Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 678inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Finns det något exempel någonstans i världen där ett styre har lyckats så bra i kampen mot gängen? Tidösamarbetet visar med tydlighet att det spelar roll vilka som styr. Må vi fortsätta detta fina samarbete i regeringsställning.

Visa på X

Socialdemokraternas utrikespolitiske talesperson & kandidat till utrikesministerposten, Morgan Johansson, väljer att dela Trita Parsi. Ni vet, han som ses som Iranska regimens kanske främsta lobbyist i USA. Sossarna & @johanssonmorgan går från klarhet till klarhet.

Visa på X

Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: SD OCH TIDÖ FÅR SAKER GJORDA Med 4 månader kvar till valet presenterar nu vi Sverigedemokrater tillsammans med våra Tidö-kollegor i regeringen vårt bokslut över mandatperioden. Och vi har fått mycket gjort: -Asylinvandringen är den lägsta på 40 år, kraven för medborgarskap har skärpts, och tillfälliga uppehållstillstånd delas nu ut i stället för permanenta. -Skatten på bensin, mat och el har sänkts. -Straffen för grova brott har skärpts, och polis, domstolar och tull har både fått mer pengar och utökade befogenheter. -Försvaret har stärkts, samtidigt som vi stöttat Ukraina mot den ryska imperialismen. -Låg tillväxt och hög inflation har bytts ut mot hög tillväxt och låg inflation. -Vårdköerna har minskat med 30 procent sedan oktober 2022. Vi har gjort vad som krävs för att lösa de problem som tidigare regeringar skapat. Därmed inte sagt att allt är frid och fröjd. Vi har fortfarande bostadsområden präglade av ett tydligt utanförskap, och gäng som skapar otrygghet för hederliga medborgare. Ekonomin och jobben prövas fortfarande av en orolig omvärld med handelsblockad i Iran och oförutsägbara amerikanska tullar. Detsamma gäller sjukvården. Köerna är fortfarande oacceptabelt långa, och mycket arbete återstår. Men under Socialdemokraternas senaste åtta år vid makten mer än fördubblades vårdköerna, och köerna till BUP tredubblades. Nu minskar vårdköerna igen, eftersom vi inom Tidösamarbetet tar ansvar, ställer krav och följer upp resultaten. Med SD och Tidö finns det en plan för att möta och lösa dessa utmaningar. Alternativet är en rödgrön grisen i säcken-politik med fyra oppositionspartier som knappt är överens om någonting alls. Vad för politik en sådan regering kan tänkas driva vet ingen, inte ens de själva. Ta inte den risken. Ge oss 4 år till. Erik Hellsborn (SD) Carita Boulwén (SD)

Visa på X

När man säger att man inte förstår de nationalekonomiska kurserna man pluggar utan att säga att man inte förstår de nationalekonomiska kurserna man pluggar. 🙃

Visa på X

@MeeMikael @sonofabonde @HilleviLarsson Han kunde med sin gedigna erfarenhet bidra på olika sätt, men hade svårt att alltid kunna ta sig till voteringar. Hade vi släppts in i kvittningssystemet hade inte det varit något problem.

Visa på X

Såhär är det… vänstersidan kommer mjölka överenskommelser om kvittningssystemet så länge medierna intressera sig.

Visa på X

@C_Westling @BlyOlof Naturligtvis är det förvirrat. (Men lite tyskt, och även danskt, hittar jag i släkten. Annars är det svenskt och finskt som gäller.)

Visa på X

I realiteten att S skulle ha pumpat in massa miljarder av svenskarnas pengar för ytterligare konstgjord andning! 🤡

Visa på X

Jag tog upp den muslimska invandringens konsekvenser i en debatt med utbildnings- och integrationsministern Simona Mohamsson, i mars: ”Det råder ingen tvekan om att det finns en antisemitisk diskurs i rätt många muslimska länder. Sedan kan det självklart variera hur illa det är, men att muslimsk invandring till Sverige leder till mer antisemitism i Sverige borde inte överraska någon.” Hela debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/undersokning-om-skolelevers-attityder-och-syn-pa_hd10350/

Visa på X

@_herregud_ @johanssonmorgan @HilleviLarsson Nej det påverkade ingenting. Det är S som använder för egna PR-syften

Visa på X

@n_rothschild OK. Men vem bryr sig om vad dessa aktivister "kräver"? Obskyra grupper kan få för sig att alla skall cykla på enhjulingar till jobbet, men... det vore knappast någon som skulle bry sig.

Visa på X

@FourSMgolds Det här ger ju som vanligt en skev bild av verkligheten. jag och de flesta andra har alltid voterat, utom de få ggr vi varit tvångsutkvittade (typ 1 ggr per år). Så stryk det där med 349.

Visa på X

Själv ställer jag mig frågan hur det kan komma sig att ledamoten i fråga inte är sjukskriven. Då kan partiet kalla in en ersättare under tiden hon är hemma och återhämtar sig. Borde vara rimligt om hon knappt kan ta sig till riksdagen. Ingenting DN har tänkt på?

Visa på X

@legionmint @HilleviLarsson Jag ska ta det en gång till på ett pedagogiskt sätt: Vi släpptes inte in i systemet.

Visa på X

@johanssonmorgan @HilleviLarsson Skitsnack. Vi säkrade den fördelning som väljarna gett oss i senaste val. Men jag förståendet du inte värnas väljarnas vilja. Ni däremot, har som bekant fuskat vid ett flertal tillfällen.

Visa på X

@strandhall @sdkarlsson @viktorbk Du menar att det t.ex. var dåligt att vi avskaffade barnaga? Det var ju en ordning vi haft sedan 1800-talet.

Visa på X