Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sveriges politiker,

arkiverade

Vi sparar allt, även det som raderas.

63 594inlägg arkiverade
Sök bland alla inlägg →

Senaste inlägg

Jag ger er, Sveriges statsminister. Vi minns Hedi Fried. Han har ryggrad som en trilobit, och uttalar allt med samma övertygelse. I september byter vi ut Kristersson.

Visa på X

När BBC ordnade en svensk valdebatt för sina 90 miljoner (!) tittare kom bl a frågan om vinstdrivande skolor upp. Jag sa bl a att vinstuttagen leder till betygsinflation, så att vi nu inte längre kan lita på betygssystemet. Förödande. Ingen bra kväll för högerpartierna…

Visa på X

Rättsväsendet kommer hantera situationen med riksdagsledamoten i enlighet med svensk lagstiftning. Han kommer om han döms få den påföljd som stipuleras. Han lämnar också sina uppdrag och detta blir exponerat för hans anhöriga och barn. Nog så. Jag förespråkar inte pöbel justice.

Visa på X

Grattis Mette Fredriksen till den nya regeringen i Danmark. I en orolig tid är vårt nära samarbete viktigare än någonsin – för trygghet, tillväxt & säkerhet i vår del av världen. Ser fram emot att fortsätta stärka samarbetet mellan våra länder och för ett starkt Norden.

Visa på X

@RolfFolkesson Jotack, bra. Hur är det själv? Antar att du sett att rapporten är gjord av forskare vid London School of Economics, Stockholms universitet och Göteborgs universitet. David Seim, som uttalar sig i inslaget, är professor i ekonomi.

Visa på X

Varför gör MUF en bild där det ska se ut som att Kristersson sprungit maran på en väldigt bra tid? Helt obegripligt, eller??

Visa på X

Dousa är statsråd med ansvar för utrikeshandel och bistånd. Hans resor är nästan uteslutande som denna. Jag förstår om han kampanjar för att ta över efter Kristersson vid en valförlust. Men fram till det borde han sköta sitt jobb istället.

Visa på X

En tydlig vattendelare: på vems sida står politiker? Hos vanligt folk, som betalar fast förlorar. Eller hos en liten grupp välbärgade, som åker snålskjuts på andra. S är hos den första. Och högern hos den andra. Såklart.

Visa på X

@stade_joel Verkligen inte. Ett erbjudande ministrar får när de är nytillträdda. Man väljer själv om man anser sig behöva det.

Visa på X

@MariannOlsen8 SFV och Regeringskansliets tjänstemän ska inte behöva sysselsätta sig med Birgitta Eds hobbies. Något som de flesta skulle anse är ganska självklart.

Visa på X

@MariannOlsen8 Läs hela artikeln, det handlar om mycket mer än ett hönshus som de förövrigt inte betalat förrän expressen började ställa frågor.

Visa på X

@BergPer94393 @Konservatist Mina taxiresor var det säkerhetsarrangemang Säpo och riksdagens säkerhetstjänst bedömde att jag skulle använda. Pga min hotbild.

Visa på X

@Konservatist Hade de varit socialdemokrater hade du inte kallat detta för nonsens. Statsförvaltningen ska inte behöva ägna sig åt Birgitta Eds hobbies.

Visa på X