Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 583inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Blev intervjuad av @Riksstudios om min artikel i Second Opinion angående bl.a. dyr nätutbyggnad och att vi bör köra Öresundsverket tills att ny kärnkraft är på plats!

Visa på X

Samer (samt bussar, lantbruk och egen tröja) – vilken vecka! Det märks att valtemperaturen stiger. Så känns det nästan varje dag dessa tider, så ni kommer att få höra det fler gånger framöver. Sverigedemokraterna har länge drivit frågan om att reformera den så kallade rennäringslagen, vilken vi menar lägger en våt filt över den norra halvan av Sverige. Det gäller möjligheterna för alla svenskar att uppleva naturen, jakten och fisket i norra Sverige, men också förutsättningarna för satsningar inom viktiga näringar för Sveriges framtida ekonomi och tillväxt, såsom skogsbruk, gruvdrift och infrastruktur. Det finns dock ingen motsättning mellan att å ena sidan vara kritisk till rennäringslagen och att å andra sidan se samerna och deras kultur och språk, som en omistlig och skyddsvärd del av vårt land. Inte minst eftersom en mycket liten minoritet av svenska samer ens äger renar, och ytterligare en bråkdel av dessa har renskötsel som huvudsyssla. Det var en av anledningarna till att jag tidigare i veckan bjöd in till en paneldiskussion om samisk kultur och språk. Det blev en mycket intressant tillställning för min del och jag tror att både publik och paneldeltagare upplevde detsamma. Andra saker som har hänt i veckan är att jag tillsammans partiledarna i regeringen presenterade vår satsning på halverat pris för kollektivtrafiken i hela Sverige och att jag igår lanserade Sverigedemokraternas satsningar för ett starkt svenskt lantbruk. (Se gärna separata inlägg om dessa politiska satsningar för mer detaljer.) Som grädde på moset fick jag för första gången se den Sverigetröja som partiets kommunikationsavdelning har jobbat med. Kul! Den är väldigt snygg och jag kan skvallra om att den innehåller en massa små överraskningar som inte syns på just den här bilden. Jag önskar alla följare och sympatisörer en riktigt trevlig fortsatt helg!

Visa på X

Idag har jag presenterat den första delen av vårt landsbygdsprogram: Ett starkt svenskt jordbruk. Sverige har fantastiska möjligheter att öka vår primärproduktion, och det är något som Sverigedemokraterna vill ta tillvara. Vår självförsörjning och beredskap måste stärkas, inte minst med tanke på det osäkra läget i omvärlden. Ett starkt jordbruk är också en förutsättning för en levande landsbygd, fler svenska arbetstillfällen och högkvalitativ, närproducerad mat. Det är hög tid att vi ger de svenska bönderna rätt förutsättningar för att kunna skala upp produktionen. Det handlar om att minska regelkrånglet, skapa bättre möjligheter att komma in i branschen och att vi kraftigt stärker skyddet för den värdefulla åkermarken. Stort tack till Leif och alla andra på Troedstorp för att jag fick komma och besöka er idag.

Visa på X

Lyssnar på detta å fascineras över hur partiets två toppar inte vet vad de vill med Sverige om de får egen majoritet och kan göra vad de vill. De vet att de vill regera, men har ingen aning om vilka reformer de vill ha igenom! 🤡

Visa på X

Pandemier och lågkonjunktur kan man inprincip aldrig skylla på en sittande regering! Men detta..! Det här är 100 % Tidö-avtalets förtjänst!

Visa på X

Köra traktor och mata lamm… Fredagsmorgonen inleddes med ett besök hos en lantbrukare hemmavid. Jag fick inte bara köra traktor och mata lamm, utan bjöds även på en givande rundtur. Under besöket diskuterades den oro som finns över en politik som leder till ökade bränslepriser, tungrodd byråkrati och komplicerade tillståndsprocesser. Sverigedemokraternas linje är tydlig: vi kommer inte att gå med på en politik som innebär högre bränslepriser, och vi kommer att göra allt vi kan för att bekämpa onödig byråkrati. Vi stöttar svensk mat och svensk produktion från början till slut. Nu fortsätter dagen och fler spännande nyheter kommer inom kort. Återkommer!

Visa på X

Stämmer detta med helgövertid så har Migrationsverket direkt obstruerat regeringens målsättningar!

Visa på X

@Anna1849 Det ligger lite i ministrarnas uppdrag att vara sakliga och återhållsamma. Jag har ingen kritik utifrån detta. :)

Visa på X

@emmafastesson @johanssonmorgan Åhh, så sossigt att klippa ut en liten del och aldrig låta någon höra svaret på sedvanliga S-lögner 🥰

Visa på X

@mrpappok Det får vi se. Vi vet ju inte vem som har beslutat vad än. Först måste korten på bordet.

Visa på X