Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 607inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Momikas misstänkta mördare från Iran enligt detta. Va fint att tidöregeringen lagstiftat om att Iran i framtiden bara kan hota Sverige och så blir Momikas handling olaglig ¯\_(ツ)_/¯

Visa på X

@mattiasreporter Nej. Inga lagar. Vi är ju det parti - igen - som kämpat hårdast mot chat Control. Och inte vill begränsa rätten att tex elda koraner som Tidö gjorde.

Visa på X

@mattiasreporter Nu är vi ju ett av få partier kvar att stå upp för yttrandefriheten. Men det är inte yttrandefrihet att hota.

Visa på X

@hannastenegren Om vi pratar saklighet. Vilka uppgifter lägger du till grund för att det tar 13år från tillståndsansökan till driftstart av kärnkraft? Moderna verk i västvärlden visar ju på något helt annat.

Visa på X

Tänk att det är @Centerpartiet som är ENDA partiet (igen) som nämner företag eller småföretag som ska kunna anställa när partiledarna debatterar i @svt hur Sverige ska få jobb och tillväxt igen, tack @annakarin_hatt !

Visa på X

Tänker att det är fler än jag som idag reflekterar över en tidigare partiledares ord: När man går till val så säger man en sak innan valet, sen genomförs valet – så säger man en sak efter valet.

Visa på X

Ännu håller #vapenvilan. Må den få bli permanent. Må kvarvarande #gisslan bli fria. Må palestinierna som lidit så oändligt av kriget mellan Israel och Hamas nu få fullt humanitärt stöd av #FN och internationella humanitära organisationer. Hopp.

Visa på X

نمایش تازه‌ای از نظامی که حتی سقوط ارزش پولش را هم می‌خواهد با «مصوبه» جبران کند. ریال سال‌هاست به کاغذ بی‌ارزش بدل شده، اما حالا قرار است با حذف چند صفر، معجزه‌ای اقتصادی رقم بخورد! توهم بازگشت ثبات با دستوری از بالا، مثل باور به چوب جادویی هری پاتر است؛ کودکانه، خنده‌دار و در عین حال تراژیک. فساد ساختاری را نه با جوهر مصوبه، که تنها با فروپاشی نظام فاسدی می‌توان زدود که آن را زاییده است.

Visa på X

@PatrikDbaly Det är Sverige som land som röstar den 14 okt, inte partierna. Centerpartiet har meddelat i justitieutskottet att vi inte står bakom den linje som regeringen kommer rösta ja till, dvs ja till ChatControl.

Visa på X

Strong support for the people in #Georgia but no support for the #Government of #Georgia destroying the democracy by following #Russia

Visa på X

Signal säger det som Centerpartiet också säger. Vi säger nej till Chat Control, nej till att öppna dörren till massövervakning.

Visa på X

@PatrikDbaly Vill bara påpeka att jag (och C) alltså anser just att detta är ett hot mot yttrandefriheten.

Visa på X