Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 684inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Socialdemokraterna säger en sak på hemmaplan och något helt annat i internationella sammanhang. Deras närvaro vid det socialistiska stormötet i Barcelona 17-18 april skvallrar om att deras ”omsvängning” bara är ett spel för gallerierna. Se länk till artikel i kommentarsfältet.

Visa på X

Fet här visar hur oseriösa och okunniga V är. Man kan inte göra om voteringar för att en informell överenskommelse inte följts.

Visa på X

Debatten kring kvittningssystemet har gjort att Socialdemokraternas stöd för att 100 000 utlänningar ska få beviljas medborgarskap enligt de gamla reglerna har hamnat i skymundan. Socialdemokraterna röstade i denna numera ökända votering för att 100 000 utlänningar skulle kunna få svenskt medborgarskap utan krav på att kunna svenska eller ha kunskaper om det svenska samhället. Det är detta som är Socialdemokraternas ”strama” migrationspolitik. Socialdemokraterna röstade alltså för att de nya reglerna kring beviljandet av medborgarskap skulle införas, men samtidigt röstade de för att 100 000 utlänningar skulle kunna beviljas svenskt medborgarskap enligt de gamla reglerna. Deras motivering var att dessa utlänningar ansökte om medborgarskap innan lagändringen. Antingen anser man att den som blir svensk medborgare faktiskt ska kunna försörja sig, behärska det svenska språket, ha kunskaper om det svenska samhället, eller så gör man inte det. Det kan inte vara både och. Man kan inte stödja skärpta krav för medborgarskap och sedan undanta 100 000 utlänningar från dessa krav enbart för att de ansökte enligt de gamla reglerna. Varför ska man låta 100 000 utlänningar omfattas av medborgarskapslagar som är för slappa? Det har alltid varit fel att utlänningar som inte ens kan svenska har kunnat bli svenska medborgare. Förstår man det eller inte? Socialdemokraterna verkar inte förstå det. Jag tror att de flesta förstår vad som väntar om Socialdemokraterna tillsammans med Miljöpartiet, Vänsterpartiet och Centerpartiet får regeringsmakten. Massinvandringens återkomst.

Visa på X

@RantaPaRanta Som jag skrev i en annan tråd: jag gillar frågan. Generellt ställs det för lite frågor om maktmissbruk.

Visa på X

Förlåt Björn Lindahl, fotograf på Aftonbladet, men du lyckades alltså inte ta en enda bild där fyra pers hade öppna ögon? Eller valde du medvetet denna?

Visa på X

@idagabrielsson Jag förstår genuint inte vad du menar nu. Den som sparat 400k får 300k skattebefriat, den som sparat 6 miljoner för 300k skattebefriat. Å 300k räcker väl typ till en kontantinsats å stämpelskatter för en bostad på 2,6 miljoner.

Visa på X

@johanssonmorgan @omni_red Om vi går igenom mandatperioden och hittar kvittningsmisstag av S, hur ska det då benämnas?

Visa på X

@idagabrielsson Ett grundavdrag, som detta rör sig om, gynnar de minst bemedlade. Det förstår nästan alla.

Visa på X

Kollar man ytterligare protokoll är jag säker på att liknade fel har skett från fler partier, särskilt de stora. Det är arbetsamt och komplext att räkna in 60-110 ledamöter.

Visa på X

Nu har detta övergått från ilska till ett ohederligt spinn! ”När det uppdagades ska SD ha bett om ursäkt och försvarat agerandet med att det skett ”ett misstag”. Protokollen visar också att regeringssidan vann alla omröstningarna – och att man skulle ha gjort det oavsett SD:s agerande.”

Visa på X

Den som begår ett förnedringsrån ska inte klara sig undan med ett lindrigt straff. Att begå den här typen av brott med rasistiska motiv, att man begår brottet bara för att någon är svensk, det måste straffas mycket hårt. Svenskar ska inte behöva vara oroliga i sitt eget land.

Visa på X