@PoliticalChef Ja hade det varit idag hade de nog inte flyttat de två huvudkontoren utomlands då bolagsskatterna och kapitalbeskattningen inte längre är extrem. Staten hade då tjänat omkring 4-5 miljarder extra årligen.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@PoliticalChef Ikeas miljarder beskattas inte i Sverige på grund av svensk skattelagstiftning på 70 80-talet. "Småländsk sparsamhet" använde Kamprad som omskrivning.
Visa på X →@granskningar Nej, skillnaden är inte siffrorna utan längden på X-axeln
Visa på X →Riktigt bedrövlig artikel och ännu mer allvarligt att Socialdemokraternas justitieministerkandidat sprider så uppenbara lögner i en så viktig fråga. Sverigedemokraterna har drivit på för att införa säkerhetsförvar för farliga pedofiler och livstids fängelse på straffskalan för upprepade grova våldtäkter mot barn. Vi avskaffar ert gamla generösa system för villkorlig frigivning med start i de allvarligaste brottslingarna för att sedan utöka det även till brottsdömda som fått kortare straff. Farliga våldtäktsmän ska aldrig friges villkorligt. Vi har infört Lex Dumpen och har lagförslag om att tillåta brottsprovokation på ingång. Vi ska avskaffa sossarnas mängdrabatt på våldtäkter, alltså systemet där man kan begå tre våldtäkter och i princip få de två sista gratis samtidigt som de brottsoffren blir utan upprättelse. Vi gör om systemet för hur man dömer ut straff i grunden vilket innebär att även de högsta delarna av straffskalorna ska kunna användas regelbundet, t.ex. vid sexualbrott. Detta var omöjligt under er tid vid makten. Ni har konsekvent hållit emot när vi har velat att maxstraff ska kunna användas oftare för våldtäktsmän. Kollar vi i stället på ert regeringsunderlag så är Miljöpartiet emot att införa en tidsobestämd påföljd för farliga pedofiler. Du är emot att höja tiden som krävs för villkorlig frigivning för våldtäktsmän som är dömda till kortare straff än sex år. Miljöpartiet vill behålla det gamla generösa systemet för villkorlig frigivning rakt av. Miljöpartiet säger blankt nej till hela propositionen där vi föreslår 50 straffskärpningar och att våldtäktsmän och pedofiler ska kunna dömas till livstids fängelse. Jag skulle kunna fortsätta skriva på den här redogörelsen i en timme till men faktum är uppenbart: skulle ditt regeringsunderlag bestämma så skulle vi inte få hårdare tag mot pedofiler och våldtäktsmän. Allt det som ni inte ville göra i decennier har vi nu gjort på under en mandatperiod. Med er hade noll och ingenting blivit gjort. Det blir därför extra skamlöst när du lyfter att vi i lagförslaget som du hänvisar till inte justerar barnpornografibrottets straffskalor och försöker slå på stora trumman. Hade du varit ärlig hade du också redogjort för väljarna att det pågår ett harmoniseringsarbete på EU-nivå kring just barnpornografibrotten och att en översyn av den svenska barnporrlagen därför kommer behöva göras. Utredaren lämnade dessutom inget förslag för oss att ta med i detta ärende. Att regeringen inte i detta lagstiftningsärende vill göra ändringar antyder, som Teresa är väl medveten om, att sådana ändringar bättre hör hemma i ett annat ärende. Här har jag varit tydlig med att jag vill kunna döma de värsta barnporrsbrottslingarna till livstids fängelse och att pedofiler som huvudregel ska vara inlåsta på obestämd tid till dess att de inte längre bedöms vara farliga för barn. Jag vill att Polisen ska arbeta på samma sätt som Dumpen gör för att fånga varenda pedofil som går lös i vårt land. Detta är min ingång i förhandlingarna med mina samarbetspartier, du är välkommen att också kvittera på de förslagen om du vill. Är du beredd att göra det?
Visa på X →Importerar man korruptionskultur så får man korruption. Den här typen av korruption är i mycket hög grad ett importerat problem kopplat till de gamla partiernas massinvandring. Denna politik har banat väg för plundringen av våra välfärdssystem och annan kriminalitet. Fram till nyligen har konsekvenserna för de kriminella varit närmast skrattretande. Korruption går inte att bekämpa med integrationsåtgärder eller saft och bulle. Det krävs flera mandatperioder av enträget och målmedvetet arbete. Ett maktskifte i höst riskerar inte bara att innebära fyra förlorade år, utan fyra år då korruptionen tillåts växa och äta sig in ännu längre i samhället. Och det är skötsamma svenskar som får betala kalaset, med sämre välfärd, högre skatter och ökad otrygghet.

Tänkt rösta på S, V, MP & C i valet i höst? Tänk igen. Detta är skäl nog till att stödja Tidöpartierna. ⬇️

Today, as a Member and Representative of the 🇸🇪 Parliament, I had the honor of being invited to the Ceremony when His Eminence Cardinal Lars Anders Arborelius OCD, Bishop of Stockholm, received the title of an Honorary Doctor of the Pontifical University of John Paul II in Krakow




@MikaelLjungblad @malmobon Ett magiskt elsystem med vindkraft och förtrollande enhörningar! 🦄
Visa på X →MP: ”Vi kommer göra ALLT VI KAN för att det inte ska bli ny kärnkraft i Sverige!”
Visa på X →@UlfBjereld "Inget annat parti är så impopulärt som Sverigedemokraterna bland de rödgröna väljarna." Nja, ändå har SD tagit massvis med socialdemokratiska arbetarväljare.
Visa på X →@UlfBjereld Inte troligt. Det lär väl i så fall synas i valsiffrorna? Det du försöker göra här är att splittra Tidö-gänget. Om denna konstellation splittras bäddar det för oinskränkt socialdemokratisk maktinnehav för lång tid framöver. Och det här är ingen raketforskning.
Visa på X →@FluxAlert Ingen, de har uppenbart valt att stå upp!
Visa på X →”Regeln om väsentlig anknytning bör därför bli föremål för en statlig utredning med ett tydligt uppdrag: att skapa ett mer förutsebart, rationellt och legitimt system för utflyttningsbeskattning.” https://www.di.se/debatt/utflyttningsregler-skrammer-bort-investerare/
Visa på X →@AsplingLudvig @miafalksweden Mina preferenser för vad ”en skön” politiker är landar ofta i en idealistisk person med tydliga drag autism, kompletterat med små inslag av psykopati.
Visa på X →@AnderssonF29996 Att var ”skön” i det här sammanhanget har inte med beteende att göra. Det handlar om att lyda journalister, varken mer eller mindre.
Visa på X →Finns det en paradox i väljarbeteende i att regeringen säger att alla kurvor pekar åt rätt håll gällande svensk ekonomi? För när folk känner att de har god ekonomi så tendera de ju att prioritera andra saker än mat på bordet, t.ex. miljö och där att rösta på miljöpartiet då kan ligga nära till hands.

Helt makalöst att vi hamnat här! Men vinsten kommer väl lite senare.
Visa på X →Finns inget farligare än politiker som drivs av att vara ”skön”. Viljan att vara manipulativa journalister till lags leder till avsaknad av konsekvänstänk och en stat som inte klarar svåra intresseavvägningar. Att ibland vara oskön är nödvändigt om man vill ha ett fungerande land

Daniel Helldén (Mp) menar att priset på bensin och diesel måste öka, vid ”normalläge”. Spännande att klimatkrisen tar paus när det är krig i världen. 🤷🏼♀️ Men var så säker, en regering med inflytande av Mp = höjda priser för vanligt folk och förhöjd inflation igen. #agenda
Visa på X →The Russian dictator could end this. I hope he does.
Visa på X →Längre intervju med mig om den pågående islamiseringen av Sverige. https://youtu.be/132SgCJS2hU?is=Xo8KdJNAxX7CTo5t
Visa på X →Tänk att det är Norge, av alla länder, som inte förstår. Norge, som befriades från nazistiskt förtryck under Andra världskriget genom väpnat motstånd. Nu när det handlar om att befria Iran från vår tids nazister så vill Norge ha dialog med regimen i Iran. Hur hade Norge och Europa sett ut idag om man hade valt ”dialog” med förtryckarna under Andra världskriget?
Visa på X →Vill du betala en extra tusenlapp till EU varje år?
Visa på X →@YB_Sodermalm Ja du ser oerhört entusiastisk ut :-)
Visa på X →Vi är ganska sköna och har redan makt. Har någon beskyllt Jonna Sima för att vara skön eller ha makt?
