@BuschEbba svarade i veckan att det inte spelar ngn roll att @Tesla blockeras från utbyggnad av snabbladdare. Finns ingen anledning till ytterligare åtgärder. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/utbyggnaden-av-snabbladdare_hc11663/
Visa på X →Fruktansvärd läsning om ett av skolans största misslyckanden. Utslagningen i svensk skola, 20.000 elever varje år, är ett bottenrekord som borde få alla alarm att ljuda. Om detta borde skoldebatten handla.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/73Lm38/thomas-petersson-f-betyget-trasar-sonder-barnen-och-samhallet
Visa på X →Om #Moderaterna väljer att gå vidare med det särskilda yttrandet och lägga fram ändring av #Regeringsformen i syfte att med #trerösters övervikt ta ett första grundlagsbeslut öppnas dammluckor. Vill de göra det till valfråga??
Visa på X →Hoppfulla nyheter ikväll kring vapenvila mellan Israel och Hamas. Även om viktiga detaljer tycks återstå så väcker det hopp om att nu delar av gisslan får återvända hem och att Gazas civila äntligen kan få ett eldupphör. Hoppas att detta blir verklighet.
Visa på X →Vänsterpartiet var de som hjälpte SD till makten genom att göra gemensam sak med just SD. Genom att fälla en socialdemokratiskt ledd regering. En lärdom för alla att dra erfarenheter av.
Visa på X →@MuharremDemirok tydlig om orättvisorna när skolan, vården och äldreomsorgen inte ger samma möjligheter och trygghet för landsbygden trots att man betalar mer i skatt.
Visa på X →Ändå lite speciellt att den Nationella säkerhetsrådgivaren glömde telefon på Ungerns ambassad och säk.klassade handlingar på kursgård under tiden Sverige väntade på Turkiets och Ungerns @NATO-ja till oss.
Visa på X →@Ericson_ubbhult Regeringens egen budget.
Visa på X →@DigitaltGuld Jag skriver, debatterar, delar och för fram vår politik ofta. Väldigt ofta. Att visa på kontrasterna är också viktigt och det är överlag en klar minoritet av det jag gör. ☺️
Visa på X →En rubrik som lika gärna kunde handlat om Tidöregeringen…
Ren el beskattas hårdare än fossil diesel. Miljöbilsbonusar avskaffas.
Inte konstigt att elbilsförsäljningen sviktar rejält samtidigt som utsläppen ökar när det fossila tar över.
Visa på X →KD:s hållning till aborträtten är lika stadig som ett duschdraperi. Istället för att grundlagsskydda denna självklara rättighet så vill man att lagstiftningen inspireras av den tyska modellen. Problemet? I Tyskland är abort i stort sett förbjudet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PpqML6/kd-protesten-mot-forslaget-om-abort
Visa på X →@nielspaarup Som Danderydbo säger jag att inga alternativ kan bortses ifrån vad gäller övertagande av förorten till min hemkommun, dvs Lidingö.
Visa på X →Det är i sådana här tider man får veta vilka som är verkliga ledare och vilka som bara i grunden är följare https://omni.se/a/LMqzrp
Visa på X →@C_Wetterling @Knytanders Vi tar gärna en debatt med samtliga partier kring detta.
Visa på X →@snyggbonde Jodå. Jag vet också att vi har 40% vattenkraft, 30% kärnkraft och dessutom såväl kraftvärme som sol i vårt elsystem vid sidan av vinden. Finns gott om potential i såväl flexibilitet som lagring och effektivisering dessutom. Förutom alla som vill bygga nytt. Marknadsmässigt.
Visa på X →@RogerStrandahl @tomasande @omni_red
Visa på X →@RogerStrandahl @omni_red På riktigt Roger. Sluta dra den där valsen. Jag hade högre tankar om dig än såhär.
Vi vet båda att det var helt annat (pris)läge då. Effektskatten påverkade. Den avvecklades. Ändå lades reaktorerna ned. Av ägarna.
Visa på X →@Knytanders Vi ligger på regeringen!
https://www.dn.se/ekonomi/c-kraver-svar-fran-regeringen-efter-laddkaoset/
Visa på X →@asoderqvist Vi ligger på!
https://www.dn.se/ekonomi/c-kraver-svar-fran-regeringen-efter-laddkaoset/
Visa på X →@NicklasNilsso14 @asoderqvist @SwedishPM @ElisabethSvan @CarlOskar @BuschEbba
Visa på X →@asoderqvist @SwedishPM @ElisabethSvan @CarlOskar @BuschEbba https://www.dn.se/ekonomi/c-kraver-svar-fran-regeringen-efter-laddkaoset/
Visa på X →Few words from the heart.
Visa på X →Visa på X →@dagensnyheter uppmärksammar min formella fråga till @BuschEbba om hur regeringen ska hantera de negativa konsekvenserna av sympatiåtgärderna mot @Tesla eftersom laddinfrastrukturen inte byggs ut som den ska och skapar kaos. https://www.dn.se/ekonomi/c-kraver-svar-fran-regeringen-efter-laddkaoset/
#tesla #svpol #ev #NetZero
Visa på X →@asoderqvist Första gången jag kom i kontakt med en organisation som fick stöd av Soros stiftelser var i Belarus. Jag skulle absolut kalla det landet för en diktatur i Europa
Visa på X →