Schweiz lagkapten Roman Josi tar emot en EU-flagga under landskamp i Ängelholm. Tror eventuellt att detta är en liten diplomatisk kris och kränkning av neutrala Schweiz?

Vi sparar allt, även det som raderas.
Schweiz lagkapten Roman Josi tar emot en EU-flagga under landskamp i Ängelholm. Tror eventuellt att detta är en liten diplomatisk kris och kränkning av neutrala Schweiz?

Schweiz lagkapten Roman Josi tar emot en EU-flagga under landskamp i Ängelholm. Tror eventuellt att detta är en liten diplomatisk kris och kränkning av neutrala Schweiz?

@Terrordog4 Öka köpkraften har man misslyckats totalt med, man har prioriterat dom hushåll med absolut högst inkomst, alla ekonomer är överens om att det är en misslyckad konjunkturpolitik.
Visa på X →Hur länge har V sagt detta? Och varför har regeringen gjort det precis motsatta, låtit elbolagen o EU-reglerna chockhöja elpriserna. Minns hur förra valrörelsen enbart handlade om kraftslag, istället för det V lyfte, prissättningen på EU:s elmarknad o fokus på Sverige priser, hushållen o industrin i Sverige. Nu hoppas jag att vi får en ärligare diskussion där alla kort läggs på bordet i valet 2026. Så kanske vi äntligen kan få låga elpriser, oavsett kraftslag.
Visa på X →@Terrordog4 Nej främst pga EU:s elmarknad o kablarna. Precis det V har sagt säger ju Ebba B idag när hon äntligen ”pausar” dessa
Visa på X →@torelul Budgeten som gick igenom var Tidös, dvs det var Tidös ekonomiska politik o prioriteringar som gällde även det året
Visa på X →@RantaPaRanta Bara V sa detta för några år sedan, bra att fler gör det nu
Visa på X →@torelul Menar du sedan 2022 då Tidö-styrets budget gick igenom eftersom S föll?
Visa på X →Den viktigaste poängen framåt är dock att en inflation som drivs upp av minskat utbud och övervinster/priser är omöjlig att få bukt med genom Riksbankens styrränta, löntagarna tog ansvar genom märket för att skydda mot pris o lönespiral, men delar av näringslivet tog inte det ansvaret o därför sänktes reallönerna även med historiska mått, extremt mycket denna gång. Regeringen valde att dumpa krisen på löntagarna o har inte heller agerat framåt för att säkra svensk ekonomi o svenska löntagare för ytterligare smällar. Vi måste göra något åt illa fungerande marknader såsom bank, el o matmarknaden om vi framåt ska skydda löntagarna och svensk ekonomisk stabilitet. Det finns idag inga verktyg införda för att hantera smällen när ytterligare kriser slår till. Om ekonomin inte växer, sysselsättningen inte ökar och endast hushållen tar ansvar i kriser, kommer löntagarna inte kunna hålla på märket i längden o den modell vi har för att bibehålla stabiliteten sätts ur spel. Detta borde fler än vänstern inse.
Visa på X →Tidö: ”S fick inte ens igenom sin budget höhö”, samtidigt i Tidö: ”sen vi tog över med vår budget har allt blivit toppenbra” o visar upp hittepåberäkningar o jämför mot det sista året med S-regeringen, dvs just det året Tidö-budgeten ju faktiskt gick igenom. Hur ska ni ha det?
Visa på X →Statsministern är stor i orden men liten på jorden. Regeringen har som Titanic, kört rakt in i isberget o inte fixat livbåtar åt dom under däck. Kaptenen har lämnat skutan o står vid strandkanten med löftet om 5000 i månaden till den som kliver på igen.
Visa på X →Menar dom familjen Kristersson?
Visa på X →@SeeversJan Oerhört intressant uppdrag! Många timmar på tåget dock…
Visa på X →Skriver ihop med våra listtoppar om hur vi ska stärka sjukvården. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/ExJQqP/tre-prioriteringar-sa-vill-vi-i-v-starka-sjukvarden
Visa på X →Skulle såklart använt det här fotot istället! Tack Försvarsmakten och C I21, FortV, Soldathemmet och de värnpliktiga PB för mycket innehållsrikt besök och rundtur på Torråsen och Grytan!

@onfajah Haha!
Visa på X →Var SDs kvittningsfusk denna valrörelses ”augusti-överraskning” redan i maj? Oerhört intressant att följa klassiska borgerliga debattörers kommentarer.
Visa på Bluesky →Och detta: https://www.svd.se/a/Wv6Oe2/sverigedemokraterna-gar-inte-att-lita-pa
Visa på X →Tex detta:
Visa på X →Var SDs kvittningsfusk denna valrörelses ”augusti-överraskning” redan i maj? Oerhört intressant att följa klassiska borgerliga debattörers kommentarer.
Visa på X →Östersund över dagen igår! Nattåg dit, eftermiddagståg hem! Mycket bra studiebesök på I21 i Östersund med fokus på nybyggnationen. Inget Storsjöodjur.

@silfverbahne @strombergmikael @svtnyheter Du menar C o tidigare L? För övrigt gällde tyvärr SD o M-budgeten hela det året innan, eftersom den vann i riksdagen.
Visa på X →Det är nästan omöjligt. Folk som haft tur o köpt en bostad billigt som ökat i värde ser det som sin ”pensionsfond”, det är ju det som är så orättvist, att kapitalvinster beskattas mycket lägre än löneinkomster, och isk över 2 milj ännu lägre. Jag har haft pensionspngest sedan jag blev tonåring. Jag har tidigare försökt spara lite, men det har varierat beroende på min inkomst. Jag sitter i pensionsgruppen och V har flera förslag på hur man snabbt kan höja pensionerna. Förhoppningsvis kan vi skapa ett tryck så V får gehör. Jag är ledsen för att jag inte har nåt supertips, båda mina föräldrar har också jobbat hela liven i arbetaryrken o har idag det tufft ställt. Jag ska göra vad jag kan för att ändra o höja pensionen, mer än så kan jag inte säga.
Visa på X →Nej? Det är 3 procent av spararna som har över 2 milj. Så tror du får spara några generationer innan du kommer upp till det. Och det är ju bara 3 procent då kan du ju inte tro det är många? Dessa ska också enbart enligt vårt förslag betala samma skatt på kapitalvinster som andra redan gör idag.
Visa på X →Helt fel du ska ha hög pension, och har du nu 2 miljoner? Har du över 2 miljoner, dvs du tillhör 3 procent av spararna i befolkningen, då är det fortfarande bara så att vinster på kapital som görs utöver 2 milj beskatta som det görs idag med vinst skatt på kapitalinkomster. Tror inte min pension kommer va hög heller, fattar ångesten o att man sparar, det gör jag med o mina föräldrar, men ingen av oss har över 2 miljoner årligen på isk
Visa på X →