@erikvalleybrook Att just dessa individer sökt sig till V handlar väl om att vi står upp för Palestina? Och dom har inte sökt sig till V pga detta utan trots det. Eller vad tror du det beror på?
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@UlfVaster Det är givetvis inte den enda förklaringen. Men det är en orsak till att vi missat dessa personers delningar.
Visa på X →@Fredrik94829732 Nej nej nej
Visa på X →Ja, det får du fråga dom. Inget parti scannar nätet år tillbaka för alla som går med. Eller tycker du vi enbart ska kontrollera nya arabiska medlemmar år tillbaka? Dom flesta partier har precis som V, ganska stor medlemsgenomströmning, vissa borde vi ha kunnat identifiera via partiföreningen men knappast alla. Och att kolla sociala medier år tillbaka för alla är orimligt.
Visa på X →Dom som INTE ens va medlemmar i V när dom år tillbaka delade vid nåt eller några tillfällen, kan man inte ha koll på? inget parti kan påstå att dom kontrollerar delningar från tusentals medlemmar flera år tillbaka. Det är trams. Det normala är väl att utgå från att dom som går med i ett parti fullt ut delar värderingarna? Hur skulle urvalet gå till? Bara leta år tillbaka hos nya arabiska medlemmar? Tyvärr finns det ju homofober mm bland alla nationaliteter. Oftast möts man ju i partiföreningen och agerar där om man tycker nån utrycker andra värderingar inte scannar internet. Absolut ska vi ha bättre rutiner. Men vi kan aldrig kolla alla år tillbaka, och jag har ingen som helst lust att återgå till den ordningen vi mfl haft där varje person måste ”ansöka” om medlemskap. Bättre att det är enkelt att gå med, och att några slinker med som sen får lämna, än att folk ska genom gå kontrollinstanser för att få gå med. Lokala listor ska vi hitta bättre rutiner för. Vi har inte så många valda i vissa kommuner och därför har nog partiföreningar låtit dom flesta medlemmar som vill stå på listan, eftersom man är få eller inte får in mer än en eller två ändå.
Visa på X →Den sinnessjuka våren börjar gå mot sitt slut. Tack och förlåt och skål.

Den sinnessjuka våren börjar gå mot sitt slut. Tack och förlåt och skål.

@TotalKonsult Nja.
Visa på X →@SplutC Haha svar ja!
Visa på X →@yVibrantCapital De är såklart välkomna om de vill!
Visa på X →@Retromannen För att tillfällligt boende ger sämre integration och trygghet.
Visa på X →@viktorbk Fast dom var ju inte medlemmar då alltså. Så svårt att kolla?
Visa på X →It’s a wrap! Alla är lite nöjda och lite missnöjda. Hej då utskottsrummet, vi ses imorgon!

It’s a wrap! Alla är lite nöjda och lite missnöjda. Hej då utskottsrummet, vi ses imorgon!

@JPSandqvist Det bästa är alltid medborgarskap, men även en person med uppehållstillstånd har skyldigheter såklart.
Visa på X →En skandalös dom efter hissolyckan i Sundbyberg. Det finns ingen rättvisa för arbetare som går till jobbet på morgonen men sen inte kommer hem till familjen. Hur kan ingen vara ansvarig? Lagen måste skärpas.
Visa på X →@brushandcolor Oerhört många européer bor i Sverige utan att vara medborgare, men ja det vore bra om processen att bli medborgare blir enklare. Regeringen försvårade och förlängde precis den, vilket tvingar många att göra nya ansökningar.
Visa på X →@DerAmann Nej många länder behöver hjälpas åt såklart.
Visa på X →@HenrikSundstrom Man får välja helt själv! =)
Visa på X →@KBondergaard Nej.
Visa på X →@von_blandfersen @lindgren_p @viktorbk Spelar ingen roll.
Visa på X →@von_blandfersen @lindgren_p @viktorbk Men vilken tråkig ton!
Visa på X →Grattis på födelsedagen, Stig! Med önskan om ett snabbt fritagande från fångenskapen.
Visa på X →@lindgren_p @viktorbk Statsministern kan ju istället svara på frågor så slipper medierna wallraffa. Detta harv och den konstiga hanteringen som nu pågår skadar statsministerns förtroende. Vi får väl se hur detta manifesterar sig på valdagen.
Visa på X →Ett oerhört dåligt beslut för alla som vill flytta till eller behöver fly till Sverige. Att avskaffa permanenta uppehållstillstånd ger en större otrygghet. Detta måste förändras med en hy regering.
Visa på X →