Det är välkommet att regeringen äntligen går vidare med att donera JAS-Gripen till Ukraina. Centerpartiet har länge drivit på för ett starkt och långsiktigt stöd till Ukraina och vi hade gärna sett att detta skedde tidigare under mandatperioden.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@johandagoose @Emillion89 @TamotFelix @moderaterna @Centerpartiet @SnilletJohan @johanwicklen @jerkelina6 Ni får nöja er med mina egna motioner:)
Visa på X →@HannesSnabb @dahbjo Jag tänker igen påpeka att du ljög i din post. Tills du erkänner att det som står inte är sant kommer jag inte svara på annat.
Visa på X →@thelemoncurd Utöver att Hannes ljuger om vad som står i S artikeln (S tänker inte rösta nej till läroplanerna) måste jag kopplat till flum fråga om du anser att Singapore och Estland är flum. För de har ju en strategisk tanke kring AI istället för att låta alla elever leka fritt som ni gör.
Visa på X →@dahbjo Men @HannesSnabb ljuger ju. S tänker inte rösta nej till läroplanerna. ”Vi anser att riksdagen ska säga nej till de delar av propositionen som försvagar skolans gemensamma ansvar för sexualitet, samtycke, relationer och arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck.” Delarna…
Visa på X →@davlin82 Men sluta ljuga! Vi satsar mycket mer på lärare än ni! AI är redan i skolan. Bara en folkpartist är dum nog att göra som Björklund och inte se till att införa det under ordnade förutsättningar som tex Estland och Singapore gör - som har bättre skolresultat än Sverige. Se video.
Visa på X →@thelemoncurd Men @lindajerneck ljuger ju! Det här är vad som kommer upp. AI är redan i skolan. Bara en folkpartist är dum nog att göra som Björklund och inte se till att införa det under ordnade förutsättningar som tex Estland och Singapore gör - som har bättre skolresultat än Sverige
Visa på X →Så himla gott att höra att den försvunne #2åringen är återfunnen, vid liv. Jättestort TACK till ALLA som hjälpte till att leta honom . Tänker på familjen och alla nära som kan pusta ut. #Nyåker
Visa på X →@SternStefan @DNDebatt Tycker du att det är rimligt att SD ska ha finansministerposten eller utrikesminister, eller justitieminister för den delen, i nästa regering? Just asking.
Visa på X →Inte för att en utrikesminister från SD som drivit Swexit skulle vara så mycket bättre.
Visa på X →Såsom statsfinanserna sett ut på sistone, med snabbt växande underskott efter SD-krav, parallellt med högre arbetslöshet, finns all anledning att frukta en finansminister från SD, det som Åkesson nu kräver i @sr_ekot . Då kan slussarna öppnas helt för underskott.
Visa på X →Som hur skolan ser ut, skoluniformer och att barn ska sopa skolgården…
Visa på X →Rimligaste militära attacken nånsin. Otroligt bra av Ukraina!
Visa på X →Att Moderaternas krypande för SD är dåligt för Sverige visste vi. Att vi ska bli dåliga i magen över det också är ändå något nytt. Och Moderaterna får ju vara tydliga med om de tänker kräva en magsjuk människa in och smitta alla andra i kammaren!

تا زمانی که سرنوشت خود را خودمان شکل ندهیم، دیگران این حق را برای خود قائل میشوند که آن را بهجای ما شکل دهند. اینکه جمهوری اسلامی هنوز بر سر قدرت است، تقصیر خود ماست. اما هنوز برای برخاستن و بهدست گرفتن آیندهمان دیر نشده است.

@nikahang And none of the outside Iranian media covers.
Visa på X →@tparsi How much do you get from the Islamic Republic? Does it bother you at all that these money are colored red by the blood of your Iranian brother and sisters?
Visa på X →این ساختار فاقد مشروعیت است و باید برچیده شود.

Väldigt lågt av statsministern att i #pldebatt återupprepa ”om riksdagen väljer att jobba i sommar”. Han vet ju att riksdagen löst datum för att processa att regeringen är så sena med sina propositioner. Inte klarat Riksdagsordningens tidsgränser.
Visa på X →ALLA scenarion. ALLA scenarion för mer energi har mest ny landbaserad vindkraft. Oavsett hur mycket kärnkraft som ska byggas. Nu säger Åkesson att det finns FÖR MYCKET vindkraft. Det anti-intellektuellt och helt enkelt fel och populism.


Om regeringen hade sett energi som en säkerhetsfråga som Ebba Busch vill så hade man gjort sig av med det fossila för länge sedan… #svtagenda


Jimmie missar ju helt att det starkaste svenska intresset är att bli av med det fossila. För vi kan producera både förnybara drivmedel och el här. Och slippa importera dyr olja.


Tänk om vi kunde komma förbi debatten om nedlagd kärnkraft. Men har man inga svar som i fallet med Kristersson så hamnar man där. Dels hade reaktorerna varit nedlagda nu oavsett enligt Vattenfall och dels var det inte ett politiskt beslut enligt styrelseordföranden.




Komiskt att Kristersson säger att målet ska vara att bli helt fossiloberoende med tanke på att de stivt röstat emot det förslaget och bara vill ha mål för elsystemet. 🤷♂️


Sverigedemokraterna har nu sett till att kvittningssystemet i praktiken har fallit. Det är allvarligt. Kvittningen finns för att politiker ska kunna möta väljare, media och representera Sverige utomlands även på dagar när det är votering. Det finns för att omröstningar ska bli rättvisa och spegla den verkliga fördelningen i riksdagen även när en ledamot inte kan vara där. När det sätts ur spel påverkas hela det parlamentariska arbetet. Svergiedemokraterna har medvetet brutit mot en grundläggande överenskommelse. Det är att manipulera utfallet i riksdagen. Så agerar man inte om man tar demokratin på allvar. Men ansvaret ligger också på Ulf Kristersson. Som statsminister måste han säkerställa att hans regeringsunderlag följer spelreglerna. När det inte sker riskerar förtroendet för riksdagen att skadas.
Visa på X →