@nielspaarup Var tvungen att lägga med protokollet ifall folk tror att jag sluddrade fram frågan.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@laptop_allah Tack. Jobbar på. 🙏
Visa på X →@laptop_allah Jag hade inte replikrätt så detta var den ordväxling vi hade. 🤷🏻♀️
Visa på X →@carter_camper Thanks for everything you did for us in Leksand. Good luck with everything in the future. You and your family are always welcome back to Leksand! 💙
Visa på X →Chat Control är åter på bordet i EU. Regeringen säger åter ja till att förbjuda helkrypterade tjänster. Frågade i torsdags försvarsministern om Chat Control ökar eller minskar vår förmåga att försvara Sverige? Svaret blev att försvaret inte använder Chat Control. Va? Men? Hur?!

بازفعالسازی تحریمهای سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی گامی ضروری برای فروپاشی رژیم و بازگشت آزادی به مردم است. میدانم که مردم شریف و سختکوش در این مسیر نیز آسیب میبینند، اما امیدوارم این آخرین بار باشد که ناچار به پرداخت چنین بهای سنگینی میشوند.
Visa på X →Inget av det denna "imam" säger representerar den uppväxt jag fått. Tvärtom. Jag omgavs av starka kvinnor som aldrig skulle acceptera att behandlas som någons egendom. De var muslimer och stod upp för jämställdhet. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svensk-imam-i-kristianstad-i-predikan-sa-ska-du-sla-din-fru/
Visa på X →Moldavien väljer återigen friheten! Nu måste vi hjälpa dem att försvara sig mot Putin https://omni.se/a/vg0P3p
Visa på X →@moderatkarlsson Har du ens läst regeringens budget. De säger själva att de inte klarar något mål.


Säg en tid och en plats. Den debatten tar jag gärna. Så kan regeringen svara på varför man överger klimatmålen och vad det kommer kosta både för ekonomi och för kommande generationer.


@edvinalam Energimyndighetens statistik visar att en mycket stor andel (över hälften) är av okänt ursprung. Så hur garanterar ministern då att det inte är ryskt? https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiODhlN2IyNmUtMmQ4OC00MzFmLTlkZTEtMWNhZGNhZmFjNzkwIiwidCI6IjVjMTk0OGIzLWE5ODYtNDg1MC04M2YyLTQ2NTk2NWMzNmNhMSIsImMiOjh9
Visa på X →@MariaStenergard @Rosencrantz_J Kan du alltså redovisa ursprunget på all olja som importeras till Sverige? Det tar jag gärna en källa på. Samt en källa på att inget ryskt kommer via skuggflottan eller via Indien/Turkiet.
Visa på X →@Rosencrantz_J @MariaStenergard Utsläppen är högre nu än när ni tillträdde. Hur är det att ta sig närmare målen? Och som du vet finns fler fossila produkter än fossil gas. Spela inte dum.
Visa på X →@MariaStenergard Ni har aktivt ökat fossilt. (Som flödar in i EU från Putin). Höjd elskatt, slopad bilbonus, skatt på biogas mm mm. Låtit bioekonomiutredningen samla damm och när målen i ESR missas finns inget att flytta över till LULUCF även om ni lyckas förhandla om de delar som är orimliga.
Visa på X →@MariaStenergard Hade inte den här regeringen hellre valt fossilt från Putin än förnybart från Sverige hade vi dels haft ett mer lönsamt skogsbruk och dels hade vi inte haft lika stora krav på oss från EU. Släpp retoriken och kom in i matchen.
Visa på X →@CamillaWalterss @Centerpartiet Hade den här regeringen brytt som om skogsbruket hade man inte offrat dem på det sätt man nu gör för att få fortsätta köra fossilt. Skogsbruket sitter på lösningarna. Låt oss då använda dem!
Visa på X →#Ryssland agerar riktigt utmanande nu. Risken för att detta leder till allvarliga konsekvenser är uppenbara. Nu måste @NATO svara tydligt för att avskräcka Putin från fortsatta provokationer.
Visa på X →Det går faktiskt inte att nog betona hur allvarligt detta är. Första steget på Putins långa nedmontering av demokratin i Ryssland var att stoppa misshagliga politiska humorprogram på ryska TV-kanaler. https://www.cnn.com/2025/09/17/media/jimmy-kimmel-charlie-kirk-trump-fcc-brendan-carr?cid=ios_app
Visa på X →Apropå ingenting. Eller kanske allting. Mitt i den uppskruvade tid vi lever i så är jag glad att vi har röster som @aronverstandig. Som klarar att rikta rättfärdig kritik där den hör hemma, som orkar lyfta sig bakom enkla oneliners och ständigt påminna om det viktiga. Tack
Visa på X →Jag hoppas att ansvarsfulla ledare inte kallar människor som utnyttjar sin yttrande- och demonstrationsfrihet för ”#odjur” eller liknande. Det bidrar inte till att sansa någon debatt. Avhumanisera inte de som inte tycker som du.
Visa på X →ما تاریخ خود را مینویسیم؛ یاد ژینا مهسا امینی و همه قربانیان را با ادامه مبارزه زنده نگه میداریم. ♥️🤍💚
Visa på X →Världen är uppochner. Polsk Europaparlamentariker demonstrerar tillsammans med engelska nationalister. Samma nationalister som använde just polska arbetare som slagträ i debatten kring Brexit.
Visa på X →Bra att regeringen äntligen höjer stödet till Ukraina rejält, synd att vi inte ens nu når upp till en procent av BNP per år, utan bara drygt hälften av det. Varför vänta? Varför mindre andel per BNP än våra grannar? #SlavaUkraini https://tt.omni.se/sverige-utlovar-70-nya-miljarder-till-ukraina/a/3Mvzkq
Visa på X →När uteställen skenar och tillväxten sackar. Då är det dags för en ny regering! https://omni.se/a/63L510


Ulf Kristersson är den förste statsministern som ökar utsläppen i modern tid, men också den förste som lägger nota på 100 mdr på kommande generationer. @rickardnordin i #pldebstt
Visa på X →