Igår talade jag vid en manifestation i Malmö. Vedervärdigt att återigen behöva bevittna den vardag som judar i Sverige får utstå.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Media framstår mer och mer som nyttiga idioter som följer och okritiskt rapporterar om ren fejk.
Visa på X →Med en mer plexibel föräldrarförsäkring som Regeringen infört, så har fler barn möjlighet att få en vardag som går ihop för just den familjen. Trevligt reportage. https://www.sverigesradio.se/artikel/nastan-bara-kvinnor-tar-foraldraledigt-med-nagon-annans-barn
Visa på X →@GPledare @MadeleineLidman Klart dom inte gör då dom är en del av Hamas!
Visa på X →@IvankaNews_ 111=1
Visa på X →@anderslindberg Med den logiken så måste jag tyvärr konstatera att din o palestinarörelsens retorik kommer leda till fler antisemitiska våldsdåd.
Visa på X →Otroligt bra nyhet om Hamas äntligen ger upp o accepterar att släppa gisslan samt överlämna makten till ett civilt styre! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yEk1mA/hamas-svarar-trump-ar-redo-att-slappa-israeliska-gisslan
Visa på X →Trafikverket har presenterat sitt förslag till nationell plan. Nu har alla kommuner o regioner möjlighet att lämna in remisser på förslaget sen kommer regeringen fatta beslut om den nya 12:års-planen.








Det är skillnad mellan vilka som är med o styr. I början av denna mandatperiod kostade diesel ca 29kr/l idag är priset drygt 16kr/l. Nu går MP ut o lovar att man skall höja kostnaderna med 2,2kr/l. MP är ett storstadsparti som inte förstår sig på alla de som är beroende av bilen.


Ja, jag tror på fortsatt majoritet för Tidöpartierna och ett bra valresultat för mitt parti.

@mjalthugg ”Uppges ha blivit förd till sjukhus…..” Varför publicera obekräftade uppgifter? Syfte?
Visa på X →Ännu en fantastisk morgon. Nu är jag på väg till Gävle för att samtala om svensk järnväg. Ett både spännande och viktigt ämne.


I dag har jag @HansEklind o Larry Söder lagt en motion som handlar om hur vi kan underlätta för alla de som jobbar i trafiken o alla de som är beroende av bilen för att klara av vardagslivet. KD - Sveriges bilvänligaste parti!


Deltar på ett spännande möte i riksdagen avseende 250 år av judisk historia i Sverige.




Började morgonen med att Kardinal Anders Arborelius gästade kristna gruppen i riksdagen. En fin stund inför korset.


I dag har vi firat Alf Svensson, 87 år. Alf är en hedersman som under hela sitt liv arbetat för de mest utsatta utifrån ett klassiskt judiskt-kristet perspektiv.


Att på detta sätt bidra till desinformation som vänsterpartiets gruppledare gör är inget annat än oacceptabelt. Skämmes!
Visa på X →@JohanIsTheWay @JonasFransson8 @alicemedce @FredrikMalm @ghokmark Stolt antisionism. Du är således antisemit o kräver att just judar inte skall ha ett eget land. På vilket sätt anser du att det är moraliskt rätt att araber skall ha ett flertal länder men judar skall inte ha rätt till något land. Snacka om rasism o vän av etnisk rensning!
Visa på X →Ur ett västsvenskt perspektiv så är det bra att delar av 45:an är med i planen men jag är inte nöjd med att inte hela sträckan Göteborg – Alingsås prioriteras i den nya planen. Om man prioriterar samhällsnytta så är denna sträckan en av de viktigaste inom hela järnvägssystemet.
Visa på X →Lyssnar till presskonferens avseende Förslag till nationell transportinfrastrukturplan 2026–2037. Det är en bra plan som bla omfördelar resurser ifrån mindre samhällsekonomiskt lönsamma investeringar till mer lönsamma investeringar. Det är bra! https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/09/presstraff-nar-trafikverket-presenterar-forslag-till-ny-nationell-plan-for-transportinfrastrukturen/
Visa på X →Regionerna klarar inte sitt uppdrag att ge människor vård i tid. Men de håller inte heller vad de lovar. Trots regeringens dryga 30 miljarder i omställning till god och nära vård så har regionernas budget till primärvården inte ökat nämnvärt. Det är ett stort svek, SKR!
Visa på X →

Jag är exempelvis djupt oroad över att i Stockholm planeras nu Nordeuropas största moské till Skärholmen. Vi i KD Stockholm vill stoppa moskébygget. Socialdemokraterna i Stockholm har varit tydliga. Med S i Stockholm blir det fler moskéer. Med KD i Stockholm blir det färre.
Visa på X →Sverige behöver färre sådana här moskéer. Vi behöver göra mer för att stoppa radikal Islam i Sverige. Det är dags att sätta hårt mot hårt för att försvara våra värderingar. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svensk-imam-i-kristianstad-i-predikan-sa-ska-du-sla-din-fru/
Visa på X →Predikan som givits i moskén är fruktansvärd och helt oacceptabel. Vill man inte anpassa sig till Sveriges lagar och det svenska samhället hör man inte hemma här. Vissa värderingar är inte valbara!
Visa på X →