Kristdemokraterna vill ”reformera statsförvaltningen”. Ni vet hur det brukar gå med sånt. Axel Oxenstierna säger nej. Och så var det med den saken.

Vi sparar allt, även det som raderas.
Kristdemokraterna vill ”reformera statsförvaltningen”. Ni vet hur det brukar gå med sånt. Axel Oxenstierna säger nej. Och så var det med den saken.

@Spesam Jag skulle dock verkligen verkligen rekommendera cykelhjälm! Och bilbälte. Billigare och enklare livförsäkring finns inte. Trevlig sommar!
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Vet inte vart du vill komma, men överdriven religiositet, i den betydelsen att man skadar sig själv eller andra på olika sätt, är aldrig bra. Det finns tyvärr många exempel både historiskt och nutida, i alla religioner. Vi löser det inte med klädförbud.
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Jag tycker att religionsfriheten är en oerhört viktigt del av de mänskliga rättigheterna. Och rätten till personlig frihet och integritet, där bland annat kläder ingår.
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Religionsfrihet är en viktig del av de mänskliga rättigheterna.
Visa på X →@Metabryce127965 Tack för att du kommenterar och ökar spridningen på mina inlägg! =)
Visa på X →Det är gediget analyserat, i offentlig sektor/LO-jobb består det främst hur vi värderar yrken olika, detta är forskningen helt överens om, i tjänstemannayrken handlar det ibland om oskäliga löneskillnader men också om att män som tex blir socionomer blir chefer direkt efter utbildningen medan kvinnor inte är det. Den typ av oskäliga löneskillnader som finns, finns det redan idag en del verktyg att åtgärda. I LO-yrken är lönen lägre i kvinnodominerade yrken oavsett kön, därför behöver dessa värderas upp genom högre löner, detta kommer ju givetvis innebära att män som arbetar som tex undersköterskor också får högre lön. Det finns massa man kan säga och göra, redan idag finns krav från EU om att implementera ett direktiv som tvingar fram ökad transparens i lönesättning. Skulle säga att det är ett av dom områden där dom flesta är överens om bilden åtminstone. Så borde inte ens vara kontroversiellt att åtgärda
Visa på X →@cazorrp Det är bortanför mina kunskaper =)
Visa på X →@SplutC Absolut!
Visa på X →@nils_lundgren @KyrkligaTing Att helt avfärda skolornas och socialtjänstens arbete håller jag absolut inte med om. Det är oerhört svårt att arbeta emot våld och förtryck (fråga närmaste kvinnojour) men att kontrollera kvinnors kläder kan inte vara en lösning.
Visa på X →@HannaZsenedu ? Min pappa har drivit en butik, min mormor var första kvinnliga företagaren i Sandviken. Själv har jag arbetat som butiksanställd o behandlingsassistent. Vad det har att göra med låga löner i vård och omsorg begriper jag inte. Men nu vet du.
Visa på X →@SweTruth Ungefär som gjordes med lärarlönelyftet, staten avsätter pengar/medel i en pott för parterna på arbetsmarknaden i offentlig sektor/välfärden att förhandla och fördela. Dvs utöver märket
Visa på X →@Superviser_2018 ♥️
Visa på X →@ElPatro67176943 Ja. Såsom exempelvis gjorts med lärarlönelyftet, dvs staten avsätter medel till parterna i offentlig sektor/välfärden att fördela och förhandla, dvs medel utöver märket
Visa på X →@ElPatro67176943 Nej det ska fungera som exempelvis lärarlönelyftet, dvs politiken avsätter medel för parterna i välfärden att förhandla och fördela, utöver mörket dvs
Visa på X →@SvenErikOlsson1 Man avsätter medlen till parterna inom välfärden/offentligsektor att förhandla och fördela utöver märket dvs
Visa på X →@SvenErikOlsson1 Regeringen har i år ett reformutrymme på 80 mdr, detta kostar bara 3 mdr årligen. Antagligen en av dom billigaste reformerna något parti går till val på
Visa på X →@KjellaG På ungefär samma sätt som lärarlönelyftet, staten avsätter medel för parterna i offentlig sektor att förhandla och fördela. Inte särskilt dyrt ens
Visa på X →@Lurifaxmax Är jag minister redan? Wow!
Visa på X →@JaanVanamees Nej men ca 70 procent går till män. Regeringens förändringar har därför enligt Swedbank ökad inkomstskillnaderna rejält
Visa på X →@dubbsko99 ? Vad anser du om lönerna?
Visa på X →Det är enbart 3 mdr årligen det kostar, långt mycket mindre än ångor reformutrymme som denna regering haft. Bara i år var det tex 80 mdr, det här är en inte en kostsam reform oavsett vad du jämför med. Samtliga partier går till val på långt mycket mer kostsamma reformförslag. Så hur menar du?
Visa på X →@J_o_c_k_e_ Det är ganska vanligt att politiken avsätter medel i potter till parter inom offentlig sektor att fördela. Tex lärarlönelyft
Visa på X →@Mats0staM I LO-yrken är det faktiskt så att även männen som arbetar i kvinnodominerade yrken har för låg lön eftersom jobbet som undersköterska inte är tillräckligt högt värderat
Visa på X →@MatsHAnder9994 Det behövs inga höjda skatter för att genomföra det? Vad har du fått det ifrån. C?
Visa på X →