Att köpa nya fregatter från Frankrike är ett bra beslut. Vi har fått flera föredragningar om de olika alternativen och Frankrike har både presenterat ett bra fartyg och tidsplan, samtidigt som de har en stor närvaro i Östersjön. Bild på franska fregatten Auvergne, förra veckan.->
Visa på X →@hvjanolov Absolut, kolla gärna alla id-kort för alla som åker tunnelbanan förbi T-Centralen varje dag. Någon kan ju vara efterlyst. Tar inte så lång tid, bara stanna alla tunnelbanetåg en stund.
Visa på X →Sinnes. Det är inte kaos vid gränserna. Detta drabbar direkt alla som pendlar i gränsregionerna, framförallt i Skåne.
Visa på X →@eliasspaningar Klart vi gör? Därför ska pengarna gå till våra gemensamma försäkringar, Reinfeldt tömde socialförsäkringarna och lät löntagarna stå för notan
Visa på X →@Johan_Gillman Bra idé! Fast jag tror miljardärerna måste betala mer, annars finns det inga pengar att anställa undersköterskor för. Tänkte inte på det eller?
Visa på X →@par_bergstedt Nattåg
Visa på X →@perteng1
Visa på X →@Retromannen
Visa på X →SJs bidrag till klasskampen: 1 klass-vagnarna på nattåget är alltid längst bort på Malmö C. Det är en liten promenad.
Visa på X →@GalneKocken @RohwedderMyA En skånsk majoritet i riksdagen hade gett ett godare, roligare, bättre och soligare Sverige.
Visa på X →Äntligen svarade @RohwedderMyA på frågan om ”uti självaste riksdan på skånska di slåss för de flesta utav dem har kommit från oss” någon gång har stämt. Tyvärr visade det sig att riksdagen aldrig har haft skånsk majoritet. Sad. https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/episode/400645
Visa på X →@PeterSderberg16 @Kurrann 6566 träffar på vin över 300 kronor.
Visa på X →@mr_engstrom Håller inte med. Går utmärkt att köpa kall öl på tusentals ställen, och köpa hem från Systembolaget. Om man måste sitta i en park och dricka starköl helt akut kanske det är dags att fundera.
Visa på X →@Kurrann Håller inte med, Systembolaget garanterar ett bra utbud. Tio viner att välja mellan på ICA (med personal utan specifik kunskap) känns lite deppigt.
Visa på X →Också både roligt och oroande att de kopplar mer alkohol till mer barnafödande.
Visa på X →Man vet att det är panik i liberala led när utspelen om mer alkohol till folket kommer…
Visa på X →@ewix25 Så ser det ju inte ut med alla skatter, det är den nationalekonomiska forskningen överens om? Varför har vi haft minus tillväxt när högern sänkt skattekvoten?
Visa på X →Lika bra att supa ner sig velekar arbetsmarknadsministern tänkte efter misslyckandet med skyhög arbetslöshet.
Visa på X →@KarlBaisse Fast vi föreslår inte återinförd förmögenhetsskatt
Visa på X →@Aronregnell Fast V föreslår inte en återinför förmögenhetsskatt mm
Visa på X →Vad menar du med det, är det inte mer rimligt att skriva vad det är jag inte förstår? Att orsakerna till att just Sverige har toppar internationellt gällande förmöghetskoncentrationen under dom senaste åren inte främst bygger på att vi har exceptionellt hög produktivitet är väl dom allra flesta överens om. Givetvis finns det sådana exempel också men dessa förklarar inte att vi har starkare koncentration i Sverige än nästan alla andra länder. När X-konton exemplifierar med Kamprad o HM blir det därför missvisande, eftersom dessa byggdes upp under en tid med mycket mer jämlikhet o mycket lägre koncentration.
Åsa Hansson o John Hassler som knappast kan betecknas som ”vänster” säger tex om L-utspelet, att ”dubbla miljardärer” inte har nån automatisk koppling till hög produktivitet ”att det är löjligt” o nåt ”regeringen skulle kunna fixa imorgon”
Menar du att Sveriges toppnotering gällande förmögenhetskoncentration enbart bygger på nya högproduktiva företag o investeringar?
Dom flesta andra menar att detta beror på flera saker, bl.a. perioder av låg ränta, spekulation på fastighetsmarknaden mm.
Man skulle kunna utformat ett system som istället gynnar investeringar, ökad konkurrenskraft o uppmuntrar arbete o innovation. Man kan givetvis diskutera för och nackdelar med olika skatter. Men du vill verkar mest vilja skriva nåt på X som dina fans kan gilla.
Visa på X →-> Fokus igår var säker kommunikation i kris och krig, utbildning inom radio och cybersäkerhet, utveckling av drönare som kommunikations- och spaningsverktyg. Men också hur vi främjar teknikintresserade i hela samhället med fokus på ett starkare totalförsvar.
Visa på X →-> Det har alltid varit oerhört viktigt för mig att göra studiebesök, delta på olika typer av möten, lära mig mer och ta in de åsikter och förslag på lösningar som finns i hela försvarssektorn, och framförallt hos de frivilliga försvarsorganisationerna. ->
Visa på X →Igår gästade jag FRO, Frivilliga radioorganisationens, stämma och 80-årsfirande, och fick med stor förvåning och mycket stor glädje och ödmjukhet ta emot FROs förtjänstmedalj i guld! Stort stort tack! ->
Visa på X →@AmonHoch Herregud vad bryr det dig?
Visa på X →