What is happening is akin to an invasion of men of fighting age, and it is socialists and liberals who bear responsibility for the madness.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Under maj behövde inte en enda mamma vakna till att hennes son har skjutits till döds av gängen. Det är bra.
Visa på X →Maj månad var den andra kalendermånaden i år utan en dödsskjutning. Den första månaden var januari, innan det hade någon dött i gängvåldet varje månad i åtta år. Vår kriminalpolitik gör skillnad.
Visa på X →Ping @svtnyheter
Visa på X →Det finns bara ett sätt att förhindra att människor dör på Medelhavet i försök att ta sig illegalt till EU och det är att stoppa vartenda båt och skicka dem tillbaka. Ingen som tar sig till EU olagligt ska få uppehållstillstånd.

Today I left the Black Sea Security forum in #Odesa. A great event with old acquaintances but also a chance to connect with new friends. This time I also had the opportunity to eat lunch with HRH Prince @PahlaviReza, who could deepen his path to make #Iran a Democracy.

Jag hörde en av de partilösa riksdagsledamöterna, de så kallade ”vildarna”, säga i Politikbyrån den 27 maj att SD:s ledamöter varje tisdag får instruktioner om hur de ska rösta i kammaren. För det första är det inte helt sant. Men ja, alla ledamöter i alla riksdagspartier behöver veta hur deras partikollegor har röstat i olika utskott för att kunna följa upp detta i kammaren. Vad är problemet? Det är så man får igenom lagstiftning och kan hålla löften till väljarna. Alternativet är att ledamöterna inte följer upp partiets politik. Då skulle vi inte kunna genomföra det vi har lovat väljarna. Det är det här vissa inte förstår. Jag sitter inte i riksdagen för att bara tycka till. Jag är där för att leverera och se till att Sverigedemokraterna genomför sin politik. Som företrädare för ett parti kan man delta i debatten men man är ingen fri debattör. Jag och alla andra i riksdagen, förutom de partilösa, har ett ansvar inför väljarna att leverera den politik som vårt parti har lovat. Då måste man få information om hur ens partikollegor har röstat i utskotten och trycka på rätt knapp i kammaren så att en majoritet skapas för vissa lagförslag. Om alla skulle börja fatta beslut i kammaren efter eget tycke skulle inget parti kunna lova någonting. Man skulle inte veta hur partiets ledamöter kommer att rösta. Det skulle innebära att väljarna inte vet vad de får för sin röst, eftersom ledamöterna inte följer den politik som partiet har gått till val på. Regeringen skulle inte heller kunna bedöma om olika förslag faktiskt har stöd av en majoritet. Regeringskansliet skulle ta fram propositioner, ett arbete som kräver resurser, bara för att de gång på gång skulle riskera att röstas ned. Det här är grundläggande kunskaper om parlamentarism. Det är chockerande att någon kan ha suttit i riksdagen en hel mandatperiod utan att förstå detta. Det är kanske inte heller så konstigt att personen har hamnat i konflikt med sitt parti och blivit partilös. När det gäller de partilösa intalar de sig att de representerar ”folket”, samtidigt som de plockar ut över 80 000 kronor i månaden. Men det var inte folket som kampanjade för att de skulle komma in i riksdagen. Det var partimedlemmar som arbetade för partiets politik. Väljarna eller folket röstade dessutom på ett visst parti som den partilöse ledamoten då representerade. Den som blir partilös och ändå sitter kvar sviker de partimedlemmar som på sin fritid kampanjade för partiet och de väljare som trodde att de skulle få den politik som partiet hade lovat. Det är inget annat än ett svek mot de som sätter sin tillit till demokratin, hur mycket man än skönmålar det.
Visa på X →@johanssonmorgan Jag vet inte vad som är mest skrämmande, att du är nöjd över er politik, eller att du inte förstår hur illa ställt det är med er verklighetsuppfattning.
Visa på X →Full fart både i Riksdagen och hemma i Halland den här veckan: Veckan startade på måndag med debatt om differentierad alkoholskatt. Små producenter kommer nu få skattelättnader, vilket gör det lättare för dem expandera och nyanställa. Utöver gruppmöte och dubbla utskottsmöten har jag också suttit i möte med Ukrainas ambassadör, samt träffat Sveriges bryggerier på ett möte med rundvandring på Carnegibryggeriet. Hemma i Halland var jag först nere i Halmstad på tillväxtlunch med Svenskt Näringsliv. Sedan stod jag och lokal partivänner på torgmarknaden i Varberg, innan veckans politiska gärning avslutades med en flygbladsutdelning. Imorgon bär det av tillbaka till Stockholm igen.

@Johan_Gillman Snart i SAOL.
Visa på X →Mångkulturen visar sig åter från sin absolut bästa sida. Jag undrar om ni som har fört och förespråkat denna politik förstår att det är er fel och att det kommer att bli betydligt värre om ingenting drastiskt görs.
Visa på X →Amanda, Lind säger att hon vill förbjuda privatjet! Hur många i Sverige använder detta? Hur stor andel av flygets totala utsläpp kommer från privatjet? Under en halv procent lär det vara! Känns som ultrapopulism i mina öron.
Visa på X →https://open.spotify.com/album/4I1YU9yFZ7OIczgkY2oo03?si=NTzE-aZTST22EiPU9_eGoQ
Visa på X →@_HansH__ Bara att kräkas. Detta är vidrigt.
Visa på X →Att detta inte har uppmärksammats mer är en skandal. Medlöparen Jan Björklund, Socialdemokraternas kommunalråd i Helsingborg, poserar alltså här tillsammans med islamister och bredvid bilder på automatvapen och där Israel är utraderat. Vilket ärkesvin.
Visa på X →@AMorrovatian Det finns ingen majoritet i riksdagen för att avskaffa lagen. Inget annat parti är villigt att göra detta. Däremot bör det vara möjligt att förändra lagen så att även svenskar inkluderas, vilket är det minsta vi kan göra.
Visa på X →”Knolla din mamma”, när Socialdemokraterna får bestämma.
Visa på X →Jag förstår verkligen att man lämnar @Byggnads när man ratar svenska jobb och blir en megafon för Sveriges mest arbetarfientliga parti . @miljopartiet .


@AllardKlipp Haha, nej. Du verkar inte förstå att för att påverka i riksdagen är man tvungen att samarbeta med andra, vad man än tycker om dem. Små förändringar är bättre än inga alls. Du kanske ska läsa på hur den representativa demokratin fungerar.
Visa på X →Mitt anförande från slutet av april gällande regeringens proposition 2025/26:146, som bland annat begränsar utländska studenters tillgång till den svenska arbetsmarknaden: ”Regeringen föreslår att möjligheten att arbeta när man har uppehållstillstånd för studier begränsas. Utgångspunkten är EU:s miniminivå på 15 timmar per vecka under terminerna. Syftet är att stävja fusk och missbruk. Det ska inte ses som ett förbud mot att utländska studenter arbetar. Det ska ses som en markering att studier ska vara huvudsyssla. Det innebär att tillgången till arbetsmarknaden måste vara begränsad för utländska studenter. Ett uppehållstillstånd för studier ska handla om studier. Det är tråkigt att detta inte varit självklart för vissa utländska studenter som kommit till Sverige, men nu ser vi till att det framgår att så är fallet.” Hela debatten kan ni se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/battre-migrationsrattsliga-regler-for-forskare-och_hd01sfu23/
Visa på X →Visst är det så. Henry Nowak var ett offer för rasism, den rasism mot vita européer som socialister och liberaler har släppt lös i Europa. En skandal utan dess like.
Visa på X →Bra dag på Varbergs torg, med mycket folk i omlopp. Fika, flygblad och presentartiklar delades ut. De nya SD-snusdosorna var särskilt populära.

Yesterday I visited @BPMPCStrand in Chișinău. Moldova's only prestressed strand producer. Built in 2023. Exporting to 15 European markets. Solar-powered. EBRD-backed. Moldova isn't waiting for EU accession to become part of European infrastructure. It already is. More cooperation ahead. 🇲🇩🇸🇪


https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8p9L3w/analys-centerpartiet-narmar-sig-socialdemokraterna C har en och bara en princip kvar: Att dom inte gillar SD. Varför någon ska rösta på dem istället för S, V eller MP är oklart. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: C är Sveriges mest meningslösa parti.
Visa på X →Ähhh.. sänkt reduktionsplikt hade inte hjälpt. Brödtexten säger inte det rubriken skriker ut dessutom. Vi var på studiebesök hos Scania. Vi var en del som försökte varna för Scanias alltför högflygande planer, men lyssnade någon? icke.
Visa på X →