De aggressiva och hotfulla palestinademonstranterna på våra gator i Stockholm och runt om i Sverige står för ett socialt dominansbeteende, som syftar till att skrämma politiker och svenska folket till tystnad och underkastelse. Det måste få ett slut. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kd-om-protesterna-har-gatt-for-langt/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Kristna är världens mest förföljda grupp. 380 miljoner kristna lever idag under någon form av förtryck. Inte minst har detta varit tydligt i Mellanöstern och Afrika där militanta islamister genomfört massmord och etniska rensningar som särskilt har riktats gentemot kristna. Nu senast kunde vi läsa om över 200 kristna som mördats i Nigeria. De förföljdes och massakrerades av den islamistiska Fulani-milisen. En majoritet av de som mördats är flyktingar som flytt tidigare attacker från islamister. Det är dags att ta hotet mot kristna på allvar. De är redan hårt utsatta minoriteter i flera länder runtom i världen. EU och omvärlden måste börja med att uppmärksamma en sådan brutal situation som massmedia blundar för, och sedan ta steg för att sätta tryck på regimer som stödjer eller tillåter sådant barbari.

Nu minskar väntetiderna på akuten, både tiden till att träffa en läkare och den totala vistelsetiden. Mycket bra besked ifrån Socialstyrelsen. Vi är på rätt väg. https://www.socialstyrelsen.se/om-socialstyrelsen/pressrum/press/farre-besok-och-kortare-vantetider-pa-akuten/
Visa på X →Det här är ovärdigt. Långt över gränsen. Legitimera inte dessa vidrigheter.
Visa på X →Thank you for an interesting and informative meeting on the development in Belarus and how support a Democratic Belarus.
Visa på X →Att som i Stockholm i helgen symboliskt ”knivhugga” statsministern och framställa honom som nazist är både smaklöst och farligt. När språkrör och andra politiker deltar i event som detta legitimeras hatet. Vi behöver mer sans och ansvar – inte extremism och hot.
Visa på X →I helgen har palestinademonstrationerna i Stockholm totalt ballat ur. Man vill alltså döda/skada Sveriges statsminister pga ett krig mellan Israel och Hamas. Mp:s språkrör Daniel Helldén legitimerar detta då han pratade på samma demonstration. Hur kan detta anses vara rimligt?
Visa på X →Detta hör inte hemma i ett land byggd på fred och frihet 😰
Visa på X →Ännu en massaker på kristna i Nigeria där omkring 200 brutalt mördats i en attack. Omvärlden måste agera för att få stopp på förföljelsen och mördandet
Visa på X →Måste ses. Min vän @samehegyptson medverkar.
Visa på X →Skammen bärs av de som anklagar. Sverige har fördubblat stödet till Gaza. Endast fyra länder i världen gör större hjälpinsatser. Stödet ska inte ges via UNRWA som permanentar konflikten, har terrorkopplingar, korruption etc. Det finns andra organisationer. Regeringen gör rätt.

Greta Thunberg…suck! Håller med Ebba till 100%.
Visa på X →Ta infiltrationshotet på allvar S.
Visa på X →Hur kan man på riktigt påstå att man håller rent mot antisemitism? Oerhört relevant fråga till Vänsterpartiet. Tack @buschebba
Visa på X →@beckmansasikter @Centerpartiet @fastighetstidn Ny politik med Anna -Karin Hatt ? Kommer ihåg när borgerligheten tillsammans stred för Rut avdraget. Synd om Centern nu är emot RUT avdraget… försvårar mycket men framförallt för fastighetsägare.
Visa på X →@Bulletin_Nu @Pelle_Z Grunden i Ordningslagen 4 § Allmänna sammankomster och offentliga tillställningar får inte utan tillstånd anordnas på offentliga platser. 22 § Till böter döms den som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot 1, 3, 4 eller 6§ ….
Visa på X →@LoanSundman @SwedishPM @MariaStenergard

Glad nationaldag 🇸🇪

Pomperipossa på steroider. Vem behöver Grönköpings veckoblad när vi har Skatteverket? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pP2nPV/advokaten-om-ola-nordquists-skatt-pa-125-procent-olagligt
Visa på X →Istället för att gapa på regeringen om ökade statsbidrag för att täcka upp för regionernas ekonomiska problem och ineffektiva organisation borde Vänsterpartiet också driva på för ett statligt ansvar för sjukvården. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/8q0jJx/replik-fran-kd-vansterpartiets-aterkommande-krav-pa-mer-pengar-ar-tondovt
Visa på X →Vänsterpartiets återkommande krav på mer pengar till regionerna från regeringen är tondövt. Sjukvården styrs i dag av 21 olika regioner. Det är ett mycket ineffektivt system, ett slöseri med skattebetalarnas pengar. @kdriks


Avskaffa regionerna och låt staten ansvara för sjukvården. Sätt människan i fokus före ett system från 1800-talet! @kdriks

Känner du också att det är något som inte stämmer med vårdsverige? Vi betalar bland de högsta skatterna i världen men ändå hör vi varje dag om personer som inte får sina operationer i tid, väntar timtal på akuten eller i kön till 1177 och personal som inte räcker till. Svaret är att vi har ett vårdsystem med 160 år på nacken. Sveriges vårdsystem är uppdelat i 21 olika självstyrande regioner. Vissa fungerar bättre, andra sämre och deras förutsättningar att bedriva en god vård varierar kraftigt. Det fragmentiserade systemet är roten till problemet. Allas ansvar blir alldeles för lätt ingens ansvar. Vi måste gå från 21 ansvar för vården till ett samlat, nationellt ansvar. Vi har lyckats få alla partier att inse att betydligt mer statligt ansvar krävs. Men vi är också stärkta i vår uppfattning att vi måste våga gå hela vägen. Vi måste skrota regionernas ansvar för vården och sätta patienternas bästa före systemet. Vi måste värna patienterna och vårdpersonalen framför systemet.

Vi har ett vårdsystem med 160 år på nacken. Sveriges vårdsystem är uppdelat i 21 olika självstyrande regioner. Vissa fungerar bättre, andra sämre och deras förutsättningar att bedriva en god vård varierar kraftigt. Vi måste gå till ett samlat, nationellt ansvar.

@lundhsammeli Ni får sluta upp med att hålla era socialdemorkatiska regionråd om ryggen. Sätt den som är sjuk och vården främst.
Visa på X →