Visst jag kan hålla med om att det kan vara bättre att göra en sak i taget. Dvs först förklara hur vi agerar i vår situation sedan bemöta argument som enligt min menig blir överdrivna eller osakliga. Men håller inte med om att det relativiserar i den ”diskussion” som pågår. För det pågår ju inte ett ärligt samtal om V-kandidaterna här på X. När politiska motståndare som Kristersson, SD-politiker mm passar på att utnyttja detta som slagträ o publicerar kommentarer om ”sanningskommission” ”hela V genomsyras” mm blir det rätt udda att inte säga något alls kring det tycker jag. Jag skulle ju säga att det väl som regel är vanligt att politiska partier vill för fram sitt perspektiv o påtala att det inte är så illa som politiska motståndare påstår? Om det är taktiskt bra vet jag inte, men tycker inte det automatiskt är att ”relativisera” Vad jag vet har ju exempelvis ingen av våra ledande företrädare tex gått ut i debatten o kommenterat SD-politikern o pedofilmisstankarna. Åkesson publicerar ändå en artikel om ”att det kan va vem som helst o dom finns överallt” vilket ju är helt sant det med, för övrigt. Jag tror, som jag skrev, att det finns specifika skäl till att just dessa ”kandidater” hittats i V, o jag tror att vi kommer kunna få ordning på det framåt. Det ska bli självklart att kamp för Palestina aldrig ska få bli en ursäkt för antisemitism, o i det arbetet har V ett ansvar, vi ska ta det och bli bättre. Vi har gjort ett stort jobb men vi behöver helt klart göra mer. Ingen med judisk identitet ska behöva utså detta i Sverige. Inte i skolan, på tunnelbanan eller i studentlivet. Men jag har svårt att tro att det arbetet gynnas av att av antisemitism utnyttjas av vissa politiska företrädare för att ge sig på andra grupper. Som tex Segerstedts institutet påvisat. Om V inte gjorde något åt situationen o skyllde allt på att andra är lika dåliga vore det illa, men det gör vi inte, tvärtom.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
4 har ingen sagt. 9 hade V funnit själva. Flera av dessa har inga uppdrag alls, o en del är i samma partiförening. Vissa har delat saker löpande en del för flera år sedan. Det är mycket illa och bra att Expressen granskar oss i V. Vi agerar löpande o framåt får vi se till att fler lokala föreningar granskar personerna som dom sätter på listorna. Även icke valbar plats. Det ska vi lösa. Är inte det bra?
Visa på X →@Limpan1974 @viktorbk Vad skulle innebära att vi inte relativiserade det enligt dig?
Visa på X →@Limpan1974 @viktorbk Okej hur menar du att det är relativiseringar att ta till dom starkaste medel vi har o utesluta personen? Till skillnad mot både SD o M som t.o.m. har befordrat personer som uttryckt liknande uppfattningar, dessa är kommunalråd o riksdagspolitiker.
Visa på X →@TereMotto Som får jobb ja
Visa på X →@tankefternu Hjälp!
Visa på X →?, Nooshis familj har ju exempelvis flytt från Irans regim så tycker det är olustigt att skoja om sådant. Om det va din tanke? Svenskt näringsliv, LO m.fl. är överens om att staten bör investera i infrastruktur mm, så kan vi få en växande ekonomi, inte genom utsmetade subventioner till arbetsgivare som anställer unga, där det mesta hamnar hos snabbmatskedjor som McDonald’s. Vi behöver dessutom se till att utbilda arbetskraft så företag kan anställa o växa. Idag är arbetsmarknadspolitiken obefintlig i jämförelse med hur den fungerat historiskt
Visa på X →@ZamirSimil @viktorbk Nej då skulle dom ju inte strukits? Om vi hade taktiken att ”blunda” så hade man inte åkt ut eller t.o.m. uteslutits för delningar på nätet.
Visa på X →Hur då öppna upp? Dom betalar ju in medlemsavgift via nätet som i dom flesta partier. Vi har inte ”öppnat upp”. Det är inte ”taktik” att föra fram vad V tycker i palestinafrågan. Tror dom flesta partier kan håll med om att man bara blir rätt göad om man lyckas få fler medlemmar. Om detta hade varit en ”taktik” att försöka värva den med motsatta värderingar till V, hade vi ju inte varit så tydliga som vi varit centralt. Visst måste vi se till att hela organisationen blir bättre på att förstå att alla som är engagerade i Palestinafrågan inte gör det utifrån ett vänsterperspektiv. Men vad jag vet har ingen av dessa kunnat påverka våra politiska prioriteringar. Tror inte heller dessa personer gått med i V pga dom tror vi håller med om deras delningar etc, utan pga vi är aktiva i Palestinafrågan. Mina föräldrar som bor i åmot tycker också det är hemskt med folkmordet som sker, gruppen som bryr sig o är engagerad i frågan är bred o dom allra flesta delar vänsterns övriga värderingar. Dom som inte gör det ska inte vara med i V och vi ska bli snabbare att identifiera dessa.
Visa på X →”jobbfrågan” är helt sekundär för C, den tjänar bara som argument för sänkta skatter, när försäkringar o arbetsrätt ska försämras, eller när avregleringar ska genomdrivas. Deras förslag är: ”gör som nu fast ännu mer” det är det bara den som är ideologiskt förblindad som kan tro på. https://www.di.se/debatt/sverige-fortjanar-en-regering-som-besegrar-arbetslosheten/
Visa på X →@cmuggla Toppen är det väl inte? Är det väl inte eftersom det handlar om kommunlistor där flera inte står på valbar plats. Att vi ser till att dom stryks från listorna är väl bra. Även om dom som inte är på valbar plats.
Visa på X →@sdkarlsson Oj! Har ej hört talas om det partiet? Vilka är det?
Visa på X →Med ”alla andra” menar du då promillepartiet som Expressen nu grundat genom sin sammanställning? Även om man ponerar en sammanslagning med tidigare fall blir nog inte ”alla” ändå. Resterande kvarvarande medlemmar, tusentals förtroendevalda, kandidater på valbara platser, distrikt osv, gör att vi kan utgå från att Nooshi valt rätt parti ändå tror jag 😊. Att folk går med i det partiet som är tydligast mot folkmordet i Palestina är inte så konstigt. Att en del av dessa visat sig agerat oacceptabelt o i motsättning till V:s värderingar och politik är illa. Vi agerar därför så snart vi uppmärksammats på det. Visst behöver vi se till att våra lokala strukturer snabbare identifierar och agerar vid sådana tillfällen. Det ska vi också bli. Men inflytandet från dessa personer från granskningen i vår partiorganisation som helhet måste ses som näst intill obefintligt. Hur kan det bli såhär då? Det som sker i Palestina är fruktansvärt och en del som tidigare inte varit så politiska blir det kanske det i ett sådant läge? Och man har misslyckats på en del ställen lokalt att sortera vilka som inte bara tycker ”Palestina” utan också är ”vänster”. På vissa ställen blir man nog mest glad att man får nån ny medlem alls o så länge personen inte är högt profilerad är man inte lika noggrann, o oavsett vad det gäller tycker folk generellt det är lite olustigt att konfrontera varandra. På många ställen får alla medlemmar som vill stå på listan. Och att granska sociala medier är det inte alla som gör, så det får vi bli bättre på och jag uppfattar det som att nästan ”alla” i partiet är överens om att vi behöver bli det. Till skillnad mot tex Tidö som verkar premiera sina TikTok-tokar, blir man ju inte kvar hos oss.
Visa på X →Grattis Sverige! Idag firar vi demokrati, fred, välfärd, jämställdhet och att Sverige har visat vägen för många andra i miljöarbetet. Men Sverige har också brister och måste bli bättre för alla. Detta fortsätter vi att arbeta för varje dag.

@mpawlo Du behöver inte oroa dig för det.
Visa på X →Åhå. Partier gör utspel om (helt tagna ur luften) försvarspolitiska frågor mitt i pågående försvarsberedning. Vad tycker vi om det? Nej, tycker vi. Bara nej.
Visa på X →@NilssonPM Vet inte vart guilt by association leder oss? Sd och M är i sällskap som största partier i många kommuner. Och andra typer av kombinationer.
Visa på X →@stakmaskin Nej hans metoder är inte jämförbara. Läs på igen.
Visa på X →@stakmaskin Inte alls jämförbart, läs igen vilka metoder Alina använder.
Visa på X →Fler fåglar som spanar från statyer idag. Statyer fyller alltså precis den funktion som de är byggda för: Erbjuda landningsplats för fåglar!




@gustave_gaudras @stakmaskin Tråkigt att du känner så. Det finns såklart väldigt många personer som inte ska sitta i underhållsprogram, från alla partier (behöver kanske inte påminna om senaste avhoppet) och sammanhang.
Visa på X →@stakmaskin Och gängkriminella ska såklart inte heller vara med i underhållningsprogram. Alla måste sluta vifta bort de stora problem som finns med Alina. Han är ett hot mot väldigt många.
Visa på X →Vi bygger statyer för att fåglarna ska ha någonstans att sitta. Berzelii park idag.


@Erik_Flyback Det finns jättemånga som inte är lämpliga för underhållningsprogram. Kanske du, med tanke på hur du skriver här?
Visa på X →@Erik_Flyback Det är jättemånga som inte lämpar sig för underhållningsprogram i alla möjliga partier och organisationer, tex Alina, som nu är den som är aktuell.
Visa på X →