@blue_chirping Onödigt med taxi i Stockholm, de har en bra grej som kallas tunnelbana.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@Geneza0b @Lurifaxmax Du får skriva en debattartikel till Köms och utveckla dina tankar utifrån din profession.
Visa på X →Höga ”bidrag” har vi inte sett röken av i Sverige på decennier. Höga avdrag däremot. Vi måste befria invånarna i Danderyd från avdragsberoendet. Dom behöver lära sig att göra rätt för sig och betala sina egna räkningar.
Visa på X →@Noggafor Diplomati är att grunden, ingen vill kriga eftersom det innebär att många soldater och civila dör.
Visa på X →@HkanLindberg4 Att köpa nya eller köpa från Frankrike?
Visa på X →Hej hej Härnösand! Tre flaggor hissade högst upp, tre digniteter ombord.


@jonil7777 Absolut, därav detta stora köp och samarbetsprojekt.
Visa på X →Överlag hög nivå på frågor från journalisterna tycker jag, har @josefineowetz kurser äntligen gett effekt?
Visa på X →-> Självklart har vi även ett mycket bra samarbete med Storbritannien, även om det inte blir ett köp därifrån denna gång. Storbritannien är mycket engagerade både i Östersjön och Arktis, och framförallt har vi ett nära samarbete om stödet till Ukraina.
Visa på X →Att köpa nya fregatter från Frankrike är ett bra beslut. Vi har fått flera föredragningar om de olika alternativen och Frankrike har både presenterat ett bra fartyg och tidsplan, samtidigt som de har en stor närvaro i Östersjön. Bild på franska fregatten Auvergne, förra veckan.->

@hvjanolov Absolut, kolla gärna alla id-kort för alla som åker tunnelbanan förbi T-Centralen varje dag. Någon kan ju vara efterlyst. Tar inte så lång tid, bara stanna alla tunnelbanetåg en stund.
Visa på X →Sinnes. Det är inte kaos vid gränserna. Detta drabbar direkt alla som pendlar i gränsregionerna, framförallt i Skåne.
Visa på X →@eliasspaningar Klart vi gör? Därför ska pengarna gå till våra gemensamma försäkringar, Reinfeldt tömde socialförsäkringarna och lät löntagarna stå för notan
Visa på X →@Johan_Gillman Bra idé! Fast jag tror miljardärerna måste betala mer, annars finns det inga pengar att anställa undersköterskor för. Tänkte inte på det eller?
Visa på X →@par_bergstedt Nattåg
Visa på X →@perteng1

@Retromannen

SJs bidrag till klasskampen: 1 klass-vagnarna på nattåget är alltid längst bort på Malmö C. Det är en liten promenad.

@GalneKocken @RohwedderMyA En skånsk majoritet i riksdagen hade gett ett godare, roligare, bättre och soligare Sverige.
Visa på X →Äntligen svarade @RohwedderMyA på frågan om ”uti självaste riksdan på skånska di slåss för de flesta utav dem har kommit från oss” någon gång har stämt. Tyvärr visade det sig att riksdagen aldrig har haft skånsk majoritet. Sad. https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/episode/400645
Visa på X →@PeterSderberg16 @Kurrann 6566 träffar på vin över 300 kronor.

@mr_engstrom Håller inte med. Går utmärkt att köpa kall öl på tusentals ställen, och köpa hem från Systembolaget. Om man måste sitta i en park och dricka starköl helt akut kanske det är dags att fundera.
Visa på X →@Kurrann Håller inte med, Systembolaget garanterar ett bra utbud. Tio viner att välja mellan på ICA (med personal utan specifik kunskap) känns lite deppigt.
Visa på X →Också både roligt och oroande att de kopplar mer alkohol till mer barnafödande.
Visa på X →Man vet att det är panik i liberala led när utspelen om mer alkohol till folket kommer…
Visa på X →