När Kristersson ska prata drivmedel och klimatmål till 2030 pratar han kärnkraft. 🙈 Det är tydligt att det helt saknas klimatpolitik från regeringen.

Vi sparar allt, även det som raderas.
När Kristersson ska prata drivmedel och klimatmål till 2030 pratar han kärnkraft. 🙈 Det är tydligt att det helt saknas klimatpolitik från regeringen.

Det som vi kör på i tanken ska vara på svensk råvara. Med sänkta skatter på förnybart kan vi BÅDE sänka utsläppen och OCH hålla priserna på drivmedel på en rimlig nivå. Dessutom skapas jobb här och vi slipper Putins fulolja.

Det märks att det finns en ny partiledare med tyngd i #pldebatt i #SVT Stark start i energidebstten från @annakarin_hatt Resultat på problemen nu och imorgon.
Visa på X →8 av 10 företag vill växa men det är för dyrt. @dadgostarnooshi hon raljerar o säger: ”Företag anställer när de behöver saker gjorda, inte för att det kostar si och så mycket” Så uppenbart att hon inte förstår-företag tar inte på sig fasta kostnader om de inte är rimliga!
Visa på X →Vi kan både sänka utsläppen och öka tillväxten. Det har vi gjort historiskt. Vad händer egentligen Ulf Kristersson? Nu ökar vi utsläppen, riskerar miljardböter och har skyhög arbetslöshet. Väl sammanfattat av @annakarin_hatt 🍀

Tydligt av @annakarin_hatt när hon efter 10 år i näringslivet nu efter ett dygn står i partiledardebatt att hon är en ny stark röst. Både för jobben, företagen, för valfrihet och kvalitet i skolan i hela landet. Erfarenheten talar 🍀
Visa på X →Hatt levererar rubriker direkt! 💪🥳


Härligt att höra @annakarin_hatt försvara valfriheten i skolan. @dadgostarnooshi förstår verkligen inte att friskolor försvinner om man stryper möjligheten att dela ut vinst - de år som verksamheten gått bra och skolan uppfyllt allt det som den ska.
Visa på X →Glesbygdens barn har rätt till samma goda utbildning som finns i storstäderna. Plocka bort riktade statsbidrag, fokusera på utbildningen och utjämna skillnaderna. Se hela landet! 🍀


Ulf Kristersson välkomnar @annakarin_hatt - trevligt. Att han sedan bjuder in till en förbättrad livsmedelsstrategi är inte konstigt - kunskapen saknas helt uppenbart i regeringen. Läs Expressen idag! https://www.expressen.se/debatt/debatt-bonnasnacket-innan--valet-var-bara-dravel/


Vill man öka svensk livsmedelsproduktion och sänka matpriserna måste vi få fler livskraftiga producenter. Sätt upp tuffa mål och sluta snacka fluff kring livsmedelsstrategin, tomma ord ger inte fler lantbrukare!


EU:s tredje högsta arbetslöshet. Ökad regelbörda. Ökade skatter. Det är inte receptet för minskad arbetslöshet. Regeringen har totalt misslyckats i arbetsmarknadspolitiken. Dags för en omläggning! Bra @annakarin_hatt 💪


Passerar Uppsala på väg hem. Ett Uppsala i chock och sorg. Ett Uppsala där tre personer aldrig mer kommer hem. Våldet och skjutningarna måste få ett stopp.
Visa på X →Stort grattis till vårt liberala systerparti i Kanada som vann valet mot populistiska konservativa, och stod upp mot Trump https://www.cnn.com/2025/04/28/americas/canada-election-results-carney-poilievre-intl-hnk?cid=ios_app
Visa på X →Liberala partiet i Kanada har gjort en historisk comeback. Mark Carney har visat att man kan vinna val med en kombination av hoppfull ekonomisk och social liberalism i kontrast till nationalism och populism https://www.thestar.com/politics/federal/2025-federal-election-live-blog/article_5ee4e098-c52e-476a-8a6f-6387146581c7.html?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=user-share via @torontostar
Visa på X →Gott att vakna till ett bra valresultat för #TheLiberals i #Canada. Congrats to all Canadians fighting to stand up for their values and country.
Visa på X →@TotalKonsult Tack, det var ett fint omdöme
Visa på X →Johan Pehrson och jag har alltid haft goda samtal. Önskar dig varmt lycka till med allt du tar dig för härnäst. Vi ses vid grillen!
Visa på X →با قلبی مالامال از اندوه خبر انفجار در بندرعباس را دنبال میکنم. در میان هجوم این درد جانکاه بر روحم، به عنوان یک سیاستمدار، در مقایسه با فجایع مشابه در دیگر کشورها، تنها به یک جمعبندی میرسم: این فاجعه نتیجهی فساد سیاستمدارنماها و مسئولان رانتی جمهوری اسلامی است. از قطار نیشابور و پلاسکو و متروپل تا معدن طبس و #بندر_رجایی، این دردها نصیب مردم مظلوم و شریف ایران شده و خواهد شد، تا زمانی که این رژیم سفاک بر سر کار است. گذار از جمهوری اسلامی به همت ما مردم ایران، تنها راه نجات و رهایی کشورمان است. با تمام وجود، صمیمانه با قربانیان و بازماندگان این فاجعه همدردم.

20:e ligasegern bärgad! 😍 #YNWA


På punkt efter punkt monterar forskarna ner regeringens lögner… https://www.dn.se/debatt/var-forskning-kan-inte-viftas-bort-som-asikter/
Visa på X →JO utreder polisens hantering av uppgifter om mördad 14-åring. IT-konsult hos Folkhälsomyndigheten döms för brott mot tystnadsplikten. JK utreder brott mot efterforskningsförbudet på SIS. De flesta offentligt anställda gör ett bra jobb, men att sånt här sker är oerhört allvarligt. Avslöjandena visar även på vikten av en fri granskande media.
Visa på X →Jag blir också irriterad på plastkorkar. Bara för det behöver de inte slängas i naturen!
Visa på X →Agree, step up now.
Visa på X →Good voices are now heard. Rightly so.
Visa på X →