På torsdag kommer Försvarsberedningen slutförhandla sin rapport, instängda hela dagen i ett mötesrum (tack och lov med fönster). Samma dag är båda försvarsministrarna med i frågestunden… Det är ju en lite speciell tajming.


Vi sparar allt, även det som raderas.
På torsdag kommer Försvarsberedningen slutförhandla sin rapport, instängda hela dagen i ett mötesrum (tack och lov med fönster). Samma dag är båda försvarsministrarna med i frågestunden… Det är ju en lite speciell tajming.


Hepp. Fjärde mest aktiva riksdagspolitiker på Twitter (pga att många har lämnat såklart). Där ser man. https://www.gp.se/politik/darfor-ar-politiker-pa-x-eller-inte-musk-ar-en-enorm-hjalte.998b9ea8-222d-4dc2-a66a-b67cc7f0b71c


Mycket bra. Expropriering måste kunna vara en möjlighet i dessa sammanhang. Flera partier har lyft liknande saker senaste tiden så denna utredning ser vi fram emot att få ta del av.
Visa på X →@RiktigaVanstern @dadgostarnooshi Dom flesta står ju på kommunala listor på icke valbar plats. Tror få partier lyckas kontrollera delningar mm, dessutom flera många år tillbaka i tiden. Men vi ska absolut bli bättre. Är inte det bra?
Visa på X →@swetorn @PerRosencrantz Det finns ju statistik som visar att skatteintäkterna inte minskat. Det är väl viktigast? Sverige ligger under EU-genomsnittet eftersom vi inte har någon egendomskatt alls. Så klart att man kan införa en miljardärskatt
Visa på X →@Medvedor @hattmannen @dadgostarnooshi Nej M har kvar dom istället, dåligt!
Visa på X →@Greayer @PerRosencrantz Ja men vad är poängen med röd linje mot V o inte MP om skatterna är viktigast? Blir inte så grundat. Undrar ju jag då som inte jobbar med röda linjer mot nåt annat parti än SD. Men just nu är ju C minst i oppositionen så det löser sig säkert 😊
Visa på X →@Greayer @PerRosencrantz Trodde du skrev ”MP, C o S. S o C har ju inga som helst chanser att bilda styre själva.
Visa på X →@Greayer @PerRosencrantz Fast MP har ju högre skatter än V i sin budget. Så vad skulle skillnaden bli om du bytte ut våra partier gällande just skatterna?
Visa på X →@swetorn @PerRosencrantz Skatteuttaget har visat sig konstant o Norge så det fåtal som flyttat verkar ersättas av andra. Dessutom är det inte en identisk skatt som i Norge vi förordar.
Visa på X →@PerRosencrantz Fast V har i år i vår budget samma ”skattetryck”/skattenivå som ni i Tidö hade så sent som året innan. Så det är nog rätt långt till 70-talet ändå? Även om jag förstår att ni verkar tycka det blir bra TV att säga det.
Visa på X →@hattmannen @dadgostarnooshi 😂
Visa på X →@dadgostarnooshi ägde statsministern i agenda, som för övrigt verkar ha glömt att han just är statsminister och vevade på som om att han istället höll i roliga timmen på ett MUF-läger.
Visa på X →@adampahlmant @LasseSocker Nåja
Visa på X →@egyptenguiden Internet säger 1871! https://www.svensktidskrift.se/nar-sveriges-flagga-blev-svenskarnas/ Skorstenen finns nog kvar men öppna spisen i sammanbindningsbanan används inte.
Visa på X →@egyptenguiden Vet inte alls. Men det är inte osannolikt att det ”alltid” funnits en flagga på taket.
Visa på X →@LasseSocker Vi är nöjda med de inkluderande firanden som är nu, med bland annat medborgarskapsceremonier där vi hyllar Sveriges mångfald av olika människor! /inte längre så ung men iallafall vänstertjej
Visa på X →@MMWennberg @pavloscavelier @hejdejakob Två olika saker om man läser artikeln, rubriksättaren har blandat ihop. Praktik för universitetsexaminerade, förebyggande arbete mot hemmasittande.


@hejdejakob Två olika saker om man läser artikeln, rubriksättaren har blandat ihop. Praktik för universitetsexaminerade, förebyggande arbete mot hemmasittande.


Jobba, jobba, jo-obba!

@Limpan1974 @viktorbk Jag tycker det är svårt att förstå eftersom jag inte ursäktar beteendet med frågan om Israel o Palestina. Att konstatera att dessa personer har den frågan i botten när dom sprider tex antisemitiska föreställningar är ju själva kärnan i granskningen. Därför lyfte jag det.
Visa på X →@Mang3be @Gnetbert19 @RasmusJarlov Sedär, det är avgjort, ta tillbaka oss Danmark!!
Visa på X →Det är sällan man ser Moder Svea, som står på riksdagshusets tak, såhär rakt framifrån. Hon har en ganska bestämd blick. (Ja, bilden är lånad av Nato).

@KjellaG Vilka pratar du om? Och vad har det med V:s reformer för jobb att göra?
Visa på X →@Minette58 @SternStefan Tror du blandar ihop med SD?
Visa på X →