@anki_nilzen @Needchangev4 Han gick till blocken.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@drdanielschatz @LarssssBe På bilden är bla en sosse med?
Visa på X →@brushandcolor Man kan tro tycka och påstå mycket.
Visa på X →Kollegorna i Stortinget kämpar på!
Visa på X →Vad syftar du på? Vi fördröjer inte några beslut.
Visa på Bluesky →Det skulle inte ge något. Alla de resurser som regionerna då har skulle flyttas över till nya kommuner (regionerna är enligt lagstiftningen sekundärkommuner). Även förstatligande kräver lokal organisation.
Visa på Bluesky →13/9 byter vi regering. Inte en dag för tidigt.

@brushandcolor Alltid svårt att jämföra rakt av. Idag kom svenska regeringens propp om att starta ännu en ny myndighet (som ska dubbelarbete redan existerande arbete).
Visa på X →@PinkSun53484860 Då får du rösta på honom!
Visa på X →@GigantenWP Detta var skämtsamt. Oxenstierna la grunden för svensk förvaltning som den ser ut nu och försök att förändra grunden i hans system misslyckas ofta. Jag har dock svårt med ministerstyre. Vi får se om KDs tankar vinner mark.
Visa på X →@pmcontrol_lynx Det är nog korrekt.
Visa på X →@Henrik74001025 Tackar våra soldater för deras genomförda insatser.
Visa på X →@grokabusernow Syftar du på Oxenstierna nu?
Visa på X →Mitt under medaljceremoni på P7 såg vi detta, att Jonny Lindfors bli ny svensk milrep vid Nato och EU. Ett utmärkt val av regeringen, stort grattis Jonny!
Visa på X →-> Eftersom min cykel visade sig ha blivit kaputt under vintern så blev det en stärkande promenad mellan byn och regementet. Tack för en fin medaljceremoni!


Tack LNLV26 för era insatser! Jag må vara något skeptisk till det här Nato-medlemskapet vi har skaffat oss men när vi nu är med är det just i närområdet runt Östersjön som vi ska göra insatser och övningar. Och det gör vi med bravur. ->




Kristdemokraterna vill ”reformera statsförvaltningen”. Ni vet hur det brukar gå med sånt. Axel Oxenstierna säger nej. Och så var det med den saken.

Kristdemokraterna vill ”reformera statsförvaltningen”. Ni vet hur det brukar gå med sånt. Axel Oxenstierna säger nej. Och så var det med den saken.

@Spesam Jag skulle dock verkligen verkligen rekommendera cykelhjälm! Och bilbälte. Billigare och enklare livförsäkring finns inte. Trevlig sommar!
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Vet inte vart du vill komma, men överdriven religiositet, i den betydelsen att man skadar sig själv eller andra på olika sätt, är aldrig bra. Det finns tyvärr många exempel både historiskt och nutida, i alla religioner. Vi löser det inte med klädförbud.
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Jag tycker att religionsfriheten är en oerhört viktigt del av de mänskliga rättigheterna. Och rätten till personlig frihet och integritet, där bland annat kläder ingår.
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Religionsfrihet är en viktig del av de mänskliga rättigheterna.
Visa på X →@Metabryce127965 Tack för att du kommenterar och ökar spridningen på mina inlägg! =)
Visa på X →Det är gediget analyserat, i offentlig sektor/LO-jobb består det främst hur vi värderar yrken olika, detta är forskningen helt överens om, i tjänstemannayrken handlar det ibland om oskäliga löneskillnader men också om att män som tex blir socionomer blir chefer direkt efter utbildningen medan kvinnor inte är det. Den typ av oskäliga löneskillnader som finns, finns det redan idag en del verktyg att åtgärda. I LO-yrken är lönen lägre i kvinnodominerade yrken oavsett kön, därför behöver dessa värderas upp genom högre löner, detta kommer ju givetvis innebära att män som arbetar som tex undersköterskor också får högre lön. Det finns massa man kan säga och göra, redan idag finns krav från EU om att implementera ett direktiv som tvingar fram ökad transparens i lönesättning. Skulle säga att det är ett av dom områden där dom flesta är överens om bilden åtminstone. Så borde inte ens vara kontroversiellt att åtgärda
Visa på X →@cazorrp Det är bortanför mina kunskaper =)
Visa på X →