Jag tackar och bugar!
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Exakt så, det är den kvinnliga vänsterradikalismen som är problemet.
Visa på X →@block_lennart Kan vara den mest tvivelaktiga undersökningen någonsin
Visa på X →Otroligt intressant analys. ⬇️
Visa på X →Perhaps it is time for the people of Europe to listen to what these survivors have to say about the rampaging of Islam/Islamism (call it what you will).
Visa på X →Hej @margotwallstrom, tycker du fortfarande att man ska stödja så kallade ”reformister” inom islamiska republiken?
Visa på X →Vänstern försvarar invandrade våldtäktsmän och mördare: ”Men den svenska debatten är ofta bakvänd. Här kräver vänstern skydd från talibanernas kvinnosyn – för gärningsmän som utövar den här.”
Visa på X →Alla boende i hyresrätt betalar en ”hyressättningavgift” på 15kr i månaden - 180kr om året. 1.5 miljoner hyresrätter ger det (S) närstående Hyresgästföreningen ett bidrag på 270 miljoner om året och finansierar (S) kampanjarbete. Avskaffa den institutionaliserade korruptionen!
Visa på X →@uppsalamats Ja, detta upptäckte jag först efter debatten. När jag gjorde det trodde jag inte mina öron. Senaste reformistpresidenten Rouhani, som Löfven glatt skakade tass och handlade med avrättade omkring 4300 människor.. inte illa på 8 år.


Det finns kanske en och annan som har funderat över varför så många unga iranier nu stödjer shahen av Iran, som avsattes i revolutionen 1979. Det framstår ju som rätt märkligt för en utomstående. Det är väl inte många ledare från den perioden som väcker entusiasm bland dagens ungdomar. Jag är absolut inte rätt person att tala för ungdomar, särskilt inte ungdomar från Iran. Men om jag skulle göra en analys handlar det mycket om kontexten och bakgrunden. Dagens iranska ungdomar är uppväxta i en teokrati där kvinnor ständigt behandlats som andra klassens medborgare och blivit tillsagda vad de ska göra. Samtidigt har männen varit förtryckta och sett samhället bli fattigare och fattigare. Själva idén om att Iran någon gång varit ett land där kvinnor kunnat bli militärer och ministrar, och där samhället samtidigt blivit rikare och välståndet vuxit, framstår för många unga iranier. som inte har någon koppling till den gamla oppositionen som revolterade mot shahen, som ett förlorat paradis. Många unga iranier kan inte ens föreställa sig hur ett sådant samhälle ser ut, eftersom de vuxit upp under det islamistiska förtrycket. Iranska ungdomar som levt i exil har växt upp med ett Iran som haft en islamistisk ordning. En sådan frihet som fanns under shahens tid framstår då som ett paradis. Var det ett paradis? Självklart inte. Det var en diktatur och trots välståndet fanns det grupper som levde i fattigdom. Precis som alla andra länder hade Iran sina problem. Men att jämföra förtrycket i shahens Iran med förtrycket i dagens Iran är befängt och oseriöst. Hur många flyktingar finns det idag i Sverige från Dubai eller Saudiarabien? Precis. Under den tid shahen styrde Iran fanns det knappt några iranska flyktingar i västvärlden. Iranier kom hit, arbetade eller studerade och åkte sedan tillbaka till Iran igen. Även om det inte var en demokrati kände man sig inte förföljd. Ingen behövde fly landet. Så alla de vänsteraktivister som nu finns i Sverige och kritiserar shahen flydde efter shahens fall. Precis. Trots att de beskriver shahen som en fruktansvärd diktator kunde de stanna i Iran så länge han hade makten, men när mullorna tog makten började de frukta för sina liv. Under shahen fanns ingen statlig milis som förtryckte befolkningen. Militären var inte riktad mot den egna befolkningen. Det var därför den iranska militären var oförberedd när revolutionen bröt ut 1978. Shahens Iran hade institutioner för att upprätthålla ordningen, precis som man har i alla civiliserade länder, inte verktyg för förtryck och terror mot den egna befolkningen. När det gäller själva revolutionen som ägde rum 1979, håller nog de flesta med om att folkliga protester, som uppstår i nästan alla länder, kapades av religiösa krafter och kommunister. Revolutionen som störtade shahen kan snarare liknas vid en kupp genomförd av kommunister och islamister som aldrig var intresserade av demokrati eller mänskliga rättigheter. Den ena gruppen ville tjäna Moskva. Den andra gruppen ville tjäna Allah. Shahen lämnade landet frivilligt medan alla landets institutioner fortfarande var intakta. Militären hade när som helst kunnat genomföra en kupp, precis som i Chile 1973. Men shahen ville inte ha ett blodbad, vilket är ännu en anledning till att unga iranier stödjer honom i dag. De ser en islamistisk regim som genomför blodbad efter blodbad. Samtidigt hör de talas om en annan ledare från en annan tid som avstod från att döda och lämnade landet helt frivilligt, trots att landets säkerhetsinstitutioner var lojala mot honom. Så nej, shahens Iran var ingen demokrati. Men det fanns mycket annat än demokrati som unga iranier idag knappt kan föreställa sig. Och att ett sådant samhälle en gång funnits ger ungdomar hopp om att det kan återupprättas, fast självklart mer demokratiskt. Det hoppet och den framtidstron föder motstånd mot den islamistiska regimen. Det är en del av bakgrunden till varför stödet för shahen fortfarande är starkt bland många iranier, även bland dem som inte levde när han styrde Iran. Det förklarar också varför motståndet mot shahen fortfarande är starkt bland kommunister och islamister. Hans styre är ett bevis på hur iranier kan skapa ett framgångsrikt samhälle när de får rätt förutsättningar, och att det är kommunisternas och islamisternas fel att Iran ser ut som det gör idag.
Visa på X →Unga gängkriminella misstänks ha försökt rekrytera förskolebarn i Huddinge. Att eliminera den här typen av kriminalitet är otroligt viktigt för att barnfamiljer ska känna sig trygga, vilket i sin tur torde vara en förutsättning för att nå högre födslotal i Sverige.

@margotwallstrom https://youtu.be/r9_NWTU6poE?is=DGhPWKhPKiup1K3O
Visa på X →Retweetar because…
Visa på X →Kolla hit!
Visa på X →Lägg till Åkesson i staplarna, så stannar nog skrattet i halsgropen! 😊
Visa på X →@idagabrielsson Det är lite svårt att diskutera ekonomi och energi med vänsterpartiet. Särskilt som ni har så svårt att göra skillnad på energi och effekt och låtsas att det är ekonomiskt bra för Sverige att ersätta kärnkraft med vindkraft.
Visa på X →@johanssonmorgan Du är en urusel lögnare.
Visa på X →@johanssonmorgan Som vanligt kommer den gamle fakenewsministern med rena lögner. Varför röstar ni i S oftare med AFD i Europaparlamentet än SD? Om du blir utrikesminister, kommer du fortsatt att springa iranska regimens ärenden Morgan?
Visa på X →Europeiska kommissionen anordnar Europafestival för att fira Europadagen. Man lyfter den Europeiska marknaden och tar givetvis fram en europeisk keps. Bra jobbat EU! :)

Argumentet om att stödja 7 av 8 punkter håller inte om den 8e punkten gör övriga 7 meningslösa. Det handlar alltså om ett förslag som låter en GENERATION utlänningar slippa de nya kraven. I det läget behöver Sverige 8 av 8, varken mer eller mindre.
Visa på X →@FredricMorenius @robertklemedss1 @johanssonmorgan Islamiska republiken låter inte resten av världen vara ifred, vilket vi bland annat ser ge om deras verksamhet med kriminella gäng i Sverige. Det ligger i allra högsta grad i vårt intresse att befria Iran från ockupanterna.
Visa på X →Om någon nu trodde att det var en tillfällighet att regimlobbyisten Trita Parsi spred ett romantiserande klipp på Palme, som tunga vänsterpolitiker delat vidare, så kan jag meddela att det är en del i Islamiska republikens strategi. Även deras ambassad kör på samma grej.






@MaxJerneck Ingen hatade V för det, vi ansåg att just deras förslag var orealistiskt. En viss skillnad.
Visa på X →Starmers socialdemokratiska parti i Storbritannien har fullkomligt imploderat i de regionala och kommunala valen. Ofta överdriver man när man använder ordet imploderat, men inte denna gång. Partiet har IMPLODERAT! Man kan inte föra en immigrationspolitik mot folkets vilja hur länge som helst. Till slut får man då en snyting, och det här mina vänner, är egentligen ingen raketforskning.
Visa på X →Vad är det med vänstern & deras förkärlek till att vandra hand i hand med skurkregimer eller deras hantlangare? Tog en titt på några som delat Parsi.

