Ställ in. Lägg ner. Avsluta. Dödförklara. Avsluta. Avliva. Nästa steg i digitala nationella proven ställs nu in. Detta kommer aldrig funka innan vi ändå ska ha ett nytt system! https://www.skolverket.se/om-skolverket/nyheter-och-pressmeddelanden/nyheter/nyheter/2025-11-12-nationella-proven-i-svenskamnena-och-engelska-i-gymnasieskolan-genomfors-med-ersattningsprov
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
بالاخره! مسجد امام علی در استکهلم از دریافت کمک مالی دولت سوئد محروم شد. سالها این مسجد به پایگاهی برای فعالیتهای اطلاعاتی و تبلیغاتی جمهوری اسلامی تبدیل شده بود؛ جایی که با پول مالیاتدهندگان سوئدی علیه آزادی و دموکراسی فعالیت میکردند. اکنون نقاب از چهرهشان افتاده است — این تازه آغاز پایان نفوذ رژیم در اروپا است.

@PerRosencrantz Ska erkänna att jag tyckte samma när jag såg den. Förutom att jag inte noterade bruna skor;)
Visa på X →@danielkallenfor Helt underbart! Så vi kan skicka fler nyanlända till Lidingö! Ni brukar ju vägra ta emot och sen se till att flytta de ni har till andra kommuner. Skönt att det blir slut på det! En av Malmös skolor med svåraste elevunderlaget ska nu ta emot 7 nyanlända elever. Tar du alla?
Visa på X →The return of the breda mitten…


@HansEklind Vi har dock aldrig förbjudit kläder på offentlig plats. Man kan bekämpa saker även utan lag.
Visa på X →Det är inte varje dag jag uppmanar folk att lyssna till Trelleborg. Men gör det snälla @SMohamsson - eftersom ni vägrar lyssna på oss när vi säger samma sak. Lägg ner digitala nationella proven nu.


@lindgren_p Det kan jag inte uttala mig om. Men kontot är inte anonymt när det står avsändare. Har du gjort liknande granskningar med SD positiva konton?
Visa på X →Regeringen har ju infört den nya principen att yttranden ska begränsas om andra nationer kan bli arga. Så kanske inte helt oväntat att det kan få konsekvenser i tolkning av yttrandefrihetens gränser?
Visa på X →@lindgren_p Ja det borde vara tydligare att AIP Media är S ägda. Men det står i alla fall att det är dom. I motsats till de på riktigt anonyma konton som SD driver inte minst. Det är en skillnad som så att säga gör hela skillnaden.
Visa på X →Som vi sa i våras: lägg ner bara! Närmare 800 mkr. Det mest basala funkar inte ens. Nytt system ska upphandlas om 2 år. Regeringen har vägrat lyssna hittills. Dags att agera! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/digitala-nationella-provet-testades-igen-kaos


AP-fonderna måste sälja sina fossila innehav för pensionärernas räkning. Det hänger inte ihop. Antingen rasar innehaven i värde när vi slutar använda fossilt. Eller, värre, så bidrar klimatutsläppen till att att förstöra välfärden för kommande pensionärer. https://www.sverigesradio.se/artikel/vill-gora-bolag-gronare-investerar-miljarder-i-expanderande-oljebolag
Visa på X →”Att vilja dö är inte alltid ett rop på hjälp, utan ibland en önskan att avsluta livet med värdighet.” Jag skriver idag tillsammans med Rätten till en värdig död i @ABDebatt som svar på @sannasamuelsson. https://www.aftonbladet.se/kultur/a/W09POj/dodshjalp-har-fatt-ett-humanistiskt-skimmer
Visa på X →@dentystalararen Vi vill utbilda de obehöriga till att bli behöriga. Och låta bli att minska antalet nya kollegor - som behövs om du (och jag) vill ha det du skriver.
Visa på X →@ITARosengren Trots dessa säger Skolverket att det kommer saknas 10 000 plus lärare. Vi tänker att det är bra att de har en lärarutbildning istället för att inte ha det. Jag tror dessutom inte den prognosen tar hänsyn till att lärare ska undervisa mindre framgent.
Visa på X →@KristerThelin Vilket parti var du med i?
Visa på X →Konservativa krafter samlas alltid i hatet mot homosexuella. Nationalister 🤝 islamister


@mattias_neo Ser ut som om du varit nära Dannebrogens ursprung! Varit förbi och visat vederbörlig respekt?
Visa på X →Lita inte på populistpartier ¯\_(ツ)_/¯
Visa på X →Och apropå frihetliga frågor så skriver @CalleRehbinder om den förbjudna frågan cannabis och mig som ett undantag. https://www.fokus.se/sticket/den-forbjudna-politiska-fragan/
Visa på X →@jjohannatrapp Och importerar vi från Ryssland och Kina?
Visa på X →Ping @femtejuli @PiaClerte
Visa på X →@jjohannatrapp Kanada och Australien…
Visa på X →Regeringen vill ha insyn i dina privata meddelanden och ta bort vapnen från skötsamma jägare. Bra att @elisabethtr påminner om att det bara finns ett frihetligt parti i Sverige idag! #ChatControl #ar15
Visa på X →Sveriges skolor behöver fler lärare. Särskilt på landsbygden och i utanförskapsområden. För behöriga lärare ger mindre stök och bättre skolresultat. Därför satsar Centerpartiet på att utbilda fler lärare i hela landet. Regeringen då? De vill utbilda 1 000 färre lärare varje år.
