@Mathiasis @FMannerheim Svårt att veta. Men kan i alla fall säga att vi drog bort mycket pengar från Skolverket i årets budget för att vi anser att de måste tvingas prioritera.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@nimtoft40655 Sverige har inte fler lågtpresterande elever än andra länder. Men vi utesluter 16 procent från vidare studier. Övriga OECD ligger runt 5 procent. Jag påstår inte att eleven ska läsa avancerat matematik. Men frisör och murare kanske?
Visa på X →@segerfeldt @shpetter Sjukt att säga att det är olyckligt att USA vann över USSR!!
Visa på X →@SigneKrantz @hyfsatliberal
Visa på X →@viktorbk Det är väl du som lider av självbedrägeri när du vill ha ett annat svar?
Visa på X →Varför fortsätter regeringen underminera Skånes möjligheter? Västkustbanan pausas i utkastet till ny infrastrukturplan och färdigbyggandet av södra stambanan ligger också långt ute i framtiden. Men Stockholms bansatsningar finns det pengar till ¯\_(ツ)_/¯

@MathiasSundin Uhhhh Paaruptestet
Visa på X →@ElisabethSvan Kan du förklara vilket lag det är? Tidölaget har ju ökat arbetslösheten och sänkt tillväxten.
Visa på X →@Sakine @ewutek2 https://www.aftonbladet.se/debatt/a/jPgxko/sta-bakom-rattsstaten--eller-lamna-centern och när frun kom fram skrev jag följande :)
Visa på X →@Karin_Pihl Sjukt att medier fokuserar på den frågan ändå.
Visa på X →Stort tack till valberedningen för förtroendet att föreslå mig som @Centerpartiet's nästa partiordförande. Jag vill göra centerrörelsen starkare än någonsin och vinna val - tillsammans. Sverige behöver mer grön liberalism – och det är Centerpartiet redo att leverera.

Pratade med journalist. Hon använde AI till transkribering av intervjuer. Men inte med mig. För AIn förstår mig inte. Sen hörde jag från annat håll att vissa i riksdagen tror jag pratar danska när jag pratar svenska. Min integrationsresa fortfarande har nog lite kvar…
Visa på X →En påminnelse om att Sverige har 20 000 elever varje år som inte klarar skolan. Varken skoluniformer eller borttaget elevinflytande ändrar på det. Fler behöriga lärare och borttagen godkäntgräns gör. Den som prioriterar det första bryr sig inte om eleverna.
Visa på X →Hej sossar. Kan ni inte skärpa er lite? Typ fokusera på regeringens misslyckanden kring arbetslöshet, företagande, skolan, klimatet, landsbygden etc? Och sluta klaga på att statsministerns dotter har kompisar på besök och att en minister är rädd för att få zikavirus?
Visa på X →Istället för att leverera skyndar ägarna sig att plocka ut pengar innan skolan stängs. Svinigt beteende. - Böter och inte bara viten behövs! - Eleverna borde kompenseras för den undervisning de har gått miste om. Men regeringen vill inte det. https://www.gp.se/nyheter/goteborg/eleverna-fick-for-fa-undervisningstimmar-agaren-plockade-ut-10-miljoner-i-vinst.f6576bb8-834c-4e15-9785-e6de0b5f8f2c
Visa på X →I fixed it for you @liberalerna

@inashmdn Och exemplen på detta är?
Visa på X →”Liberalerna” vill ha teknisk osäker åldersgräns för porr och sociala medier. Men barnen ska absolut inte få lära sig om digital kompetens i skolan. Det är faktiskt riktigt dumt.

Dear Masih, I’m deeply heartened to hear that justice has finally been served, and that the agents of the Islamic Republic have received the prison sentences they deserve. Stay steadfast — the road to freedom is long, but Rome wasn’t built in a day. It is in moments of hardship that true character reveals itself. Thank you for being the brave and inspiring person you are — your courage continues to light the path for so many. مسیح عزیز، از صمیم قلب خوشحال شدم که عدالت سرانجام اجرا شده و مأموران جمهوری اسلامی به مجازات شایستهی خود رسیدهاند. استوار بمان — راه آزادی طولانی است، اما رم در یک روز ساخته نشد. در لحظات دشوار است که شخصیت واقعی انسانها آشکار میشود. سپاسگزارم که چنین انسان شجاع و الهامبخشی هستی؛ شجاعت تو همچنان راه را برای بسیاری روشن میکند. @AlinejadMasih
Visa på X →I min värld är de 500 000 arbetslösa (kraftigt upp under denna regering) ett större problem för Ulf Kristersson än att hans familj använder residens för orustat fester
Visa på X →Stor seger för liberalerna i 🇳🇱! Gröna liberala D66 största parti, högerextrema PVV backar kraftigt och högerpopulister minskar sammmantaget, med mittenpartierna stärks. Ger hopp om vändpunkt
Visa på X →Liberalerna vägrar införa: Gemensamt skolval. Slopad kötid. Offentlighetsprincipen för friskolor. Reglering av klasstorlekar. Differentierad skolpeng. Mer pengar till skolan. För att L vägrar samarbeta med andra än Tidö. Då är man inget skolparti. https://www.vilarare.se/nyheter/vi-larare-debatt/liberalerna-har-gett-upp-som-skolparti/

Liberalerna föreslår att elever bland annat ska plocka skräp för att få ordning och reda i klassrummen. Vi har andra förslag. Take notes 📝


لحظهای ناب از شادی؛ نوری کوتاه در دل تاریکی. دمی که دغدغههای روزمره رنگ میبازند و نسیم امید به آیندهای دیگر در هوا جاری میشود. لحظهای که آرزو دارم بارها و بارها بازگردد.
Visa på X →@hyfsatliberal @ghellersahlgren @Anton_Holmlund ”Så klart” Ni var ändå med och släppa fram S 2022.
Visa på X →