Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 749inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

@egyptenguiden Vet inte alls. Men det är inte osannolikt att det ”alltid” funnits en flagga på taket.

Visa på X

@LasseSocker Vi är nöjda med de inkluderande firanden som är nu, med bland annat medborgarskapsceremonier där vi hyllar Sveriges mångfald av olika människor! /inte längre så ung men iallafall vänstertjej

Visa på X

@MMWennberg @pavloscavelier @hejdejakob Två olika saker om man läser artikeln, rubriksättaren har blandat ihop. Praktik för universitetsexaminerade, förebyggande arbete mot hemmasittande.

Visa på X

@hejdejakob Två olika saker om man läser artikeln, rubriksättaren har blandat ihop. Praktik för universitetsexaminerade, förebyggande arbete mot hemmasittande.

Visa på X

@Limpan1974 @viktorbk Jag tycker det är svårt att förstå eftersom jag inte ursäktar beteendet med frågan om Israel o Palestina. Att konstatera att dessa personer har den frågan i botten när dom sprider tex antisemitiska föreställningar är ju själva kärnan i granskningen. Därför lyfte jag det.

Visa på X

Det är sällan man ser Moder Svea, som står på riksdagshusets tak, såhär rakt framifrån. Hon har en ganska bestämd blick. (Ja, bilden är lånad av Nato).

Visa på X

Det uppfattar jag som väldigt märkligt. Om jag skulle skriva att situationen i Palestina är en ok ursäkt för deras beteende skulle det vara det. Men det gör jag inte. Att många av dessa ”gått med” pga just Palestinafrågan säger du ju själv o det är väl vad hela debatten handlar om. Så har svårt att förstå varför man inte ska ta upp det. Däremot är det ingen ursäkt för beteendet.

Visa på X

@ZamirSimil @viktorbk Tack det är en ledartext från en opinionsbildare märkt höger. Jag håller inte med om det han påstår. Det ”gåt inte bra” oavsett från vem det kommer.

Visa på X

@bockfot Det vore absolut bäst med en eller två simlektioner i veckan på skoltid. Men det är ju en hel del annat som också ska hinnas med på skoldagen. (Jag tror det är bättre att ta simbudgeten utanför skolpengen).

Visa på X