”– Jag önskar att vi jobbar ännu mer förebyggande, … jag accepterat att man går fram med en tillfällig lag. Det är bara att konstatera att skjutningarna rusar ner i ålder. De som är kritiska får gärna komma med ett bättre förslag,” https://www.dn.se/sverige/stark-kd-kritik-mot-forslaget-om-13-aringar-i-fangelse-puckat/
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
💥 HISTORISK REGELFÖRENKLING — MINDRE KRÅNGEL, MER FRIHET! 💥 Regeringen – med KD i spetsen – genomför nu den största förenklingen av bygglovsregler på 15 år. Från 1/12 kan du UTAN BYGGLOV o utan anmälan: 🏡 Bygga Attefallshus • 30 kvm (detaljplan) • 50 kvm (utom detaljplan) 🏡 Bygga till huset – upp till 30 kvm 🏡 Ändra fasad, sätta solceller, inreda vinden 👉 Det här är skillnaden när Kristdemokraterna leder arbetet. Under S–MP ökade krånglet. Nu river vi hinder – inte husplaner. Väntas ge 40 % färre lovärenden. Ett enklare liv för Sveriges familjer. 💙🇸🇪

Fruktansvärt med ännu en nazistdemonstration. Detta är effekten av att polisen inte agerat när antisemitiska slagord skanderats under två års tid. Nazism och antisemitism hör inte hemma i Sverige!
Visa på X →Nazism och all form av våldsbejakande och demoniserande extremism är oacceptabel. Den hotar att slita isär den samhällsgemenskap vi har i Sverige och som grundar sig i värderingar som att älska vår granne: inte att skrämma, hota eller bekämpa. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nazistmanifestation-i-centrala-stockholm-cm9xr/
Visa på X →I agree!
Visa på X →Hmm if the US recognizes Crimea as Russian, the EU should recognize Kaliningrad as part of Lithuania/Poland and Alaska as Russian. @realDonaldTrump
Visa på X →Af tror att detta blir väldigt bra för KD i Uppsalaregionen. Paula är känd för att vara en duktig och påläst politiker. Hälsar henne välkommen till KD samtidigt som jag önskar henne lycka till i valet. https://www.expressen.se/nyheter/politik/paula-bieler-eriksson-gor-comeback-for-kd/?persona-id=b6e8f8f6-0152-4115-bcf1-904733f447a4&persona-id-trigger-questions=a31c017a-d2f0-486e-a01a-a2d228918b96&ab-test=teaser-triggers%3Atriggers
Visa på X →I dag är det seminarium och fiskedebatt i Uddevalla sen är det bara att kasta sig på tåget till Stockholm. I morgon är det rundvandring i riksdagen med ungdomar från YEPP sen är det bara att resa till Göteborg för ett möte om Ukraina - många mil på tåg blir det :-)
Visa på X →.@buschebba har representerat Sverige utomlands, pratat om vår försvarsindustri på ett trovärdigt sätt som väckt internationell uppmärksamhet. Då reduceras det till "show"? Har vi inte nog av misogyna & slängiga kommentarer i gammelmedia och i sossetrollkonton? Kvartal kan bättre

Att en miljöpartist ens har mage att uttala sig om höga elpriser när det i själva verket är mp:s havererade energipolitik som är grunden för det vi ser idag. Vi städar nu upp och tar ansvar. https://www.expressen.se/ekonomi/privatekonomi/harda-kritiken-efter-eljattarnas-prishojning/
Visa på X →Just nu pågår ett seminarium om statliga och kommunala flygplatser. KDs uppfattning är att staten behöver ta ett större ansvar för den viktiga nationella kollektivtrafik som flyget de facto är.




KD påverkar människors vardag Vi avskaffade fastighetsskatten Vi har sänkt bränslekostnaderna Vi sänker skatten på arbete O Nu kämpar vi för att avskaffa den orättvisa flyttskatten (reavinstbeskattningen) Bli medlem du också: https://kristdemokraterna.se/engagera-dig/ansok-om-medlemskap-i-kristdemokraterna


Pinsamt.
Visa på X →Jag glömmer inte. För tre år sedan anklagades vi för löftesbrott när vi lovat lägre priser på bensin & diesel. Idag är det mol tyst från S, C, V och Mp. 500 kr billigare för full tank, det gör skillnad.
Visa på X →Källa:

Elisabeth Thand Ringqvist lyckas inte tydligt ta avstånd från Socialdemokraternas trollkonton när hon får frågan idag. Min fråga: tar hon avstånd från Dambergs förminskande av sexistiska skämt som delats på S-ägda konton?
Visa på X →TV4 har avslöjat Socialdemokraterna. Med påhittade neutrala sajter döljer man avsändaren.


Fruktansvärt! Sverige måste agera avseende de återkommande angrepp som sker gentemot kristna i Nigeria, Sahel och den muslimska världen.
Visa på X →Börjat läsa @simonwestberg bok om konservatism. Är själv inte konservativ utan kristdemokrat vilket är en egen ideologi. Är dock nyfiken på hur konservativa uppfattar sig själva o världen. Hittills en intressant och välskriven bok.


DNs senaste ”avslöjande” är ytterligare ett lågvattenmärke. Andreas Norlén gör ett ett fantastiskt jobb som talman. Vi borde tacka talmannens fru för att hon utan ersättning hjälper till att representera Sverige.
Visa på X →This is not a peace plan This is an american betrayal Europe can't trust the USA as long as @realDonaldTrump is president! https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trump-satter-press-pa-zelenskyj-att-acceptera-fredsforslaget/
Visa på X →Lysande intervju med @Ebba i Canada! I tuffa tider behövs pålitliga partners, stark teknik och smarta beslut. Kanada och Sverige är två länder som vet värdet av innovation, säkerhet och frihet. 👉 Väljer man JAS Gripen - väljer man det bästa. 🇸🇪🤝🇨🇦 ✈️
Visa på X →Stämmer detta är det inget annat än ett förräderi ifrån USA och Trump. Europa måste ta ett större ansvar för att Ukraina skall kunna försvara sig. https://marcusoscarsson.se/just-nu-usa-staller-massiva-krav-pa-ukraina/?fbclid=IwdGRleAOLARdleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeRGedzSJOUoqrK2tvPewR91VuHMl0eumb4IuEVzjFMmK8EboIrmWzRe0BboQ_aem__IjtznXLoqZ9BZDscM-Cng
Visa på X →Ebba levererar! I Kanada använder hon hockeytermer: dags att spela powerplay, inte boxplay.
Visa på X →SUNT FÖRNUFT I KLIMATPOLITIKEN Fossilt kol är den stora klimatboven. Därför ska vi arbeta för kolkraftstullar på EU nivå. Sverige ligger långt långt framme och våra klimatmål ska inte skilja sig från de EU gemensamma. Bra rapport från KD!
