Tidö levererar! 💪

Vi sparar allt, även det som raderas.
Tidö levererar! 💪

I MP:s Sverige: "Detta skulle minska förädlingsvärdet i skogssektorn med 25-35 procent och innebära 25 000 - 35 000 färre arbetstillfällen. Detta är inte abstrakta siffror. Det handlar om jobb i hela landet – ofta där alternativa arbetstillfällen är få" https://www.di.se/debatt/mindre-skogsbruk-ar-en-dyr-illusion/
Visa på X →https://www.svd.se/a/M75Vg5/slovakien-tvarvander-overger-orban-linjen Först besegrade Magyar Orban i Ungern. Och nu verkar Fico i Slovakien ompröva tidigare ställningstaganden gällande Ryssland och Ukraina. Detta bådar gott för ett mer enat och därigenom starkare Europa. Med en värld som ser ut som den gör behövs det.
Visa på X →Hur kan vänstern få bete sig såhär utan att t.ex. @niklasorrenius lyfter ett ögonbryn? Hade det varit personer med någon form av högeråsikter skulle DN gå upp i stabsläge! (och försöka klumpa ihop våldsverkarna med Tidö)
Visa på X →Statstjänstemän har givetvis yttrandefrihet precis som alla andra, men både lagen om offentlig anställning och myndigheternas instruktioner betonar opartiskhet, saklighet och att anställda ska undvika situationer som kan ifrågasätta förtroendet för myndigheten. Jag uttalar mig om detta utifrån ett principiellt perspektiv, inte utifrån vilka åsikter jag själv gillar eller ogillar. Jag skulle inte acceptera om en handläggare på Migrationsverket offentligt gjorde politiska inlägg som samföll med Sverigedemokraternas politik.
Visa på X →Ni missar väl inte intervjun med mig i veckans upplaga av Varbergs tidning?


Statstjänstemän har givetvis yttrandefrihet precis som alla andra, men både lagen om offentlig anställning och myndigheternas instruktioner betonar opartiskhet, saklighet och att anställda ska undvika situationer som kan ifrågasätta förtroendet för myndigheten. Jag uttalar mig om detta utifrån ett principiellt perspektiv, inte utifrån vilka åsikter jag själv gillar eller ogillar. Jag skulle inte acceptera om en handläggare på Migrationsverket offentligt gjorde politiska inlägg som samföll med Sverigedemokraternas politik.
Visa på X →The left and Islam together constitute the greatest threat the democratic world has ever faced. We are now seeing how they are working together, purposefully, to tear apart our democracies, from within.
Visa på X →@JohanRomin Ja! Och det är häpnadsväckande och läskigt att så många relativiserar och trivialiserar det här beteendet.
Visa på X →Under en tid Sveriges mest pricksäkra satir! 😔
Visa på X →För ett tag sedan svarade jag 71 personer som hade kritiserat kronprinsen Reza Pahlavis besök i riksdagen. En av dessa svarade mig i en slutreplik, vilket gjorde det omöjligt för mig att bemöta allt han skrev. Det finns mycket att bemöta, men en punkt som denna person lyfter är att ”Pahlavi vid flera tillfällen uttryckt stöd för militära angrepp mot Iran, och att en officiell inbjudan från svenska riksdagspartier därför kan uppfattas som ett svenskt ställningstagande i en konflikt där civila redan drabbas hårt”. För det första är det intressant att dessa personer är tysta när mullornas regim stödjer miliser i Irak, terroristorganisationer som Hezbollah, som har kapat den libanesiska staten, eller samarbetar med kriminella nätverk för att hota iranier och judar i Sverige. Då är de tysta. Men när regimen i Iran hotas blir de upprörda över ”militära angrepp”. För det andra har mullornas regim dödat fler civila iranier genom sitt förtryck än vad Israel och USA har gjort under det här kriget. Det är ett faktum. Det är också därför tusentals iranier samlas i Sveriges största städer och stödjer kriget. Regimen i Iran dödar fler civila iranier än vad Israel och USA gör. Ja, det är sant. Sjukt, men sant. Kolla upp det. Tro inte på mig, kolla upp det. Och var är dessa människor när regimen i Iran dödar civila? Då skriver de inga debattartiklar. Då är det tyst. När Israel och USA angriper de institutioner som i decennier har förtryckt iranierna, då dyker dessa människor upp och säger sig vara oroliga för civila iranier. Det är intressant. Vilka är dessa människor som alltid dyker upp när regimen i Iran är hotad? Är det samma människor som demonstrerar med den islamiska republikens flaggor? Vissa av dem. Iran har inte varit ett fredligt land fram till att dessa krig med USA och Israel började förra året. Regimen har haft militär närvaro i Syrien, Irak, Yemen och Libanon, samt genomfört terrordåd på europeiskt territorium, samtidigt som den har förtryckt sitt eget folk på ett brutalt sätt. Nu dyker dessa personer upp och säger att det inte ska ske några militära angrepp mot Iran. Vad är alternativet? Att förtrycket ska fortsätta, samtidigt som regimen stödjer islamistisk terrorverksamhet i Mellanöstern och Europa och håller världen som gisslan genom att stänga Hormuzsundet. Det är alternativet. Om dessa mullor får kärnvapen är det kört. Det kan varje förnuftig människa se, med tanke på hur regimen i Iran agerar. De är beredda att sänka världsekonomin och starta ett regionalt krig innan de släpper ifrån sig makten. Om de hade haft kärnvapen hade de också kunnat använda dem. De är fanatiker. I 47 år har de hållit det iranska folket som gisslan. Nu håller de världsekonomin som gisslan. De måste besegras. Det finns ingen annan väg.


@AnnaBanders @johanssonmorgan Det vore närmast landsförräderi att inte satsa som majoriteten gör sett till konjunkturen. Vidare undrar jag vilka av dessa satsningar som S motsatt sig? Det har ju främst handlat om stöd till försvaret, vilket S köpt rakt av.
Visa på X →@bjornhakansson Bra frågor! Givet vad som tidigare kommunicerats så uteblev en större industriinvestering i Sverige på grund av processen med Skatteverket. Istället för miljardinvesteringar och hundratals arbetstillfällen försöker man driva in en skatteskuld på verksamhet i andra länder.
Visa på X →@bengtol05293870 Sedan du skaffade X har du i snitt skrivit 33 inlägg om dagen. Gå ut och rör vid gräset.
Visa på X →Bra intervju med @AsplingLudvig om migrationspolitiken! Övertydligt att intervjuaren inte gillar vår politik, men ändå rimliga och tuffa frågor. https://youtu.be/O6ssCvvuPOA?is=dm7Zg5diSuTfCsNZ
Visa på X →2400 nyanlända beräknas behöva kommunanvisas 2027. Det är 2400 personer för mycket men samtidigt med råge den lägsta siffran sedan anvisningslagen infördes. Oavsett vad som händer i höst lämnar Tidö ett bättre Sverige efter sig.

Maj 2026 är inte vilken månad som helst, utan den markerar mitt 25-årsjubileum som aktiv sverigedemokrat. Medan jag inte minns exakt datum så vet jag att det var någonstans kring min 17-årsdag i Maj 2001 som jag löste medlemskap i Sverigedemokratisk Ungdom. Jag gick med i ett parti som i senaste valet fått blygsamma 0,4 % av rösterna, och bara hade mandat i 5 kommuner. Hela partiet hade bara lite drygt 1000 medlemmar, och i mitt Halland var partiorganisationen icke existerande. Att gå från det till att vara landets näst största parti och vara med och styra Sverige har varit en riktigt häftig resa. Även personligen har det varit en rejäl resa mellan då och nu. Under de första 5 åren var jag inte politiker, utan uteslutande aktivist. Engagemanget bestod av att sätta upp klistermärken och skriva insändare. 2006 valdes jag in i kommunfullmäktige och 2014 i Regionfullmäktige. Under denna tid var jag dock fortfarande "bara" fritidspolitiker, det var hela tiden Undersköterske-lönen som betalde räkningarna. Sedan 2022 är jag riksdagsledamot och får själv vara med i centrum när vi räddar Sverige. Om Gud vill har jag minst 25 år till av SD-engagemang framför mig.


@moabrglf @peterwennblad Som lovade att rösta identiskt med M i varje votering efter avhoppet.
Visa på X →@skogstrast Helt klart en godkänd lookalike!
Visa på X →Detta är från en person som alltså jobbar på Jämställdhetsmyndigheten! Jag tycker att denna tråd visar tydligt att vi inte ska ha myndigheter som sysslar med opinionsbildning eller aktivister som jobbar på myndigheter.
Visa på X →@fredrik_mellbin Ingen risk att detta skulle gå under radarn.
Visa på X →Nu är det dags igen. Än en gång väljer X att censurera ett islamkritiskt inlägg på Ungsvenskarnas konto. Huruvida det är ett försök att påverka valrörelsen och valutgången i höstens val låter jag vara osagt. Men vi börjar att se ett mönster. Enligt X bryter inlägget mot ”våra regler mot våldsamma uttalanden.” Vad står det då att läsa i det aktuella inlägget? Jo, följande: ”Jag vill se att vi river varenda minaret, stänger ner vartenda böneutrop, förbjuder förtryckande plagg och att vi tillsammans som svenskt samhälle står upp för just Sverige.” Uttalandet är ett citat ur ett uppskattat tal av Denice Westerberg, förbundsordförande för Sverigedemokraternas ungdomsförbund Ungsvenskarna, vilket hölls i samband med Jimmie Åkessons vårtal den 2 maj. Det finns naturligtvis ingenting i det Denice Westerberg säger som är vare sig våldsamt eller kränkande. Det enda hon gör är att stå upp för vår demokrati samt konstatera att islam, i detta fall i form av islamistiska minareter, böneutrop och förtryckande klädesplagg (slöja, burka, niqab och så vidare), inte har någonting i Sverige att göra. Denice Westerberg har helt rätt i vad hon säger. Islam är inte kompatibelt med vår demokrati. Och vi måste naturligtvis göra allt vi kan för att bekämpa den accelererade islamiseringen. Ett led i den kampen är naturligtvis att förbjuda såväl minareter och böneutrop som förtryckande muslimska klädesplagg.




@C_Backstrom Det finns några i c med fötterna på jorden, inte minst Thand Ringqvist. Men sekt-dårarna har majoritet i partiet.
Visa på X →Alla felsägningar hamnar åt ett håll… 🧐
Visa på X →