@viktorbk Mobbing!
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@BjourneML Absolut
Visa på X →@brushandcolor Du har fel. Försvarspolitiken och budgeten måste ständigt förankras hos riksdagens partier för att hålla.
Visa på X →@viktorbk Haha jag läste bara rubriken pga budgetdebatt. Återkommer med mer genomtänkt input!
Visa på X →@viktorbk Äh det här är väl bara tillbaka till ruta ett, eller åtminstone 2019. När dom också ger besked kring hur deras statsministerkandidat ska kunna bli vald kan vi börja snacka steg.
Visa på X →Om man inte anger hur mycket MER som ska satsas än idag blir det ju svårt att begripa vad ”kravet” ger i mervärde för landsbygden
Visa på X →@KarlssonMax Hur definierar dom det? Statsbidragen fördels ju redan idag så att det hamnar på landsbygden. Vad består höjningen av?
Visa på X →@per_torstensson Vad vet duon det? Är du medlem?
Visa på X →@Anna1849 Inte jag i alla fall! Jag är megasmart
Visa på X →@Anna1849 Tog en cigg innan!
Visa på X →@hogerregeln Vågar du inte prata om Tidös utförsäkringar?
Visa på X →@Incaroads100 Det är dom säkert. Jag o V satsar på sjukförsäkringen.
Visa på X →@Mecklarn Röster? Vi har ju strukit dom.
Visa på X →@Geneza0b Googla så kan du mer än Oscar är mitt tips. O kom tillbaka sen
Visa på X →@SternStefan Dom släpper bara in gulliga o snälla vänsterpartister tror jag så det är lugnt!
Visa på X →Ja! Men det är enkelt att googla om hur den allmänna löneavgiften som infördes på 90-talet för att finansiera EU-avgiften har gått från att ligga på 1 procent som andel av den sociala avgiften, för att i dagsläget utgöra nästan 13 procent av den totala avgiften. Det är därför det inte finns pengar till höjda pensioner och sjukförsäkringen.
Visa på X →Det är inte så svårt, det är bara att jämföra hur mycket av dom sociala avgifterna som gick till löntagarnas försäkringar på 2000-talet o hur mycket som avsätts idag. Där är diffen dagens ”allmänna löneavgift” o det är över 250 miljarder årligen. Tidö har minskat avsättningarna rejält igen. S o MP gjorde inget åt det. Nu är det dags att garantera att mer av löntagarnas avsatta löneutrymme går tillbaka till löntagarna själva.
Visa på X →@magnussweden73 Oj vi har samma skattenivå som Tidö hade 2025.
Visa på X →@sweetcashstash Näää vi har bara hemmafester
Visa på X →Skandal! Oscar Sjöstedt SD verkar på riktigt inte begripa att en stor del av löntagarnas avstådda löneutrymme idag går rakt in i statskassan o att Tidö-styret i år försämrat sjukförsäkringen ytterligare genom att öka den sk ”allmänna löneavgiftens” andel av sociala avgifterna. Hade man inte valt att länsa löntagarnas avsättningar i åratal hade vi haft råd med en stark a-kassa, fullt fungerande sjukförsäkring och en pensionshöjning som ger tusenlappar. På 2000-talet innan försämringarna av sjukförsäkringen avsattes hundratals miljarder mer varje år till försäkringarna, nu är väljer Tidö att fortsätta att nalla från löntagarnas avsatta medel o därför utförsäkras människor igen. Den ”allmänna löneavgiften” ska inte sänkas för att ge tillbaka pengarna till arbetsgivarna som Oscar Sjöstedt just föreslog i en replik mot mig i dagens budgetdebatt, det är löntagarnas egna pengar och ska garantera starka försäkringar till den som arbetar, inte gå till arbetsgivarnas vinster eller för den delen för att politiker ska få ihop statsbudgeten efter skattesänkningar som gynnar den som redan har väldigt mycket, mest.
Visa på X →Wow Oscar Sjöstedt är antingen riktigt fräck eller så begriper han sig inte sig på att läsa egna budgettabellen. Han varnar för vänsterns förslag om investeringsmål på 1 procent i statsbudgeten o verkar inte begripa att hans EGET nuvarande underskott är många gånger större än det V föreslog.
Visa på X →You win some you loose some.
Visa på X →På vanliga arbetsplatser har man förhoppningsvis vikarier, men tyvärr är ju välfärden på många håll oerhört slimmad så många arbetar när de är sjuka. Men det är ju dåligt med busschaufförer med feber.
Visa på Bluesky →Ord, ord, ord. Försvarsberedningen, T minus 3 dagar. Vi kämpar på.

Ord, ord, ord. Försvarsberedningen, T minus 3 dagar. Vi kämpar på.
