فشار حداکثری، حمایت حداکثری—این فقط یک شعار نیست، بلکه یک تعهد است. در دو سال گذشته، با سفرا، نمایندگان پارلمان و وزرا ی زیادی دیدار داشتم تا اطمینان حاصل شود که صدای مبارزان شجاع آزادیخواه ایران در کانونهای قدرت شنیده میشود. این صداها شایسته حمایت قاطع هستند، نه از روی منافع شخصی، بلکه با تعهدی واقعی به پیشبرد آزادی.
اکنون این تعهد را گامی فراتر میبریم. با تأسیس دفتر انجمن خانه آزادی در بروکسل، قلب سیاست اروپا، و راهاندازی مجموعهای از رویدادهای تأثیرگذار، مصمم هستم صدای قهرمانان ایران را به جایی برسانم که تأثیرگذارترین طنین را داشته باشد. با هم میتوانیم تغییری واقعی ایجاد کنیم و مبارزه برای آزادی را یک قدم به پیروزی نزدیکتر کنیم.
Maximum pressure, maximum support. This isn’t just a slogan—it’s a commitment. Over the past two years, I have had the privilege of meeting with ambassadors, parliamentarians, and ministers to ensure that the voices of brave Iranian freedom fighters are heard in the corridors of power. These are voices that deserve unwavering support, driven not by self-interest but by a genuine dedication to advancing freedom.
Now, we are taking this commitment further. With the establishment of House of Liberty office in Brussels, the heart of European politics, and the launch of a series of impactful events, I am dedicated to amplifying the voices of Iran’s heroes where they will resonate most powerfully. Together, we can create real change and bring the struggle for freedom closer to victory.
#IRGCterrorists
#زن_زندگی_آزادی


Visa på X →Mycket bra https://omni.se/a/Gy5mAx
Visa på X →@NiklasGillstrom Så du kan garantera att det inte blir så trots att det är vad SD krävt
Visa på X →Ännu en framgång för de EU-vänliga frihetliga i Europa: Liberala Elena Lasconi vidare i Rumäniens presidentval, med 19,17% mot 19,15% för socialdemokraten Ciolacu, Men nu väntar ödesmättad duell med Putin-kramande, hittills nästan okände, extremnationalisten Georgescu,
Visa på X →Självklart ska de som bor här illegalt utvisas, men det är polisens jobb. Sverige är inte ett angiverisamhälle där vi bryter ned lärarens roll mot eleven, vårdpersonalens uppdrag och förtroende.
Visa på X →Snart kommer angiverilagen. Lärare och bibliotekarier ska aldrig tvingas ange elever vars föräldrar är papperslösa. Sjuksköterskor, lärare och barnmorskor ska aldrig tvingas ange sina patienter. Det går emot allt professionerna står för. Det är skamligt.
Visa på X →Sverige har skrivit under Romstadgan och står upp för de internationella domstolarna. #ICC har till uppgift att uttolka den internationella rätten. Jag utgår från att regeringen respekterar och följer deras beslut och kräver att andra gör detsamma.
Visa på X →Now attending @NATO #parliamentaryassembly in #Montreal speaking in support for the people of #Georgia asking for free &fair elections. Support for civil society.
Visa på X →Fördömande enkelt men krävs starkt budskap när #Nordkoreanska trupper nu strider direkt i #Ukraine. #EU #NATO #15000 nu hör jag o kanske plan på 100000 Reaktion krävs på denna eskalering.
Visa på X →Inga jämförelser i övrigt, men visst måste de kvinnliga skidåkarna tänkt samma om Johaugs återkomst, som demokraterna i USA tänkt om Trump. Men herregud - hon/han hade ju lagt av! Varför är de tillbaka!??
Visa på X →نکات کلیدی از مصاحبه من با ایران اینترنشنال: چگونه سیاستهای اروپا در دو سال گذشته بهطور اساسی نسبت به جمهوری اسلامی تغییر کرده است.
Visa på X →#ICC är uttolkare av internationella rättvisan och dess beslut måste respekteras och följas.
Visa på X →Det här är så sjukt provocerande. Fattar inte klimatministern att omläggningen av klimatpolitiken, som hon är stolt över, har gynnat OPEC, samma OPEC som hon i artikeln ratar. Är slutledningsförmågan verkligen så bristfällig?
https://www.dn.se/varlden/sverige-som-tinder-for-klimatet-far-kritik-pa-klimatmotet/
Visa på X →@2Hammar Vi låg i topp innan. Nu gör Danmark det. Knappast ett fattigdomsbevis.
Visa på X →Sverige rankades i topp fram till 2022 när det gäller klimat. Nu är vi sämre än Marocko. Regeringens ökar inte bara utsläppen, de skadar också Sveriges anseende och inflytande i världen. Korkat!
https://www.dn.se/sverige/sverige-fortsatter-tappa-i-klimatrankning-efter-indien-och-marocko/
Visa på X →Alla vet att det man vill ha mer av bör beskattas lägre och det man vill ha mindre av beskattas mer. Politisk ekonomi 1.0. Dagisnivå.
Ändå gör regeringen tvärt om. Höjer skatten på el och sänker på fossilt. Inte konstigt att utsläppen skenar… Vansinne!
https://www.expressen.se/ledare/regeringen-har-klantat-sig-och-du-far-betala/
Visa på X →#1000DaysOfWar av #Rysslands vidriga angreppskrig mot #Ukraina. Stoppa Putins krig och stå upp för Ukrainas rätt till sitt territorium.
Visa på X →Bra, riktigt bra. Stödet till Ukraina måste öka nu och alla måste förstå att vill vi ha fred så måste Putin först besegras. #SlavaUkraini 🇺🇦
Visa på X →För lite, för sent och på fel sätt. Kritik från branschen mot regeringens satsning på cybersäkerhet. Och då nämnde dessutom ingen att regeringen vill införa en legal bakdörr in i all krypterade kommunikation genom ChatControl. https://sverigesradio.se/play/artikel/8795952
Visa på X →Går det att förhandla fred med Putin? Svaret är enkelt.
Visa på X →Skrämmande av Olaf Scholz. Det som saknas är att han utbrister i ett, fred i vår tid.
Detta agerande tolkas bara som att världen är beredda till eftergifter. Att Putins terror och krigsbrott belönas. Det går inte att förhandla med rovdjur på deras villkor, de måste besegras.
Visa på X →Olle får inte företräda väljarna i Trelleborg för att han bor i en studentlägenhet 4,5 mil bort, i Lund. Men en riksdagsledamot från Skövde kan få företräda Jämtland, 65 mil bort, utan bekymmer.
Fullmäktige i Trelleborg bör givetvis ge Olle dispens.
Visa på X →@naghimamoli 😂😘😘
Visa på X →امشب سوگ کیانوش سنجری، سالگرد قتل حکومتی کیان پیرفلک، یاد قربانیان آبان ۹۸ و تمام قربانیان رژیم خونخوار جمهوری اسلامی.
باعث و بانی تمام این خونهای ریختهشده جمهوری اسلامی است. برای اینکه خون فرزندان ایران پایمال نشود، با تمام قوا برای سرنگونی این رژیم و نجات ایران قدم بر میداریم.
#خبر_مرگش
Visa på X →Bra att @svenskaregering nu kommer i mål med att sälja Bilprovningen som var tanken när omregleringen gjordes av Alliansregeringen. Staten ska inte äga bolag om det inte finns mycket goda skäl för det. #svpol
Visa på X →