@HenrikHsjogren Den aktualiserades för ett par år sedan men det är nu reglerna träder ikraft.
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
Jag tror inte folk förstår hur galen svensk migrationspolitik har varit. Först nu blir det stopp för invandrare som ska utvisas att samtidigt ta hit sina anhöriga.

@JonEriksson_ @gudmundson_per En idiotisk regel som vi tar bort.
Visa på X →@ollewass @HedvigKrook Läs igen.
Visa på X →@JonasBCAA Om den pensionären sammanbor med sin partner i det andra landet i två år så behöver han inte uppfylla försörjningskravet, den situationen är ganska vanlig bland pensionärer så bör inte vara ett problem.
Visa på X →@HG31651347 Ja, i lagens mening är alla svenska medborgare lika.
Visa på X →@MartellRobbie Detta är färdigt och kommer träda ikraft 1 oktober.
Visa på X →@ExliberalSwede @sdkarlsson Det måste du fråga övriga partier om.
Visa på X →@calmill678 @RichardJomshof Ja självklart ska dom inte det, det kommer fasas ut i höst.
Visa på X →@sifferkontot @gudmundson_per Om Erik sammanbott med sin familj två år eller mer i Australien så kommer familjen inte påverkas i den situationen.
Visa på X →@MemIngenjoeren @gudmundson_per Nej det är klart det inte behövde. Att allt tar sån tid är för att varje bokstav i varje steg i lagstiftningsprocessen ska förhandlas mellan fyra partier och opolitiska tjänstemän. Det hade kunnat gå betydligt snabbare. Vi har lärt oss en del under mandatperioden.
Visa på X →@CUFVG 1. Nu var det S som införde reglerna ni hänvisar till, inte Tidösamarbetet. 2. Inkluderar ni de som farit offer för er migrationspolitik? 3. Är det C:s klimatpolitik att rulla runt en enorm lastbil utan last i ihåligt PR-syfte?
Visa på X →@MemIngenjoeren @Ninnis_tankar Naturligtvis behöver vi nettoåtervandring. Det har vi för övrigt i dag. Så vår politik gör skillnad, även om det går att göra mer.
Visa på X →@AFNoticer Det gäller allt.
Visa på X →@pavloscavelier Och alla vänstertroll är märkligt glada nu ... 🧐
Visa på X →Den största regeländringen för anhöriginvandrare någonsin. Vissa, t.ex. internationella studenter kommer inte ta hit anhörig alls. Andra träffas av det tuffaste försörjningskravet någonsin och en väntetid på mellan 2-4 år. Hade reglerna gällt i fjol hade de sannolikt hindrat mer än 10 000 personer från att få tillstånd.

Fortsättning i debatten om tvångsblandning i Linköping. Ny replik: Vi visar hur nära Linköpingslistans politik ligger Socialdemokraternas när det gäller att använda välfungerande bostadsområden för att kompensera för massinvandringens konsekvenser. ⬇️ https://www.corren.se/debatt/artikel/sd-forandra-inte-fungerande-omraden-for-att-fixa-integrationen-/r5py7e1j?fbclid=IwZnRzaASL9mNleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeSbLnoD2zTy3DfeaiAdgi_FsuL8FB1wYOoU6sxISs-iOp34yEXL-x5GrdXi0_aem_a3JiLeDIa75iiSOSi3sr-Q

Det går absolut att argumentera för att vi måste göra mer, vilket jag gör hela tiden. Men det går inte att förneka att SD har drivit politiken i en ny riktning,
Visa på X →Är @BenjaminDousa och regeringen beredda att vidta några särskilda åtgärder för att Sverige och EU ska öka sin handel med Armenien, i syfte att stödja landets rörelse mot väst och mot EU? https://www.bjornsoder.net/fraga-till-utrikeshandelsministern-angaende-okning-av-handel-med-armenien/
Visa på X →@Smyckemannen @finapeter9 Ironi och sarkasm plockas inte alltid upp….
Visa på X →@HilleviLarsson Det var ditt parti som skapade reglerna. Det är inte att skylla ifrån sig utan fakta. Stå för det.
Visa på X →S säger att dom inte vill höja skatten för vanligt folk. MP säger att dom inte tänker höja bränslepriserna. Låt er inte luras. Med en rödgrön regering kommer du få behålla mindre av dina intjänade slantar.

https://www.svd.se/a/5pLdMX/demokrati-ar-inget-for-svenska-samernas-riksforbund Det känns som att många människor, i synnerhet i södra Sverige, har en förenklad och inte sällan direkt felaktig bild om vad som sker kring renägarföreningarna (så kallade "samebyar"). De viktigaste sakerna att ha klart för sig är att: 1, En Sameby är inte en fysisk by för Samer, det är en ekonomisk förening som ägnar sig åt rennäring. 2, Av 20-40K samer i Sverige, så är bara 5K renägare. 3, 5K utgör knappt 0,05 % av en befolkning på 10,7 miljoner människor. Samtidigt är 30-50 % av Sveriges yta renskötselområde, beroende på hur man räknar. Att en grupp av människor som utgör en halv promille av befolkningen ges särrättigheter kring jakt och fiske på en ansenlig del av landets yta, samt kan stoppa anläggning av energiprojekt, gruvor och infrastruktur kan inte anses vara rimligt.
Visa på X →@OliverRosengren PARTSINLAGA nr 6589: https://x.com/FranssonJosef/status/2061737976523075858?s=20
Visa på X →@MXCartoons Hahaha, träffande!
Visa på X →