Inte bara pengar och gåvor, utan även sociala påtryckningar kan vara svåra att stå emot. Det innebär en mycket stor påfrestning för kroppen att vara gravid - hormonellt, känslomässigt och fysiskt.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
3. Vill ni tillåta altruistiskt surrogatmödraskap? - Nej. Det kan så klart finnas enskilda kvinnor som av altruistiska skäl och helt frivilligt vill bli surrogatmamma åt en närstående, men vi menar att risken ändå är för stor att människor utnyttjas…
Visa på X →2. I dag finns ingen offentlig statistik på barn som kommer till Sverige via surrogat. Borde det? -Surrogatmödraskap borde inte förekomma. Samtidigt är det viktigt att vi kan följa hur barns intressen och rättigheter tas tillvar. Därför kan det finnas behov av statistik.
Visa på X →När Expressen frågar riksdagspartierna om surrogatmödraskap blir skillnaderna tydliga. Liberalerna, Centerpartiet och Moderaterna vill tillåta surrogatmödraskap. Kristdemokraterna säger nej till surrogatmödraskap. Så här svarade jag för partiets räkning ➡️

@alicemedce Jag var väldigt ofta i DDR som barn. Det gjorde att jag som arbetarunge aldrig någonsin var intresserade av socialism oavsett hur den paketeras.
Visa på X →Ryssland har stora problem!
Visa på X →@rektorhamid Sant men dom gör just nu allt dom kan för att distansera sig ifrån Iran och Ryssland. Hur Syrien lyckas framöver det vet vi inte än. Vad vi vet är att det är väldigt laddat inne i landet och att minoriteterna är djupt bekymrade.
Visa på X →@Benjamin1573912 Sant, men som uppenbarligen gör det han kan för att ta sig bort ifrån mullorna och Hamas/Hizbollah inflytande. Frågan är när det palestinska folket skall inse att man satsade på fel häst när man valde krig med Israel och allierade sig med Ryssland och Iran.
Visa på X →@daniel_stahre Till skillnad för dig som hyllar terrorister så gillar jag demokrati o frihet. Därför bra att ondskans axelmakter faller samman en efter en. När dessa stater som både skyddar och finansierar terrorister förändras kommer världen bli säkrare.
Visa på X →Hams föll Hizbollah föll Syrien föll Venezuela föll Iran håller på att falla Sakta men säkert faller ondskans axelmakter samman och Ryssland står allt mer ensamma. Om Europa bara fortsätter att stödja Ukraina så kommer även Putin att falla! Alla människor har rätt till frihet!
Visa på X →@peterkarlberg @rapport @Iran @Israel @svtnyheter Så du menar att det är ett problem att demokratiskt valda politiker träffar politiker o intresse organisationer i andra länder? Som sagt jag var där, många andra politiker från EU o Sverige var där men det är inte samma sak som illegitim påverkan.
Visa på X →@peterkarlberg @rapport @Iran @Israel @svtnyheter Var du o besökte Maidam? Själv var jag där under 8 dagar. Håller inte med om din verklighetsbeskrivning.
Visa på X →@AgnesWold Nej inte ett ord - pinsamt!
Visa på X →@peterkarlberg @rapport @Iran @Israel @svtnyheter Följer olika media samt personer från Mellanöstern. Den bild jag får i min bubbla är att det är avsevärt mycket större än det som framgår hos SVT o ST. Dock alltid svårt att bedöma på avstånd. Var själv med på Maidam i Ukraina även då ”missade” SVT/SR vad som faktiskt hände.
Visa på X →Pinsamt @rapport när tänker ni upplysa svenska folket om att det pågår en revolution i @Iran? Eller är det så illa att om det inte handlar om judar o @Israel så är det ingen nyhet? @svtnyheter
Visa på X →Mäns våld mot kvinnor kan aldrig accepteras. Under julhelgen har vi alla skakats av de fasansfulla och vedervärdiga attackerna mot kvinnor som kostat dem livet. En värdig manifestation idag där politiken står samlad och där samhället står enade. Det räcker nu.






Jag fördömer kraftfullt de hot och uppmaningar till våld som riktas mot den kaldeiska patriarken, kardinal Louis Sako. Jag uppmanar Iraks myndigheter att omedelbart agera för att säkerställa patriarkens säkerhet och skydd från hot och förföljelse. EU och omvärlden måste agera till stöd för patriarken!
Visa på X →Tystnaden är öronbedövande!
Visa på X →De som följer mig vet att jag vid flera tillfällen sagt att Iran kommer förändras. Fyra skäl för detta: - en ung befolkning - ungdomarna är trötta på en extrem form av islam - allt fler blir kristna - regeringen har misslyckats med allt Hoppas förändringen sker utan blod!
Visa på X →När man ser kommentarerna i denna tråd kan jag inte sluta att fundera över vart alla galningar kommer ifrån? Inte ens på nyår klarar dom av att uppträda normalt ;-)
Visa på X →Ett på många sätt tungt år går nu mot sitt slut. Ett år som präglats av krig och oroligheter. Vi har också sett hur gängkriminalitet och våld drabbat oss Jag hoppas att vi under 2026 kommer att arbeta tillsammans för att skapa ett tryggare Sverige! Gott Nytt År!
Visa på X →Delar denna uppfattning till fullo. Ryssland är påväg att kollapsa det enda vi behöver göra är att fortsätta stötta Ukraina o rusta upp EU/NATOs gräns mot Ryssland/Belarus.
Visa på X →Kristdemokraterna har lagt fram ett nytt förslag riksdagen som behandlas under våren 2026, och förslaget syftar till att riva upp den nya könstillhörighetslagen.
Visa på X →De andra partierna har gjort det fritt fram att byta kön juridiskt, även om man inte lider av könsdysfori. Det tas inte heller någon hänsyn till hur länge någon har sagt sig tillhöra motsatt kön.
Visa på X →KD och SD var de enda partierna som röstade nej till nya könstillhörighetslagen. Fler partier behöver förstå att den nya könstillhörighetslagen var ett misstag.
Visa på X →