Då var ändå detta bättre än tidigare debatter men verkligen inte tillräckligt bra.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@ddpachi Lyssna på debatten och block på människor som inte kan uttrycka sig på ett civiliserat sätt.
Visa på X →En bild säger så mycket.


Magdalena hanterade debatten värdigt. Jag satt tillsammans med förstagångsväljare, en sa precis usch och gick och tyckte att hen lyssnat på en podd med Ebba Busch. Det är helt orimligt att ett parti med 4% väljarstöd totalt får prata sönder debatt efter debatt. Gör något.
Visa på X →Nu blev Kristersson sur och otrevlig. Tufft för Ulf att det synas ni styr med opålitliga SD och inte ens det räcker utan ni är också beroende av två vildar. Så det är klart det blir inte mycket gjort då.
Visa på X →Så varken Jimmie Åkesson eller Ulf Kristersson står upp för vårt demokratiska system. Jimmie Åkesson får väl naturligtvis själv ha kontroll på sina vildar. Jimmie Åkesson och SD fuskade och vår statsminister försvar det.
Visa på X →Ulf Kristersson tycker att det inte är för mycket begärt att Jimmie Åkesson, som riksdagsledamot, är i riksdagen och röstar.
Visa på X →Vänta nu @SwedishPM hörde jag just en pik om ”sommarjobb” i riksdagen? Ni förvägrar oss möjlighet att sammanträda i juli för att ni istället vill ha dessa debatter i valrörelsen under augusti. Så sluta fulspela. Stå för ert agerande.
Visa på X →Krig och konflikter samt klimatförändringens effekter är vad som driver människor att migrera. Att massivt minska biståndet kommer tvinga fler på flykt. Det kommer M och SD bära ansvar för.
Visa på X →”På min sida av politiken är vi överens”

Det är ju bara sorgligt att se @kdriks och @BuschEbba avstå i frågan om biståndet ska höjas. Fegt.
Visa på X →100 000 fler arbetslösa under Ulf och Jimmies 4 år. Det motsvarar en fullsatt buss med svenskar som varje dag åker rakt ut i arbetslöshet. Det är helt sanslöst. Andra EU länder har minskande arbetslöshet. Sverige behöver en ny regering.
Visa på X →100 000 fler arbetslösa. Som en fullsatt buss med arbetslösa varje dag.
Visa på X →@ddpachi Det är ingen som ljuger. Detta är verkligheten i region Skåne.
Visa på X →En busslast varje dag, rakt ut i arbetslöshet… tragiskt att vi har en regering som inte har en plan för tillväxt och en politk för fler jobb. #svtagenda
Visa på X →Kristersson och Åkesson är så nöjda med sig själva. Vill inte låtsas om de 100 000 fler arbetslösa, fler konkurser, låg tillväxt och ökande elpriser. Deras egna hemmasnickrade resultat. Verkligheten. Vanligt folk. De flyger Ulf och Jimmie med sina egna skattebonusar långt över.
Visa på X →Nästan 100 000 fler arbetslösa med Kristersson och Åkesson vid rodret. Så här kan vi inte ha det! ”Som en fullsatt buss ut i arbetslöshet varje dag.”
Visa på X →Tidöregeringen har fått Sverige att gå på tomgång. Arbetslösheten är hög, byggandet har rasat och bostadsbristen hindrar människor från att ta jobb och bygga framtid. Det är resultatet när marknaden får styra och politiken abdikerar. #partiledardebatt
Visa på X →Som en fullsatt buss ut i arbetslöshet varje dag.
Visa på X →100 000 fler arbetslösa de senaste 4 åren. Vi kan inte fortsätta med den här politiken. Sverige behöver politik för jobb och tillväxt!
Visa på X →@StefanA05527034 Under vår tid i regering genomgick hela världen en coronapandemi.
Visa på X →Noterar att @BuschEbba inte viftar med någon falukorv i den här partiledardebatten som hon gjorde i förra valrörelsen. Matkassen har blivit 30% dyrare under deras regering. Utöver det 100 000 fler arbetslösa. Men Ulf och Jimmie är så nöjda.


100.000 fler arbetslösa, urholkade barnbidrag, slaktad arbetsmarknadspolitik, en sjukvård som går på knäna, ett bostadsbyggande som havererat, fattigdomen ökar snabbt… det är rätt många siffror som pekar åt helt fel håll för Regeringen Kristersson #svtagenda
Visa på X →Resultatet av Tidö-sjukvården. Uselt. Vi behöver en jämlik sjukvård. Sverige en ny riktning.
Visa på X →Åkesson vill alltså inte ha den billiga elen som kan komma snabbt. Vi som gillar kärnkraft får inte vara så korkade. Då får hushållen i 10-15 år betala mer för elen än vad som behövs.
Visa på X →