Skriver med rd-kollegan Larry Söder en replik på Expressens ledarsida: ”Att människor ska kunna sälja sitt hem utan att bli överbeskattade av staten är ingen ”gåva till köttberget”, det är sunt förnuft, det är moral.” https://www.expressen.se/ledare/replik/reavinstskatten-ar-ett-hinder-for-rattvisa/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Sverige behöver inte mer avund och misstänksamhet. Vi behöver respekt för vanligt folks livsval och trygghet i att den som arbetat hårt inte straffas för det. https://www.expressen.se/ledare/replik/reavinstskatten-ar-ett-hinder-for-rattvisa/
Visa på X →@CVReimers @JohanssonHeino @timbro KD vill förbjuda burka - och står upp för sina ideal! Alltid spännande när liberaler visar omtanke och gör sig till uttolkare av våra ideal. Kristdemokraterna bildades för att försvara den människosyn som byggt västvärlden. Det fortsätter vi göra! https://www.dn.se/ledare/andreas-johansson-heino-kd-vill-forbjuda-burka-och-visar-hur-man-overgett-partiets-ideal/
Visa på X →Skriver i Expressen: Det är beklämmande att en imam ägnar sig åt att belacka Ebba Busch. https://www.expressen.se/debatt/debatt-i-sverige-moter-vi-folk-ansikte-mot-ansikte/
Visa på X →Det är varken liberalism eller individualism. Det är jämlikhetstanken mellan kvinnor och män i den kristna idétraditionen, den personalistiska människosynen och naturrätten som leder oss till försvaret av kvinnans rättigher, och synen på burka och niqab som moraliskt förkastligt.
Visa på X →Religionsfrihet är viktigt, men viktigare i det här fallet är att sätta stopp för det omänskliga kvinnoförtryck som burka och niqab innebär. Burkan förhindrar kvinnan att utvecklas i gemenskap med andra, och därmed förhindras hon att förverkliga sin potential som människa.
Visa på X →KD vill förbjuda burka - och står upp för sina ideal! Alltid spännande när liberaler visar omtanke och gör sig till uttolkare av våra ideal. Kristdemokraterna bildades för att försvara den människosyn som byggt västvärlden. Det fortsätter vi göra! https://www.dn.se/ledare/andreas-johansson-heino-kd-vill-forbjuda-burka-och-visar-hur-man-overgett-partiets-ideal/
Visa på X →DN attackerar politiska partier på ledarsidan och sedan får vi inte delge deras läsare svar. Jag fick nej trots anklagelser om övergivande av våra ideal. Moderata statsråd likaså i ett annat ämne. Hur var det med det fria ordet, @A_Sokolnicki?


Vacker morgon!

ETC driver en egen agenda. Nu väntar vi ivrigt på en förklaring på hur man kunde ”missa” relevanta fakta.
Visa på X →@ZettermanJacob @fredrikhardt 🕺🎉
Visa på X →@ZettermanJacob @fredrikhardt Vi läser fortfarande papperstidningar. 🤷🏼♂️
Visa på X →Vårdköerna minskar nu i Sverige. 🎉 ❌Magdalena Andersson (S) har felaktigt påstått att sjukvårdsköerna är de längsta någonsin. ❌Nooshi Dadgostar (v) sa att vi har 80 000 fler i vårdkö idag än när Ulf Kristersson blev statsminister. Det är falskt. @kdriks


Äntligen! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMvojx/presstraff-med-zelenskyj-och-kristersson
Visa på X →Demokratin monteras ned, hävdade miljöpartisten under gårdagens debatt om Public Service, och ville se mer pengar och färre begränsningar. Här ett kort utdrag av min replik.
Visa på X →Samhällsbyggnadskommittén hade en rad förslag kring hur vi kan förbättra bostadsmarknaden. Ett förslag är att man ska kunna sälja sin bostad utan reavinstbeskattning om man ägt bostaden mer än 16 år. Våra hem är inte en aktie.


Avskaffa reavinstskatten! Många som ägt sin bostad under lång tid i Stockholm upplever reavinstskatten som ett hinder mot att sälja en större bostad för att istället köpa eller hyra en mindre.


KD har förslag om en förbättrad bostadsmarknad, målet är ökad rörlighet. Man ska kunna sälja sin bostad utan reavinstbeskattning om man ägt bostaden mer än 16 år. Det gör det möjligt för familjer att förverkliga sin husdröm. Larry Söder intervjuades idag: https://www.sverigesradio.se/artikel/kd-avskaffa-reavinstskatten

KD: Avskaffa reavinstskatten - Ekot https://www.sverigesradio.se/artikel/kd-avskaffa-reavinstskatten
Visa på X →I går var det landsbygdsdebatt på Bokenäset. Spännande samtal om miljö, ekonomi, möjligheter, regelkrångel o CAP:en. Nu är det dags för en tur med tåget till Sth. God morgon önskar jag alla.


@JensOdlander Resonerade kring huruvida någon är kristen, ateist, jude, muslim, osv. Det ska på inte sätt tydas som att vi ska kringgå en stram migrationspolitik, som jag för övrigt argumenterat för sedan jag kom in i riksdagen 2018.
Visa på X →Samtidigt som @realDonaldTrump försöker tvinga på Ukraina Putins ”fred” så fortsätter Pingstkyrkan i Uddevalla att samla in o skicka material till Ukraina. Vill du stödja vårt Ukraina arbete kan ni: Swisha 123 049 95 33 Skriv Ukraina




@Materye1 Din iakttagelse är helt korrekt. Läser man svårare på mitt inlägg så översvämmar det av hat, antisemitism o allmän dumhet.
Visa på X →Det är inte Trump som avgör hur en fred skall se ut. Ryssland är en före detta stormakt som håller på med dötsryckningar. Efter kriget i Ukraina kommer troligtvis ytterligare ett ryskt inbördeskrig där olika delar på Kaukasus o Asien kommer vilja bli fria. https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/trump-putin-kommer-behalla-ukrainska-omraden/
Visa på X →Samtalade om politisk islam på kanalen Hot Spot.
Visa på X →