@GunillaGomer För att det befarades att ni inte skulle sköta det. Förtroendet fanns inte och ni visar det sig att det var rätt.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@robertstenkvist Förlåt men vad säger du? Det är inte en intern utskottsfråga om man blir hotad av en annan ledamot, utan en polissak. Är ni helt tappade.
Visa på X →Detta är faktiskt fruktansvärt. Det Åkesson gjorde i Agenda genom sitt utspel i söndags var att skicka dessa mörkerkrafter direkt mot Elsa Widding och Kajsa Nyberg. Som faktiskt bara gjort vad som åligger dem i riksdagsuppdraget.
Visa på X →@crehbinder @21centuryEnoch @HenrikHsjogren Detta intressanta forum.
Visa på X →Detta parti vill Ulf Kristersson och @moderaterna ska utgöra största delen av Sveriges regering i höst. Utöver att de fuskar hotar de riksdagskollegor.
Visa på X →@schonning69 Hmm, men även jag har ju i och för sig en rätt stor näsa 😊
Visa på X →Igår peakade nog min politiska karriär – tre av Sveriges största fotbollspoddar på ett dygn. Nu sitter jag på tåget hem till Avesta igen. Lite krass bruksortsrealism känns nog nyttigt nu 😊

Det är många knän att sitta i för SD-regeringen. Snuslobbyn, friskolelobbyn, Kry… https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9212011
Visa på X →@FawAzzat Det är ingen självklarhet att ingå i kvittningssystemet. Hela systemet bygger på förtroende. Det förtroendet har SD nu missbrukat. Det får naturligtvis konsekvenser.
Visa på X →SD går får klarhet till klarhet eller man man nu säger… fuskar i voteringarna och hotar andra ledamöter i riksdagen. Trots Mohamssons alla kramar och Kristersson alla handslag så är verkligheten tydlig, SD är inte förändrade som parti.
Visa på X →En riksdagsledamot från SD har gått över alla gränser. Kaos, hot och att bryta mot regler kännetecknar SD mer än någonsin. Jag känner med Niels Paarup-Petersen. Ingen ska behöva stå ut med sådant vidrigt beteende på jobbet. https://www.expressen.se/nyheter/politik/brak-i-riksdagens-korridor-efter-mote/
Visa på X →@schonning69 Tack för det, men hade det blivit en Von Isacsson hade jag aldrig kunnat åka hem till Avesta igen😊 #bruksort
Visa på X →@moderatkarlsson Kan man lita på regeringen och i synnerhet SD som bryter mot en överenskommelse utan att informera eller förhandla i förväg.
Visa på X →Ett så här bra betyg från de i Sverige med högst kunskap om supporterkultur gör mig väldigt glad och stärker att vi är på rätt spår. @EnableSverige https://enablesverige.com/2026/05/07/forslag-om-nationell-samordnare-kommen
Visa på X →Sverige behöver en svensk maffialag, och det är bråttom. Att Tidöregeringen inte lyft ett finger för att få en sådan lag på plats innebär att värdefull tid har gått förlorad i kampen mot den organiserade brottsligheten. https://www.sh.se/nyheter/forskning/2026-05-07-ny-lagesbild-visar-hur-organiserad-brottslighet-kopplas-till-valfard-foretag-och-samhallsbarande-funktioner
Visa på X →Otroligt vilket slöseri med skattemedel. Blir spännande att summera den slutgiltiga notan efter finansministern. https://www.altinget.se/artikel/regeringens-slopade-miljonreform-granskas
Visa på X →@HenrikHsjogren Självklart inte, det finns ett regelverk för om man trycker fel. Det är inte fallet här utan här handlar det om medvetet fusk med kvittningsreglerna.
Visa på X →I bara Jämtland vill staten släcka ner 100 byar. En paus är bara en paus - vad vill egentligen SD- regeringen med Sveriges landsbygder?

Kristersson och moderaternas kultur av fiffel. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxrEQ6/kristerssons-svagerska-tog-plats-i-styrelsen-da-fick-stiftelsen-dubblerat-stod
Visa på X →Dousa framförde tobakslobbyns felaktiga argument som fakta. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9209073
Visa på X →Busch gick på festen men svek när det verkligen gällde. https://www.di.se/debatt/ebba-busch-sviker-goteborgarna/
Visa på X →@90MinSvenskan Dels ingår det i uppdraget men jag kan ju inte neka till att jag tycker det är jäkla kul och intressant att prata fotbollsrelaterade frågor.
Visa på X →Alltid kul att få vara med det här proffsiga gänget, ser fram mot del två också.
Visa på X →@NiklasGillstrom Men visst förstår du att vi hade en pandemi ekonomi att hantera?
Visa på X →@adamdanieli Som att vi vill införa fastighetsskatt menar du?
Visa på X →