Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 732inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Eftersom vi också sänker skatter i årets budget tex matmomsen, för alla som tjänar under 50.000 mfl i vår budget, höjer vi andra skatter för att hålla skattenivån kvar på samma nivå som regeringen hade året innan. Dvs vi varken höjer eller sänker skattekvoten totalt jämfört med 2025.

Visa på X

En av de som tvingades in hade en sambo som skulle föda barn inom dagar. Vanligtvis hade han arbetat hemifrån med kvittning (han blir ju inte föräldraledig förrän barnet är fött) men nu tvingades han in.

Visa på Bluesky

På torsdag kommer Försvarsberedningen slutförhandla sin rapport, instängda hela dagen i ett mötesrum (tack och lov med fönster). Samma dag är båda försvarsministrarna med i frågestunden… Det är ju en lite speciell tajming.

Visa på Bluesky

På torsdag kommer Försvarsberedningen slutförhandla sin rapport, instängda hela dagen i ett mötesrum (tack och lov med fönster). Samma dag är båda försvarsministrarna med i frågestunden… Det är ju en lite speciell tajming.

Visa på X

Mycket bra. Expropriering måste kunna vara en möjlighet i dessa sammanhang. Flera partier har lyft liknande saker senaste tiden så denna utredning ser vi fram emot att få ta del av.

Visa på X

@RiktigaVanstern @dadgostarnooshi Dom flesta står ju på kommunala listor på icke valbar plats. Tror få partier lyckas kontrollera delningar mm, dessutom flera många år tillbaka i tiden. Men vi ska absolut bli bättre. Är inte det bra?

Visa på X

@swetorn @PerRosencrantz Det finns ju statistik som visar att skatteintäkterna inte minskat. Det är väl viktigast? Sverige ligger under EU-genomsnittet eftersom vi inte har någon egendomskatt alls. Så klart att man kan införa en miljardärskatt

Visa på X

@Greayer @PerRosencrantz Ja men vad är poängen med röd linje mot V o inte MP om skatterna är viktigast? Blir inte så grundat. Undrar ju jag då som inte jobbar med röda linjer mot nåt annat parti än SD. Men just nu är ju C minst i oppositionen så det löser sig säkert 😊

Visa på X

@Greayer @PerRosencrantz Trodde du skrev ”MP, C o S. S o C har ju inga som helst chanser att bilda styre själva.

Visa på X

@Greayer @PerRosencrantz Fast MP har ju högre skatter än V i sin budget. Så vad skulle skillnaden bli om du bytte ut våra partier gällande just skatterna?

Visa på X

@swetorn @PerRosencrantz Skatteuttaget har visat sig konstant o Norge så det fåtal som flyttat verkar ersättas av andra. Dessutom är det inte en identisk skatt som i Norge vi förordar.

Visa på X

@PerRosencrantz Fast V har i år i vår budget samma ”skattetryck”/skattenivå som ni i Tidö hade så sent som året innan. Så det är nog rätt långt till 70-talet ändå? Även om jag förstår att ni verkar tycka det blir bra TV att säga det.

Visa på X

@dadgostarnooshi ägde statsministern i agenda, som för övrigt verkar ha glömt att han just är statsminister och vevade på som om att han istället höll i roliga timmen på ett MUF-läger.

Visa på X