underlagsrapporten ger tydligt stöd för att ett statligt huvudmannaskap skulle kunna ha bättre förutsättningar att lösa många av sjukvårdens största utmaningar än nuvarande system med 21 självstyrande regioner.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Avskaffa regionerna och statligt ansvar för vården är lösningen! Underlagsrapporten ger tydligt stöd för att ett statligt huvudmannaskap skulle kunna ha bättre förutsättningar att lösa många av sjukvårdens största utmaningar än nuvarande system med 21 självstyrande regioner.
Visa på X →Om man på allvar vill att människor ska kunna få vård i tid och del av den bästa vården oavsett var i landet man bor, då behöver vi skrota Sveriges ineffektiva sjukvårdsorganisation, avskaffa regionerna och låta staten fullt ut ta över ansvaret för vården.
Visa på X →Det är bra att vårdansvarskommittén nu är klara med sitt uppdrag, så att vi tillsammans kan öka den statliga styrningen. Men låt oss vara raka och tydliga.
Visa på X →❌ Det är också helt orimligt att samtidigt som staten nu stärker den militära beredskapen i städer som Sollefteå, så finns det självstyrande regioner, som Region Västernorrland, som lägger ned akutsjukvård, och därmed försvagar Sveriges krigsberedskap.
Visa på X →”Avskaffa regionerna och låt staten ta ansvar för vården” ❌ Dagens sjukvårdsorganisation med 21 självstyrande regioner klarar inte av sitt uppdrag att erbjuda jämlik vård, eller vård i tid.


Befriande text av Lena Andersson i @SvDledare om woke. Det är ofattbart att så många rödgröna och liberala politiker alltsedan 90-talet förletts av och omfamnat så destruktiva och förvridna idéer.
Visa på X →Hemma efter en intensiv men mycket intressant och givande studieresa till Libanon 🇱🇧 tillsammans med mina KD-kollegor i riksdagen Magnus Berntsson och Magnus Jacobsson för att lära oss mer om situationen i landet men också i grannlandet Syrien. Vi träffade bland annat Libanons utrikesminister, partiledare samt flera parlamentsledamöter från olika partier, ordföranden för utrikesutskottet, vår ambassadör i landet, civilsamhälle, företagare osv. Vi träffade också den maronitiska och syrisk-ortodoxa patriarken, besökte flera kyrkor och kloster samt flera historiska platser. Libanon är ett mycket fint land med vackert landskap, historiska platser och mycket mer. Landet har senaste åren gått igenom svåra ekonomiska och politiska kriser men nu har goda möjligheter om en bättre framtid. Libanon är i Mellanöstern ett speciellt land med demokrati och frihet och där kristna fortsatt har en stark ställning politiskt, ekonomiskt och socialt.



Ett vårdsystem från 1800-talet försvaras istället för att sätta människan i centrum. Vi kristdemokrater kommer fortsätta kämpa för att ta bort de hinder och ojämlikheter som 21 regioner innebär - vi vågar avskaffa regionpolitiker till förmån för god och jämlik vård i hela landet.
Visa på X →Socialdemokraterna säger sig vilja ta ansvar för Sverige men vacklar redan nu i migrationsfrågan. Följer med spänning vilka fler frågor de vacklar i. https://tt.omni.se/nytt-s-program-vi-tar-ganska-stora-steg/a/aln2Qd
Visa på X →Förtroendet för Ebba stiger i trippla mätningar!! Bra politik ger resultat 👊 @BuschEbba https://omni.se/a/GyRzxx
Visa på X →📈 Svenskarna får allt större förtroende för @BuschEbba! I två nya mätningar ökar hon mest av alla partiledare: 🔹+7 procentenheter i TV4/Novus 🔹+4 procentenheter i Expressen/Verian Trygg o redo att leda – när Sverige behöver det som mest.💪🇸🇪 #svpol #KD https://omni.se/a/GyRzxx
Visa på X →Nu måste S ta ansvar för sitt lotteri där man lurat äldre och pensionärer. Lägg ner och betala tillbaka till de drabbade!

(S)kyldig! Partiet som har solidaritet högst på agendan …

Socialdemokraternas spelskandaler, aggressiva marknadsföring och lurendrejerier straffar sig. Nu får sossarna böta 3 miljoner kr. En liten summa för ett stort maktparti som håvat instålar på smutsig spelverksamhet, men i alla fall rätt att de som lurats får upprättelse.


Sossarna får böta 3 miljoner kronor - de har haft aggressiv marknadsföring enligt Spelinspektionen. Sveriges största parti, som söker statsministerposten, har inte arbetat för att skydda äldre från deras aggressiva säljmetoder. Magda måste ta ansvar för S-lotterierna.
Visa på X →Dagens besked från Spelinspektionen visar att Socialdemokratin inte skyr några medel för att lura till sig människors pengar. Det är djupt ovärdigt ett riksdagsparti. S ska betala tillbaka pengarna och upphöra med verksamheten.

@gunnarssonhanna Min tågresa till Stockholm förra veckan.

En politisk tjänsteman hos Jonas Sjöstedt hotar och trakasserar @alicemedce i Europaparlamentet. Det inträffade finns på film. När agerar vänstern? När justerar SVT sin felaktiga rapportering? Måste vi läsa internationella nyheter för att få korrekta nyheter?

Europaparlamentets talman fördömer händelsen efter ett helt oacceptabelt beteende av en vänsterpartist, dags för Noshi att städa upp i sitt parti. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jb8g2j/talmannen-fordomer-incident-mellan-kd-och-v?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Tydligt och klart om att V-tjänstemannen startade och eskalerade bråket, ändå väljer V att ifrågasätta Europaparlamentets bedömning. Sanslöst och allvarligt! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jb8g2j/talmannen-fordomer-incident-mellan-kd-och-v
Visa på X →@whatboldness SVT verkar inte ens längre dölja att man har en politisk agenda.
Visa på X →Lite konsumentupplysning om gårdagens ”dokumentär” i SVT. Känns som ett solklart fall för Granskningsnämnden.
Visa på X →@markus_uvell Givetvis störande när slutsatserna inte passar in i den förväntade vänsteragendan.
Visa på X →Tack för gott ledarskap!
Visa på X →