@edvinalam 🙏
Visa på X →Sveriges politiker,
Vi sparar allt, även det som raderas.
Senaste inlägg
@SirJoeberg Självklart! 🙏
Visa på X →@CarlCar47680389 Jag kommer inte försvinna från samhällsdebatten! 😊
Visa på X →@Rockan04 🙏
Visa på X →@ollsan2001 Tack! Och det kommer jag fortsätta göra!
Visa på X →@isonibell Väldigt måttligt. Men vi gillar att vuxna människor får bestämma själva.
Visa på X →@w_wiberg 🙏
Visa på X →I dag hade jag min sista riksdagsdebatt. Sen följde Talmannens högtidliga avtackning av dem som lämnar riksdagen efter valet. Efter mina 20 år i riksdagen fick jag den största medaljen. Nu lämnar jag över stafettpinnen till andra. Tack alla väljare som valde mig fem gånger i rad!




Den enda gång Marknadshyror föreslagits i riksdagen var det av C och S. Moderaterna och Vänsterpartiet stoppade förslaget. Se nedanstående beskrivning av vad som hände: https://www.instagram.com/reel/DZrXEbfNsGC/?igsh=MWd1a3ZyeWYwcDB6dw==
Visa på X →Som jag sa i dagens debatt: När det nu under ett valår pågår en av de värsta energikriserna i modern tid och regeringen möter detta med kraftfulla åtgärder så är det faktiskt inte ”valfläsk”. Det är tvärtom att ta ansvar för svenska folket och Sverige i en ekonomiskt svår tid.

Riksdagens talman höll traditionsenligt sommartal i riksdagen idag. @andreasostgote har verkligen synliggjort talmannarollen, bidragit till ökad kunskap om hur riksdagens arbete fungerar och varit en god representant för Sverige i sin roll. Han har varit mycket uppskattad över partigränserna 🇸🇪

@Anna1849 Detsamma! 👍🏼😀 Nej, försvinner inte helt, men det blir mindre debatt… efter valet 🇸🇪
Visa på X →@MspluppKristina Tack detsamma! Nu laddar vi om 🇸🇪
Visa på X →I oroliga tider är det viktigt att politiken underlättar så att vanliga människor får behålla mer pengar i plånboken.


Svensk ekonomi allt starkare. Trots oro i omvärlden. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/finansministern-presenterar-ny-ekonomisk-prognos
Visa på X →@vonBlabar Tack snälla 🙏🏼😊 Jo, faktiskt. Långt politiskt engagemang men aldrig haft politik som karriär. I höst dags att sätta punkt. 🙂 Kanske yttrar mig här någon gång även efter valet…
Visa på X →@henry_wedding Tack så mycket! 🙏🏼
Visa på X →Det är inte rimligt att bl a TV4 vilseleder tittarna! Lars Beckman (M): Här är alla fulvinklingar media gör https://youtu.be/ROYDZXyT8fU?is=LPuagOd8LfLS-c9i via @YouTube
Visa på X →@Anna1849 Tack Anna! Kul att ha följas åt här. Är kvar ett tag till 🙏🏼🇸🇪
Visa på X →Fin avslutning i riksdagen idag. Tacksam över att ha fått representera mitt parti i riksdagen och väljarna i Örebro län den här mandatperioden. Tack alla M-kollegor i gruppen men också ledamöter i övriga partier i utrikesutskottet. Det har varit en ynnest att få arbeta i utrikesutskottet i dessa omvälvande tider. Är dock i tjänst till den 28 september. I augusti blir det utskott och votering och valrörelse i länet. Nu hem och landa, heja på Sverige på lördag och ladda om för Almedalen 🇸🇪💙💛

Talman Andreas Norlén håller sitt sommartal


Otroligt märkligt förslag som i praktiken skulle göra riksdagsledamöterna till slavar under sina partiledningar. https://www.sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraterna-vill-sanka-arvode-for-partilosa
Visa på X →@TageErlan55902 @suzivilda Gör ju inte att föräldrarna kan bryta mot rader av beslut om att lämna landet.
Visa på X →@tobbeterror @suzivilda I detta fall har rader av beslut fattats. Det första avslaget kom tydligen fyra månader efter ankomst…för många många år sedan…
Visa på X →@suzivilda Tvärtom, vi vill att många duktiga människor ska välja Sverige och ta välbetalda arbeten här och utveckla Sverige.
Visa på X →