En skandalös dom efter hissolyckan i Sundbyberg. Det finns ingen rättvisa för arbetare som går till jobbet på morgonen men sen inte kommer hem till familjen. Hur kan ingen vara ansvarig? Lagen måste skärpas.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@brushandcolor Oerhört många européer bor i Sverige utan att vara medborgare, men ja det vore bra om processen att bli medborgare blir enklare. Regeringen försvårade och förlängde precis den, vilket tvingar många att göra nya ansökningar.
Visa på X →@DerAmann Nej många länder behöver hjälpas åt såklart.
Visa på X →@HenrikSundstrom Man får välja helt själv! =)
Visa på X →@KBondergaard Nej.
Visa på X →@von_blandfersen @lindgren_p @viktorbk Spelar ingen roll.
Visa på X →@von_blandfersen @lindgren_p @viktorbk Men vilken tråkig ton!
Visa på X →Grattis på födelsedagen, Stig! Med önskan om ett snabbt fritagande från fångenskapen.
Visa på X →@lindgren_p @viktorbk Statsministern kan ju istället svara på frågor så slipper medierna wallraffa. Detta harv och den konstiga hanteringen som nu pågår skadar statsministerns förtroende. Vi får väl se hur detta manifesterar sig på valdagen.
Visa på X →Ett oerhört dåligt beslut för alla som vill flytta till eller behöver fly till Sverige. Att avskaffa permanenta uppehållstillstånd ger en större otrygghet. Detta måste förändras med en hy regering.
Visa på X →@LudvigBerke Ingen värld är bäst, men jag ser inga dramatiska problem i vår process. Om en lagändring är oerhört akut så löser vi det med snabbare hanteringar (se pandemin).
Visa på X →@LudvigBerke Det kan man, du målar upp problem som inte finns.
Visa på X →Försvarsberedningen, näst sista dagen. Det närmar sig. Några saker att lösa ut idag. (Och vi är absolut inte digitala, många papper är släpa runt på)

Försvarsberedningen, näst sista dagen. Det närmar sig. Några saker att lösa ut idag. (Och vi är absolut inte digitala, många papper är släpa runt på)

@KongSweden Har du anmält dig till talang?
Visa på X →@nyahamnen Trodde detta va min pappa

@viktorbk Man vill ju utnyttja antalet tecken
Visa på X →@Pedrito_Inzaghi 😂
Visa på X →@MortarionX @FrHaJo Menar inte du det?
Visa på X →@JTvill30 @FrHaJo ♥️
Visa på X →om V-kravet handlade om nej till C i regering hade Payam kanske haft en relevant spaning. Men V-kravet är ju inte det. Vår krav är ju V i regering om vårt stöd krävs. Det gör alltså varken från eller till för oss om S går fram själva, eller ihop med MP o C. Vi föredrar tvärtom att alla som behövs för majoritet sitter i regeringen. Pga mindre kaos.
Visa på X →Vilket brott mot dom liberala ”idealen”, höjd skatt på ISK, där går Liberalernas gräns!
Visa på X →@Greayer @IdaKarlbom @SMohamsson Just nu är ju C större dvs har fler mandat än MP i riksdagen. Eller kanske fattade dig fel
Visa på X →@Greayer @IdaKarlbom @SMohamsson Fattade 😊
Visa på X →Till skillnad mot C går vi bara framåt. Inte i cirklar. Att kräva regeringsinflytande med ett år kvar av mandatperioden är inte min grej. Nu har vi varit tydliga sen 2021. Så S vet vad som gäller. 2021 gick det inte heller att regera, S/MP-budgeten föll o ännu en regeringsbildning fick genomföras, pga C röstade ned sin egen statsministerkandidats budget, som dom själva dessutom förhandlat. Dvs det går inte att regera ett land på ett redigt sätt med 30 procent av väljarstödet. Det gick inte 2021/2022 o det går inte heller framåt. Dessutom måste man ju stå för det man sagt. Så är det bara. Vargen kommer är inget alternativ. Kongressbeslutet gäller. Vi blockerar inte C om dom behövs. Behövs V o C får C välja på att utlysa extra val efter att inte kunnat ingå i någon existerande majoritet, eller acceptera valresultatet o äta upp också den vänstra skon. Röstar fler V kan vi få en riktig vänsterregering.
Visa på X →