I verkligheten: Matpriserna har sendan tidö-regeringen tog över makten ökat långsammare än lönerna. En typisk matkasse har således blivit relativt billigare i förhållande till disponibel lön/köpkraft.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Miljöpartiet tycks hata alla som inte cyklar eller kör elbil

@Tomas_H_sweden Vilken ”verksamhet” är det som regeringen stödjer med detta paket? Verksamheten familjer?
Visa på X →Tycker nog detta är väl skitnödigt att uppröras över. Är ju tämligen uppenbar satir.

Jag fick frågan för ett tag sedan om varför den iranska oppositionen är så splittrad. En anledning till detta är att regimen i Iran är utomordentligt skicklig på att infiltrera den iranska oppositionen och skapa konflikter. De är så skickliga på detta att när jag kom till Sverige i slutet av 1980-talet var många iranier rädda för varandra, eller åtminstone misstänksamma mot varandra. Regimen i Iran har också under de senaste åren haft en kontrollerad opposition. Tidigare var det reformisterna i Iran som skulle framstå som någon form av opposition. Delar av regimen som tidigare varit ansvariga för övergrepp skulle nu plötsligt ha blivit liberaler. Det var narrativet i alla fall. Efter att reformisterna i Iran förlorat all sin trovärdighet har andra ”oppositionsfigurer” dykt upp. En av Irans politiska fångar har lyckats ge västerländska medier flera intervjuer sedan 2023, bland annat till BBC och CNN, samtidigt som denna politiska fånge befunnit sig i Iran, under regimens övervakning. Detta har skett medan iranier som genomför minsta protest mot regimen avrättas, torteras eller lemlästas. Om en så kallad politisk fånge står under iranska myndigheters övervakning och ändå kan ge intervjuer till CNN, är det uppenbart att personen inte uppfattas som ett hot av regimen i Iran. Det här är den kontrollerade oppositionen. De utgör egentligen inget hot mot regimen. Det som är positivt nu är att många iranier också har börjat se igenom den kontrollerade oppositionen. Det blir löjligt när barn avrättas i Iran samtidigt som man har en ”politisk fånge” som gör intervjuer inifrån Iran med västerländska medier. Det börjar bli uppenbart för allt fler vilka som utgör den kontrollerade oppositionen. Man kan bara spekulera i varför västerländska medier inte ser igenom detta. Förmodligen av samma anledning som man ständigt bjuder in Rouzbeh Parsi som någon sorts Iranexpert. Den här bakgrunden förklarar också delvis varför kronprinsen Reza Pahlavi har så starkt stöd. Decennier av kontrollerad opposition, som gång på gång svikit människor, och ständiga infiltrationer av oppositionen har skapat enighet bakom någon som skiljer sig från allt som förknippas med den här regimen. De som nu protesterar mot regimen protesterar inte bara mot systemet eller politiken, utan mot hela regimens kultur och splittringsstrategi. Man accepterar inte ens regimens flagga som Irans flagga, utan vill ha en fullständig skilsmässa från hela det islamistiska systemet. Men den här bakgrunden visar också vilka åtgärder regimen sannolikt kommer att sätta in mot oppositionen. Det handlar ofta inte främst om våld mot oppositionen, utan om att skapa splittring och att lyfta fram den kontrollerade oppositionen i västerländska medier och institutioner.
Visa på X →Mycket bra! 👍

Till ovan ska också läggas att fokus i valrörelsen 2022, från Tidö-sidan, låg på de kriminella gängen som plågade Sverige, med skjutningar och högt våldskapital. Det är inte riktigt samma som den organiserade brottslighet och den kriminella ekonomin vi behöver bekämpa framgent, även om det finns tydliga överlapp.
Visa på X →@AnderssonUlla Bara 52 miljoner invånare i Uganda. De kan ju få bo i Sverige!
Visa på X →Aftonbladet är sanningens fiende! Familjen i fråga har under 20 år samlat på sig 47 utvisningsbeslut. Detta vet såklart redaktionen, men man väljer narrativet som stödjer radikal massinvandringsvänster.

Ja, vakna Sverige! Att de fortfarande är kvar här efter mer än 20 år och 47 (!) utvisningsbeslut är skandalöst. Jag är stolt över att vi nu gör upp med denna slapphet. Och jag hoppas att folk i allmänhet genomskådar mediernas systematiska undanhållande av fakta.

Arbetslösheten minskar stadigt men Skåne sticker ut fortfarande med @socialdemokrat mönster kommun Malmö i spetsen som har en arbetslöshet på över 12% @johanssonmorgan @shekarabi er förda massinvandringspolitik har varit förödande .


Var inte direkt skarp i tonen och dialogen är inte korrekt återgiven i artikeln men jag var rätt tydlig med att en 26 åring är närmare 30 än tonåring (inte hon på bilden) och att det var lite märkligt att en förening för tonårsutvisade inte hade en enda faktisk tonåring.

@Hank43687958 Sverige är inte Spanien och ska inte försöka spela som Spanien. Vi behöver spela utifrån våra förutsättningar, det är så vi vinner matcher. Inför VM 2018 hade Toivonen 23 matcher och 0 mål i ligan för Toulouse, ändå given i laget som tog oss till kvartsfinal.
Visa på X →Ingen har lovat att vi ska lösa alla problem med organiserad kriminalitet på första mandatperioden, tvärt om har vi sagt att detta kommer ta tid. Men får Tidö 4 år till så har vi goda chanser att på allvar bryta ner strukturerna för den organiserade brottsligheten. 1. Vi har haft ett reformtempo där det inte varit möjligt att lägga till fler saker utifrån dagens rutiner hur ärenden bereds. 2. Vad gäller kampen mot den organiserade brottsligheten så har stora steg tagits, men vi är långt ifrån klara. 3. Det finns en ledtid i att saker vi gjort får genomslag ute i verkligheten, man får ha lite tålamod i detta avseende. En valvinst i höst för saft-och-bulle-gänget vore i detta avseende förödande!

@Hank43687958 Varför tror du man ibland kastar fram en mittback i anfallet med några minuter kvar? För att han är den bästa spelaren på den positionen, eller för att han har egenskaper som passar i just den matchsituationen?
Visa på X →@SebastianDaun @LHMalmo Min tanke också. Har jag något frågetecken så är det Swedberg, men då ska någon bort. Sema har varit länge i landslaget och levererar allt som oftast. Förr hade vi Toivonen i samma sits, inte mycket speltid eller mål i klubblaget, men given i både kvalet inför och VM 2018.
Visa på X →@mufcFilip Hade jag värvat en spelare till min klubb hade jag hellre tagit in Roony än Ali, därför att den förstnämnda är 20 och den andra 28. Hade jag varit Potter och behövt slänga in en spelare i 85:e som kan utmana och göra sin gubbe hade jag tagit in Taha Ali alla dagar i veckan.
Visa på X →@mufcFilip Nu handlade mitt inlägg om Roony, inte om Swedberg och den sistnämnde har går också före Roony i min trupp.
Visa på X →@Hank43687958 Förmodligen av samma anledning som Taha Ali är med. Perfekta att kasta in sista fem minuterna om man behöver någon som kan utmana eller någon som kan vinna luftdueller. Roony är en bättre fotbollsspelare än Nilsson, men han behöver se vad som behövs i en specifik matchsituation.
Visa på X →Great to meet the Nordic-Baltic family within the OSCE PA in Iceland. Very important discussions on the agenda.



Äntligen är det slut på den här djupa orättvisan – tack vare SD! 🇸🇪 Välfärden ska gå till dem som byggt upp Sverige, inte till personer som vistas här illegalt.
Visa på X →Angående Roony Bardghji: Supertalang, men var inte bättre än Claesson i FCK. Att han får speltid i Barca beror på att de tror på honom på lång sikt, inte att han är bäst nu. I en VM trupp ska de bästa spelarna med. Då räcker inte 1+1 poäng och 551 spelade minuter i Barcelona.
Visa på X →@HilleviLarsson Sedan när bryr du dig om judar?
Visa på X →@drdanielschatz
Visa på X →@idagabrielsson @dansonesson Ni vill ha skatten. Att den inte föreslås införas under 26 och kanske måste utredas först har inte så stor betydelse. Varför inte äga att ni vill ha en fastighetsskatt?
Visa på X →