Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 633inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Socialdemokraterna säger tydligen nej till flera av Tidöpartiernas migrationsförslag, bland annat utfasningen av permanenta uppehållstillstånd, kraven på vandel samt att vissa myndigheter ska vara skyldiga att anmäla personer som misstänks befinna sig i landet illegalt. Som anledning uppger man att ”människor riskerar att fara väldigt illa av det här”. Vilken märklig kommentar. Som om inte den vansinniga invandringspolitiken med sin segregation, splittring, gängkriminalitet, organiserade brottslighet, sexualbrottslighet m.m. har gjort att svenskar ”farit väldigt illa”.

Visa på X

Bra med en tydlig valfråga! S vill alltså att invandrare som inte vill vara en del av Sverige, kanske är dömda för våldsbrott, saknar legitim egen försörjning och inte talar svenska ska få fortsätta vara fast bosatta i Sverige och då medborgarskap genom att fylla i en blankett! Tack för beskedet! ❤️

Visa på X

På engelska en briljant boktitel, ”Suicidal empathy”, på svenska borde den hetat Självutplånande empati. @GadSaad är en klok man, lär vara en intressant bok! ”Gad Saad visar hur västerländska samhällen smittats av en form av empati som blivit självdestruktiv. Med skarp analys och slående exempel visar han hur välmenande idéer om tolerans och inkludering kan underminera de värden de en gång skulle försvara.”

Visa på X

Detta kommer bli en stor valfråga! Ska livsstilskriminella och folk som inte vill lära sig svenska få behålla PUT och få medborgarskap i flingpaketet? Ja, säger S! Nej! Ut, säger SD!

Visa på X

@__Annas_eka__ Dom var jättetrevliga. Anledningen till att vi var ute var att det skulle vara soligt och jag ville komma ut från kontoret lite. Den började det blåsa lite kallt så kanske inte helt lyckat.

Visa på X

@RuneLjungstrmm1 @Ninnis_tankar @svtnyheter @sverigesradioP1 @sr_ekot @jimmieakesson AI-trams

Visa på X

@DoItClean Det finns ingen bra metod att på kort sikt minska förbrukningen. Vi kan inte sluta producera mat, upphöra med skogsbruk, köra livsmedel till Ica, bygga nya vägar etc. Priset vid pump kommer vara betydligt högre juli 26 än juli 25 även efter dessa åtgärder.

Visa på X

@TeodorMG @HAX Bra att du upptäckt det @TeodorMG Jag har tjatat om det i tio år. Om folk lyssnade skulle de slippa uppfinna hjulet själva.

Visa på X

@Claes_Hemberg Eftersom jag är en gammal gubbe i bil så gynnar jag dessa i stället för surdegshipsters i sina lådcyklar på Södermalm.

Visa på X

Det får räcka nu, äldreomsorgen ska inte vara ett integrationsprojekt. Vi behöver tillsätta en haverikommission för våldtäkterna i hemtjänsten och få ordning på äldreboendena ute i landet.

Visa på X

Ja om man ska kompensera prisrusning på drivmedel är det mest rättvisa att politiken kompenserar med lägre skatt på drivmedel. Detta är mer rättvist än att Greider eller Daniel Helldén ska få avgöra vem som har mest nytta av ett bidrag.

Visa på X

@DoItClean De flesta länderna i världen har inte CO2-skatter överhuvudtaget. De har således ingen möjlighet till en sån här åtgärd. Jämför med USA där Trump diskuterar en skattesänkning men skatten är så extremt låg att det knappt går nån skillnad.

Visa på X

Den halverade matmomsen gav effekt redan första månaden. Priset på livsmedel har inte sjunkit så här mycket på de senaste 30 åren, enligt SCB. Att vår politik gör skillnad för dem med små marginaler i ekonomin känns extra glädjande.

Visa på X

@Claes_Hemberg Men det är ju inte "vår" bilindustri vi stödjer med elbilar. Det är kinas bilindustri.

Visa på X

Sverige konsumerar ungefär 250K fat olja per dag (varav betydande mängder går på export genom raffinerade bränslen). Detta motsvarar ca två promille av världens råoljekonsumtion. Varför det inte alltid är lämpligt att reflexmässigt hänvisa till mikroekonomisk teori.

Visa på X